{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  C20- c30- c35
  • #1   9. okt 2016 Det er hvor mange gange man kan trække amp ud af batteri ved det Det giver ingen mening

    fx et 2200 mha batteri som er 30 c kan man trække 66600 mha ud af altså omkring 66 amp tror jeg det er noget i den stil men der er helt sikkert nogle her inde som har meget mere styr på det ind jeg har


  • #2   9. okt 2016 Vil det siges at min 60amp esc ikke kan klare et 2200 man med c30 c

  • #3   9. okt 2016 Nej. Det er esc'en der bestemmer. Hvis du kun havde et 20C batteri kunne det altså være en flaskehals. Jeg kan selvfølgelig have misforstået noget så hvis der sidder en troldmand med bedre viden så ret mig endelig

  • #4   9. okt 2016 Man kalder det for C-Rating, og C'et står for capacity eller constant, og er en konstant som fabrikanten arbitrært angiver for at beskrive, hvor stor en strømstyrke, du kan aflade batteriet med.

    Der vil ofte være to angivelser på et batteri; én for hvor meget batteriet kan aflades med over længere tid, og én for hvor stor en strømstyrke du kan aflade med over 5 eller 10 sekunder.

    Enheden for konstanten er 1/h (per time). Når du ganger konstanten med kapaciteten får du antal ampere du kan aflade med.

    f.eks. kan du som Brian siger, trække 66 ampere ud af et 2200mah batteri med en C-rating på 30. (30/h x 2,2Ah = 66A)

    (Du kan så yderligere gange med spændingen, hvis du f.eks. skal bruge tallet, fordi du har en watt opgivelse på din motor)

    Det er et godt tal at have når du køber batterier, hvis din ESC f.eks. er angivet til at trække f,eks 60A.

    Men fordi det er angivet ud fra producentens skøn, så skal du regne med, at tallet kun passer, hvis du køber fra en producent, du kan stole på.

    Hvis du derimod køber et lidt for billigt batteri, der er samlet af sultne drengebørn i baglokalet af et Afrikansk bordel og solgt på ebay af sælgeren "superelektronic1332sextoybuddy22YFK2" eller lignende, så skal du nok lige overveje om ikke, du skal finde et batteri med et C-tal, der er 2-3 gange højere end hvad din ESC skal bruge.


  • #6   9. okt 2016 Det er ganske rigtig som S.E.L. har iagttaget, at der er meget stor forskel på prisen, om du køber batterier med høj eller med lav C-Rating.

  • #8   9. okt 2016 Det er til en feiyue fy03 jeg er ved at bygge med en en racestar 3650 brusless motor og 60 amp. Esc fra racestar. Ved godt det ikke er bedste kvalitet men forsøger mig lidt med et lavere budget

  • #10   10. okt 2016 Desværre Lilleper, så er det ikke en "kvali bil", så den er ikke "økonomisk i længden". Den har kulmotor, der yder "ingenting".

    Du skal vælge "en bil som er lavet til 80-100 kmt, (BL), og så drosle den ned til 50 kmt via kv. Så holder den "evigt".. "

    Køb dig endnu en RB-e, så skal du "aldrig ofre en krone" og du kan "køre i 25 timer" og køre galt et "hav af gange".

    Hvis du køber en legetøjsbil, så får du "smadret den på 2 timer" og det er "penge lige ud af vinduet"

    smiley

    Citat S.E.L http://www.rcgalleri.dk/forum/generel-diskussion/147321-2_motorer


  • #12   10. okt 2016 Det er meget godt ironi ikke går tabt på dig S.E.L.

Kommentér på:
C20- c30- c35

Annonce