{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Fam.
Fam.
Tilmeldt:
27. maj 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Batteri {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med,
Hvis jeg har en tamiya rc bil med lipo batteri med det røde stik, kan jeg så bruge mine andre batterier med det hvide tamiya stik hvis jeg køber et adapter stik, håber i kan hjælpe.
Hilsen Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri
  • #1   29. jun 2017 Ha du kan bare klippe stikket af og lodde det stik på du ønsker at bruge.
    Du SKAL dog være opmærksom på at batteriet ikke har større ydeevne end det motor og esc kan klare.
    Håber du kan bruge det til noget


  • #3   29. jun 2017 Vil umiddelbart ikke anbefale at du selv går i gang med at lodde batterier, hvis du ikke ved mere om strøm og batterier end at nogle stik er røde og andre hvide.
    Det er ikke ufarligt hvis man gør noget forkert.
    En adaptor hvor de hvide Tamiya stik indgår kan heller ikke anbefales, hvis det skal bruges til noget der trækker ret meget strøm.


  • Fam.
    Fam. Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #4   29. jun 2017 jeg har nu heller ikke skrevet jeg skal til at lodde


  • #5   29. jun 2017 Nej men den første anbefalinger var at du skulle klippe stikkene af og allerede der var der en god mulighed for at lave en kortslutning smiley

  • Fam.
    Fam. Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #6   29. jun 2017 ja det ved jeg.

  • #8   30. jun 2017 Og ja der findes altså adaptere. Billigst er at lave selv, nemmest er at kigge på Ebay. Husk at få den rigtige adapter (deans female tamiya male, hvis det er batteriet der har det hvide stik). Til alle dem der skriver om batterierne så skal man jo lige huske at de fleste batterier der kommer med Tamiya stik på slet ikke giver så meget strøm at der er problemer.

    Det er IKKE en sikker regel, men NIMH'ere giver ikke så meget strøm, og normalt har LIPO'er ikke tamiya stik. Fam., det kan godt være din bil bliver lidt langsommere på dine andre batterier. Jeg har brugt adaptere før, du skal bare mærke efter om stik eller batteri bliver for varmt. Og hvis det er gamle NIMH batterier du alligevel ikke bruger, så pyt med om de slides op af strømforbruget - det er vel lige så godt som at de ligger og dør i støvet i skab/skuffe. Go weekend.


Kommentér på:
Batteri

Annonce