{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

LIPO nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er nybegynder eller rettere sagt så har jeg genfundet min RC interesse. Meget er sket siden jeg sidst nørdede med det, så mit spørgsmål lyder:

Hvordan opbevarer I jeres LIPo batterier sådan til daglig?

Jeg har købt en MJX Hyper Go bil, og jeg har set ret mange skræmmevideoer om hvor fatale konsekvenser det kan have hvis ikke LiPo batterierne behandles korrekt.

Er de medfølgende MJX opladere OK at bruge? Eller vil I anbefale at jeg køber en bedre lader? Og i så fald hvilken?

Tak.

Vh Søren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LIPO nybegynder
  • #1   22. aug 2023 tja den lader nok kun batterier 80 måske 90% op og tager 2 3 timer om det ?

    når jeg ikke bruger batterier i max 2 dage så sætter jeg dem i storage det vil sige 3.8 v per celle

    lidt sikkerhed med lipo batterier ALDRIG lade på dem når de er varme ALTID overvåg ladningen så være i samme rum som du lader batterier i

    du må ikke køre lipo batterier ned under 3.2 voldt per celle grunden til jeg siger per celle er at det gælder for alle lipo batterier 1-12s man lægger bare celler sammen du køre nok 2s så 6.4 voldt minimum ikke 6.3 det er 6.4 ..... gerne før


  • #2   22. aug 2023 Det er altid rart med genfunden glæde ved en hobby.

    Mange køber gamle metal ammunitionskasser hvor de opbevare deres LiPo'er
    Selv om man behandler dem efter alle regler og forskrifter, så kan man jo være uheldig at der sker noget uforudset.
    Det sagt så opbevare mange også deres batterier i de brandhæmmende LiPo lade poser som man kan købe.