{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

"Pro" nitrobil {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at anskaffe mig en nitrobil igen. Jeg har haft en GVM Predator, som klart var for ringe kvalitet. Så har jeg haft en HPI Bullet ST, som egentlig opfyldte mine behov, men jeg solgte den igen, da jeg ikke gad mere på daværende tidspunkt.

Nu kommer så det spændende. Jeg blev fanget lidt i en diskussion om anbefaling i et andet forumemne. Der blev trådstarter frarådet at købe biler som Bullet og, som jeg forstod det, også Savage, Revo og lignende. I stedet skulle han købe en brugt "Pro".

Nu kommer mit spørgsmål så: Skal jeg købe en brugt Pro bil (i så fald hvilken) eller en brugt Savage, Revo eller lignende? Den skal kun bruges til bashing og hygge og jeg er derfor fuldstændig ligeglad med, hvor hurtigt bilen kan komme rundt på en bane. Desuden snakker vi noget ala truggy eller monster truck - altså med en god frihøjde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Pro" nitrobil
  • #1   21. dec 2014 Til bashing er det næsten frit slag. Når jeg tænker bash som det jeg køre er det ved bare lidt speedruns på en græsplane, måske med bløde hop?
    Som du selv nævner ville Savage og Revo være gode biler til jobbet. Men overvej evt noget el eller benzin som er lidt mindre tidskrævende mht. indstilling, og hurtige at få igang smiley Kommer jo selvfølgelig også an på om det er forbi man godt kan lidt at rode med dem inden og efter kørsel :)?


  • #2   21. dec 2014 Brugt nitro truggy ville være mit bedste bud, mugen, losi, agama, osv.

  • #3   21. dec 2014 Jeg synes helt sikkert, det er meget sjovt at skrue i. Desuden synes jeg benzin-biler kræver så meget plads og er få tunge til små hop.

  • #4   21. dec 2014 en pro truggy er meget nemmere at skrue i. kontra Savage og revo det er tingligt at den har laver fri højde men den er ivertfald mere stabil i høj fart og kan stadig klare vilde hob

  • #5   21. dec 2014 Der er nok ingen tvivl om, at en buggy egner sig bedre på en bane en truggy og monster truck. Men er de gode f.eks. på græs og i grusgrav?

  • #6   21. dec 2014 Det er en fis i en hornlygte, det med at en pro buggy er en god basher.

    Find noget, du kan lide at se på.

    Til bashing er det efter min mening federe at se en blød affjedring og masser af krængning på en monstertruck, end det er at se en buggy trække sig frem på maven. Det kan godt være buggy'en kommer hurtigere frem, men den havner også hurtigere på hylden - ihvertfald hjemme hos mig.

    Om der skal stå Traxxas, Kyosho eller HPI på den monstertruck er igen et personligt valg. Find dén på youtube, du synes ser fedest ud. Læs nogle anmeldelser af den, og hvis det ellers ser fornuftigt ud, er det det sikkert også.

    Selvfølgelig, hvis det er en pro buggy, du synes ser sjovest ud, når den kører i noget terræn, du selv regner med at køre i, så er det den du skal vælge.


  • #7   21. dec 2014 hvem har nævnt noget om buggy til basher. i denne tråd ? og så er der jo ikke meget pro over HPI .TRAXXAS selv om det er fine biler begge to

  • #8   21. dec 2014 Truggy siges at være en god kombi mellem monstertruck og buggy!

  • #9   21. dec 2014 Don: Jeg har det umiddelbart på samme måde som dig.

    Ole: Jeg læste forkert og læste truggy som buggy. Som jeg prøver at skrive i min tråd, erkender jeg at HPI og Traxxas ikke er Pro, men til gengæld er de udbredte og holdbare. Hvad mener du helt præcist med, at Pro biler er nemmere at skrue i? Er det motoren? For så kan den jo bare udskiftes.

    Abmus: Har du nogle specifikke modeller, du kan anbefale?


  • #10   21. dec 2014 differne er meget næmmre at komme til .fks. og en truggy er bygget til race så det er vigtigt at man hurtig og nemt kan rep den til løb

  • #11   21. dec 2014 Har du evt. nogle specifikke modeller du kan anbefale?

  • #12   21. dec 2014 losi,. Kyosho. mugen . agama. team durango . serpent .tekno .hong nor .xray .de er alle rigtige fine biler i den højste kvalitet og er pro biler .det er de mærker jeg vil kigge efter skulle jeg have en truggy

  • #13   21. dec 2014 her er lidt action https://www.youtube.com/watch?v=71MQi2nJxzo

  • #14   22. dec 2014 God action, men jeg får stadig større griner på af at se monstertrucks smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=ODJLzAmQD5A

    ...og bare for god ordens skyld, så er en truggy bare en buggy, der har fået en anden karosse på og kører efter et lidt andet reglement.


  • #15   22. dec 2014 nej forskellene er længre bærarme. støre dæk. længre bund. som giver støre fri højde og alt i alt en støre og tunger bil contra en buggy . men det er jo en smags sag om man er til gode eller sjove køreneskaber smiley

  • #16   22. dec 2014 Ja, og jeg er nok bare ude på at have det sjovt smiley

  • #17   28. dec 2014 Piss.....
    Så dit indlæg og læste lidt hvad de andre skrev. Og fik helt lyst til selv at tag hobbyen op igen efter 4 år. Har dog stadig mine ting stående...
    Har selv kørt buggy-truggy Pro/ simi pro ,benzin biler og el biler på bane og til sjov på græs eller cross bane, med gutterne.
    Og må da ærlig indrømme at det er min gammel hpi Savage 25,
    Jeg har haft mest "sjov" ud af, til sjov og ballade. Og stumper til bilen, tror jeg, man stadig kan få over alt. Der til må jeg sige, at jeg aldrig har måtte gå hjem i utide pga at noget var gået i stykker.
    Men, det er jo mit syn på sagen, og det vil da også være min gamle Savage, jeg vil få til at køre igen.
    Fortsat god dag til jer der ude.
    Jeg gå i gemmerne og tænker på gamle dage smiley


  • #18   28. dec 2014 Tak for dit svar, Michael. Jeg er også endt om med at kigge efter noget lignende Savage og Revo - altså ikke noget pro. Til mit behov er disse klart mest passende, men det er jo individuelt smiley
    Nu kan jeg se, du er fra Fyn. Kender du nogle gode steder at køre off-road, hvor man ikke generer andre?


Kommentér på:
"Pro" nitrobil

Annonce