{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Ny til Helikopter {{forumTopicSubject}}

Så købte jeg mig en Lama V3 smiley

Men har lidt spørgsmål

Kan se der vises noget med at trække og dreje i bladene, hvad gør dette godt for?

For mig ser det ud som om det kun er for dem med et enkelt sæt blade?

Simulatoren går jeg i gang med om lidt, så jeg kan lære fjernstyringen smiley

Andre ting jeg lige skal vide, der er gode at vide?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny til Helikopter
  • #1   26. jan 2012 Tillykke med den.
    Man trækker ikke i bladene, så de må mene noget andet?

    Ja. Næste gang spørg herinde, før du køber en heli.

    Personligt, lærte jeg først at flyve, da jeg fik eb blade msr. Men røg i Lama fælden først også.
    Misforstå mig ej, den en fin heli, men halen holder ikke ret godt. Så,det som at køre en bil der trækker meget til fx. Højre.

    Held og lykke.

    Mark


  • #2   26. jan 2012 blade adjustment snakker jeg om..

  • #3   26. jan 2012 Har faktisk læst herinde, og alle snakker om den, eller mcX..
    Men det er vel hvem man spørger smiley

    Nå har haft gang i svinet nu, men må da indse jeg lige skal bruge lidt mere plads, og så skal jeg have den trimmet lidt smiley


  • #4   26. jan 2012 Blade adjustment er noget du gør på større helikoptere, og ikke på lamaen. Jeg ved godt at det står i manualen, men det skal du bare ignorere.

    Om den trække til højre eller venstre er et spørgsmål om justering. Justeringen foretager man direkte på modtageren, og så ellers med trim. Jo mindre strøm der er på batteriet, jo mere vel den også trække til den ene side, da den ene motor vil blive langsommere end den anden, men det kan fint justeres med trim under flyvningen.

    Jeg lærte selv at flyve med lama´en, godt nok en 4´er. Jeg har smadret 1 set rotorblade, det er det hele, og flyver fint med den nu. Ikke noget vildt, men kan sagtens flyve rundt, og hover osv.


  • #5   26. jan 2012 Jeg har også lige været 5-10 cm over gulvet, men har mest leget med at få den trimmet, og den er der næsten nu smiley

    Det er godt nok noget der er fint følene smiley


  • #6   26. jan 2012 Så skal du bare vente til du skal flyve 6 ch heller.


  • #7   26. jan 2012 Måske kommer jeg til det en dag smiley
    Nu skal jeg lige blive tryg ved Lamaen, og derefter kan jeg begynde med min Walkera smiley


  • #8   26. jan 2012 Jeg vil sige at lama´en er utrolig stabil, det skyldes selvfølgelig også at det er CO-AX, men den kan sagtens holde sig selv i luften i flere sekunder, uden at skulle styres. Det er straks noget andet når man begynder på et andet setup, med lidt mere livlige helikoptere smiley

  • #9   27. jan 2012 Dion A

    Synes ikke simulatoren volder mig problemer, over hovedet. Det sværeste er lige at få Lamaen trimmet ind smiley

    Dog går det da helt galt i simulator hvis jeg vælger en vild helikopter smiley


Kommentér på:
Ny til Helikopter

Annonce