{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Nybegynder.... {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Var en tur ude i Greve RC center i dag, fedt sted med nogen fede racerbaner:-) Jeg tænkte at jeg ville begive mig ind i denne spændene verden af RC kørsel:-)
Er der nogen der kan komme med nogen gode råd omkring en god nybegynder bil. Vil gerne køre på asfalt ikke grus bane.
Skal jeg begynde med en el eller en benzin bil?

På forhånd mange tak..

Hilsen
Michael N


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder....
  • #1   11. sep 2005 en hbx er en god starter bil den kører rimelig hurtigt 40 km/t og den er billig du kan købe den her


    http://www.morfars.dk/rc/product_info.php?products_id=1625&osCsid=08dc0bdc9d03e881ca96b4d160a61d47

    og hvis du vil ha den til at køre hurtigere så kan du jo bare sætte en anden motor i smiley


  • #2   11. sep 2005 Okay jamen kigger på det, mange tak for dit hurtige svar Lasse:-)

  • #3   11. sep 2005 Hej

    Prøv evt. at se på www.tamiya.dk her er masser af gode begynderbiler i udemærket kvalitet.

    Det bedste vil dog nok være at gå ind til en forhandler og lade ham vejlede dig. Hvis det er onroad el du vil køre, skulle der være en del hjælp at hente hos Hobbydillen i Lyngby. Hvis du er mere til nitro, skal du prøve Holte Modelhobby. Det er i hvert fald mine erfaringer.

    Mvh.
    Jesper


  • #4   11. sep 2005 Mit bud er enten en TC4 eller den ældre TC3 fra Associated det er rimlig billige biler, og der er meget hjælp at hente hva angår setup osv osv osv.
    Da du nævner Greve RC Center går jeg jo udfra du vil køre der, og så er en HBX simpelthen for ringe en bil og alt for dårig kvalitet.


  • Ronni A
    Ronni A Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   11. sep 2005 Jesper Christiansen
    morfars skriver efter deres egne målinger kører de 40 ? hva ska man så tro på smiley


  • #6   11. sep 2005 en hbx kører hurtigere jeg har en nikko bil der kører 30 men en sprint motor og min hbx kører nemt fra den


  • #7   11. sep 2005 i DRCMU kører stockbierne omkring 45 km/t så jeg kan love jer for at en HBX aldrig vil få en chance for at følge med dem, og så kan i sige hva i vil.

    Hilsen Troels Schultz


  • #8   11. sep 2005 ja okay det kan godt være men jeg syntes at en hbxèr god nok smiley til mit forbrug

  • #9   11. sep 2005 udfra personlige tests kan jeg sige at en HBX kører 42.5km/t. (self. er det ikke 100% præcist)

    Men personligt vil jeg købe en lidt dyrer bil også få købt en der har flere indstillingsmuligheder. som f.eks toe-in og camber. hvilket HBX komplet mangler.

    /Ash


  • #10   11. sep 2005 Hmm....tak for svarende.

    Jeg har da en lille fantasi om at komme til Greve og kører der, men allerførst skal jeg lige have en bil at øve mig lidt med og lege rundt med, hvis i forstår:-)
    Jeg overvejede også at trille ind til en hobbyforhandler og snakke med en, ville bare lige smide en post herinde for at have lidt at tage med til forhandleren. Jeg takker jer alle for jeres råd, og vender helt sikkert tilbage med billeder osv af den bil jeg ender med at købe:-)


  • #11   11. sep 2005 Jamen mange tak skal du have Jesper....

  • #12   11. sep 2005 ja, held og lykke, syntes ikke du skal købe HBX, det er sku ikke lige den bedste bil smiley har en selv og er meget træt at den ! smiley

  • #13   11. sep 2005 Tak skal du have Brian....

    Hvad er der med de der HBX biler der? Mange ser ud til at syntes at det er en skod bil.....


  • #14   11. sep 2005 Michael N. Det kommer meget an på hvor meget tid du har tænkt dig at bruge på det. Hvis du vil køre på bane skal du nok have noget lidt bedre end en HBX. Jeg tror oversagen til at folk ikke kan lide HBX' ere, er fordi det er en kopi af TL-01' eren, og mange synes man skal bruge mindst 2500 kr før man har en "rigtig" bil.
    Ikke mere om det, men jeg ville nok foreslå dig et Tamiya TT-01 chassis eller et TA-XX (XX er et tal jeg ikke lige kan huske). Tamiya er rigtig god kvalitet, men koster også lidt mere. Men som Jesper (29) K skrev så prøv Tamiya.dk.


  • #15   11. sep 2005 Kasper >>Haderslev<<:

    Tror du mener Tamiya TA-04?


  • #16   11. sep 2005 Det er lidt forkelligt hvad jeg mente. Findes der ikke både TA-02, TA-03, TA-04 og TA-05?

  • #17   11. sep 2005 Eneste ordentlige RC Tamiya har lavet til banebrug, er deres topmodel TRF 415 MS.
    Det kan godt være prisen er træls da den er dyr, men det er kvalitet pakket rigtig lækekrt ind, og vigtigst af alt den kører som en drøm med den rette opsætning.
    TA-02 kører forfædelig, startede selv med en. den er også gammel så dele er nok svære at få fat på.
    TA-03 er heller ikke helt ny og der gælder det samme nok hva angår dele.
    Tamiya er generelt en smule dyre i reservedele, iforhold til hva jeg har oplevet i min RC tid.


  • #18   11. sep 2005 VIL ABSOLUT IKKE KØBE HBX. MEN PRØV MED TAMIYA I STEDET. KAN OG KOMME BILLIGT AF STED MED EN HPI.

  • #19   11. sep 2005 TROR DU VIL BLIVE TIL GRIN (UNDSKYLD SPROGET) I EN KLUB HVIS DU KOM MED EN HBX, NIKKO, OSV. HOLD DIG TIL TAMIYA OG SÅ OP EFTER:

  • #20   11. sep 2005 Rolig nu Simon S med de store bogstaver.
    Køb du bare en Associated TC3 eller TC4 så er du godt igang med en rigtig fin RC som kan bruges til kørsel på bane med mulighed for at vinde.
    Køber du en HBX så kan den ikke bruges til andet end at grine af dens køreegenskaber på en parkeringsplads.
    Det vil være spild af penge at købe en HBX som ikke kan bruges til andet end sjov hvis du også vil køre på bane.
    Derfor skal man ikke vælge HBX


  • #21   11. sep 2005 ja okay havde ikke lige set at han ville køre på bane med den...
    på bane vil en tamiya eller en Associated TC3
    nok være det bedste valg
    ligesom troels siger


  • #22   11. sep 2005 Vil helt klart anbefale en HPI RS4 3EVO, kanon begynder og øvede bil, god topfart og kanon optræk, den kører på nitro og er 1/10. Hae selv haft min i 1 ½ år, og den har kørt uden problemer.

  • #23   11. sep 2005 Vaer opmaerksom paa at hvis du koeber assosiated, er alle gevind og vaerktoejs maal i tommer, hvilket mig bekendt kun er det maerke der bruger det, dvs. du SKAL koebe vaerktoej og skruer beregnet til praecis den bil.

    Troels s---Jeg ville aldrig anbefale en nybegynder at koebe en 415, da den kraever meget expertise at saette op og desuden bliver den meget let slaaet skaev, hvilket kraever FOR MEGET skrue arbejde til en ny begynder.


  • #24   11. sep 2005 re. Peter K Ved jeg udmærket godt jeg har heller ikke anbefalet den til nogen.
    Jeg skrev bare at det var den eneste banebil Tamiya har lavet, som kan bruges til prof løb.


  • #25   11. sep 2005 Og det vil være direkte ærgeligt at undlade en Associated, bare fordi at det mærke, bruger amerikanske mål. det er en meget nem bil at have med at gøre, og den kører godt.
    evt en Yokomo, de kører også godt uden det helt store skrueri.


  • #26   11. sep 2005 nu er det jo sådan at, det er meget nemt at finde dele og JA skruer til AE. det er ikke noget problem. hvis det er kan man købe et lille gevind dreje sæt i MM. i harald skodborg til 49 kr......... problem løst Igen

  • #27   11. sep 2005 NEMLIG JA . og slet ikke når man køre TEAM AE (-:

  • #28   11. sep 2005 hmm, jeg tror jeg ville starte med en El-bil. helst ikke hbx. da det nok er noget man ikke, kommer langt med når man skal køre i klub. eller bare prøve at overhæle en tamiya..

    jeg tror hmm. jeg ville vælge en rimelig god bil som kan bruges til løb og kan opgraderes med en mase pro'dele. som fx. X-ray HPI eller kyosho...

    Eller, en God tamiya bil smiley


Kommentér på:
Nybegynder....

Annonce