{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri
  • #2   5. maj 2020 køb fra hobbyking

  • #4   6. maj 2020 Duck trump hvordan snydt for synes kun jeg har hørt godt om dem

  • #5   6. maj 2020 samme her. altid god respons og hurtig levering

  • #7   6. maj 2020 Hobbykarl.dk har nogen Gens Ace bashing, dem bruger jeg i min Arrma infraction 6s

  • #8   6. maj 2020 Købte flureon tror nok det staves sådan smiley til min brors e-revo 2 stk 3s med trx stik 5500mah til ca 500 og de dur bare. De kom fra ebay.de

  • #9   6. maj 2020 Hobby King skal man bare lige vide at, det er et kæmpe foretagende! og ikke alt der glimter er guld.
    Har dog ikke som sådant haft problemer med dem, har altid fået hvad jeg bestilte ret hurtigt. Har endda også haft et par reklamationer der er gået ganske uproblematiske. Først en ordre hvor et ud af tre 3S lipo'er var med en defekt celle. Brugte chat funktionen og blev bedt om sende et billede, tog et billede af min lader der viste spændingen på de forskellige celler, og vupti 3 dage efter kom der ikke bare et nyt batteri men to. Anden gang bestilte jeg 3 modtagere til Flysky, den ene blev meget varm da den blev sluttet til, det skulle jeg så sende et billede af?? Måtte improvisere lidt og tog et billede hvor jeg holdt et "ja stege termometer" på modtageren der viste 45 grader smiley , og vupti der kom efter 3 dage en ny modtager.
    En ting man lige skal være opmærksom på når man handler er, vælger man den gratis porto, ja så står der faktisk at hvis pakken forsvinder er det ens eget ansvar. Det holder de så hårdt på at man har accepteret, og det har man jo også jo! Men den går altså ikke i byretten , så her kan man gå igennem sin bank og lave en indsigelse, eller gøre det igennem paypal. Her skal man dog endeligt ikke tro på at paypal er gud! Man er faktisk bedre stillet ved at betale via kredit kort og lave indsigelsen i banken.

    Nå men lipo batterier ved Hobbyking, her har jeg både gode og mindre gode erfaringer. Har købt masser som i rigtigt mange, fælles er dog at man skal vælge nogen med en meget høj C rating da min erfaring siger at man ikke rigtigt kan tage deres lavere angivelse for godt varer. Købte Turnigy 4S 5300 rated til 50C hvilket skulle være 265 ampere, de holdt ikke længe i en 1/8 Truggy med 150A ESC. + en 4-Poles Inrunner motor angivet til max amp. på 128.

    Hobbykings udvalg af Lipo batterier er ikke ret godt efterhånden, de har masser til flyvende skrammel med lav mah og lav C rating. Deres Zippy er jeg slet ikke fan af, og deres almindelige serie af Turnigy er noget "fesne" og skrøbelige. Deres Turnigy Graphene serie er tilgengæld noget med "smæk" i, men de er også dyre og har nogle underlige mål.

    De seneste batterier jeg har købt har været Gens Ace Bashing serie, dem er jeg yderst tilfreds med. De fås både ved HobbyKålen, RcKongen samt Vinderup RC, har også købt via et par Tyske side da alt var udsolgt i DK.

    Personligt gider jeg ikke underlige mærker af batterier købt på Wish, AliBabba, Ebay og hvad de kalder sig. Her kan man selvfølgeligt også købe mærke varer. Der kommer ikke told på batterier med mindre man køber for mere end 1150 kr. og køber man for mere er told udgiften yderst beskeden. Hvad der så ikke er så beskeden en udgift er moms og gebyr. Køber man et batteri og det bliver "udtaget / fanget" i toldbehandlingen skal der tillægges 25% til pris+forsendelse, og leveres det med Pest Nord tager de også lige 160 kr. i gebyr. Udover det så bliver dyrt, ja så tager processen ganske lang tid, det kan tage uger for dem at behandle + at når de så sender en opkrævning sendes denne som almindeligt brev hvilket i sig selv kan tage 10 hverdage.
    Selvom pakken beløb er under den afgiftsmæssige grænse på de 80 kr. ja så kan det også tage meget lang tid. Har en pakke med noget til motorcyklen til en værdi på 60,00 kr. Denne er sendt fra Hongkong den 5. april, ankommet til DK den 17. april, den 20. april er den så færdig behandlet i tolden. Hvorfor så pakken endnu ikke er leveret må guderne så vide. Pest Nord kan ikke svare da de ikke har den registreret i deres system (sendt med noget SpeedPak), de erkender dog at det er dem der skal levere pakken.
    Det er efterhånden lidt bøvlet med de kineser pakker, heldigvis går det også ofte glat.


  • #10   6. maj 2020 Ang Hobbyking så var der en længere tråd på FB forleden, og for hver dårlig oplevelse var der ca fem gode. Så ja de er ikke perfekte, og jeg har også fået ting der har været mindre gode fra dem. Det har jeg også fra Harald Nyborg og Jem og Fix. Jeg har også fået ting de tre steder som var meget mere værd, end jeg havde betalt. På servicesiden er det samme historie: der er faktisk mange der har oplevet en fin service fra Hobbyking. Og så er der en del der har oplevet noget andet. Så må man selv vælge.

    Jeg har ikke købt batterier fra Aliexpress så jeg kan ikke hjælpe der desværre. Mine batterier fra Hobbyking har alle virket, men der var faktisk en pakke (ud af ti, og til en brøkdel af DK priser) hvor batteriet var underafladet da jeg endelig tog det i brug. Så overordnet har jeg stadig sparet på at købe hos dem, men hvis man vil have 100% succesrate skal man betale for det. Jeg tror Aliexpress kan betragtes på samme måde.


  • #11   6. maj 2020 Mange tak for info i er sgu nogle hjælpsomme folk herinde der gider hjælpe en nybegynder mange tak

  • #12   6. maj 2020 Jeg kører med HRC racing 6000mah 50c/100c fra bashing.dk i min E6 BES. De har indtil videre fungeret rigtig fint med god power. Og til en ok pris (449kr)
    Jeg ved dog at hvis man skal bruge flere så skal man nok lige spørge Klaus, for der kan være lidt leveringstid lige nu smiley


  • #13   6. maj 2020 Nicola p hvor lang kan du køre med fuld skrald uden batteri bliver varmt og hæver op. Fordi mit ene batteri hævede op igår da jeg kørte har en mistanke om at batteri er under dimensioneret. Idag kørte jeg 15 min med god skrald på efter 15 min begyndte bil at køre langsomt. Batteri var rimelig varmt og hævet en smule op det er så faldet i gen efter afkøling. Nogen gide ideer til hvor kraftigt batteri jeg skal bruge til min xray

    profilbillede
  • #14   6. maj 2020

    profilbillede
  • #15   6. maj 2020 det skal lige siges at batterier ikke "bare" hæver sig og det er meget farligt!

  • #16   6. maj 2020 Hvis batteriet hæver sig er det ikke et jeg vil bruge igen.
    Nu skriver du fuld skrald. Det afhænger også meget af esc opsætning, gearing osv. De bliver holdt fint kolde ved moderat bashing. De holder Ca 30min på min E6. Kører med det der svarer til hobbywing max8 kombo i min ( rebranded) og den kører med 3 i punch.
    Hvor gamle er dine batterier? Hvis de er brugte kan de jo også være brugt forkert tidligere.
    Har du sat lipo cutoff på din esc? Det er meget vigtigt


  • #17   6. maj 2020 Batteriet er IKKE det sted du skal spare,
    Stortset alle batterier fra eBay, Ali, Wish osv. Er overdrevne i Specs. Det gælder lige fra AAA, til 3s LiPo.

    Køb I DK. Alle butikker / WebShops kender deres batterier og kan stå inde for dem.

    Jeg har en håndfuld af disse, de har powered 2 Slash i 2 år:

    https://www.elefun.dk/p/prod.aspx?v=43430


  • #18   6. maj 2020 Batterie fulgte med da jeg købte bilen så ved intet om dem

  • #19   6. maj 2020 Og en ting mere. Lad værre med at køre med deans t-plugs. Vil klart anbefale at gå over til noget som minimum xt60 ellers Xt90. De der deans we ikke lavet til for meget lipo power og bliver varme

  • #20   6. maj 2020 Ja det deans er noget bæ til når der skal masser af power igennem

    Hvad med ec5 stik, hvad er enlig bedst af xt eller de ec5


  • #21   6. maj 2020 Tror det minder om det samme. Mener arrma er skiftet til ec5 eller ic5 men mindes at have set de en overgang kørte Xt90 også smiley

  • #22   6. maj 2020 Har de xt på en Arrma nero og ec5 på min Arrma infraction, infraction er os den nyeste

  • #23   6. maj 2020 Infraction er bare fed. Kunne også godt selv tænke mig sådan en

  • #24   6. maj 2020 Jeg har lige fået skiftet alle stik hos holtehobby til ec3 de blå stik. Og sjovt nok først efter jeg har fået skiftet stik den er begyndt at blive varm. Men skal lige siges havde kun prøvet en lille tur inden jeg fik skiftet stik




  • #25   6. maj 2020 Konge bil uden nogen problemer, skal bare have noget tykkere diff olie i midten og bag

    Det er min hverdags kriger


  • #26   6. maj 2020 Ec5 er os noget store

  • #27   6. maj 2020 Deans - 50 amp
    EC3 - 60 amp
    EC5 - 120 amp
    Xt60 og xt 90 svarer Ca til Ec3 og ec5
    Og så kan man få xt150 til det helt vilde. De er faktisk smarte hvis man kører med 2 batterier i bilen så kan man nøjes med 3 stik i stedet for 6


  • #28   7. maj 2020 Jimmy hvis de batterier bliver varme, er det bestemt muligt at det skyldes stikkene. Der er mange muligheder. Jeg bruger faktisk stadig Deans stik på mine batterier, men så er det XT 150 på ESC og evt. motorforbindelser, hvis de da ikke er loddet direkte. XT150 er et lækkert stik at arbejde med i forhold til lodning etc, når man lige får prøvet. En kraftig loddekolbe kan anbefales.
    Mine Deans stik er disse: https://hobbyking.com/en_us/t-style-connector-male-female-with-insulating-caps-10-pairs.html

    Jeg ved faktisk ikke om de er lidt mere solide i metallet, så der er en bedre forbindelse. Men jeg synes de virker ret godt i forhold til deans stikkets normale begrænsninger, og så er det lækkert at have den kappe over lodningen. Også når man skal trække stikkene fra hinanden.


  • #29   9. maj 2020 Så gad du ikke den xray mere hehe

  • #30   9. maj 2020 @ #27: Deans er nu rated til 60 kontinuerligt, 75a peak, og vi er mange der har trukket en del mere igennem dem. Det er så de originale stik. Kineserkopierne vil vi ikke tage ansvar for.

    Det putter dem for øvrigt på niveau med XT60 og EC3. De tre stik er også beregnet til det samme: 1/10 biler.


  • #31   9. maj 2020 En ting er man kan køre væsentligt mere igennem dem, en anden er at de for det første bliver varme og giver modstand. Så det er sgu i mine øjne ikke det værd

  • #32   9. maj 2020 Temperatur og modstand følges ad, så selvfølgelig bliver stik der leder strømmen bedre, mindre varme.

    Originale Deans, EC3 og XT60 kan bruges til de samme ting. Der er folk der foretrækker det ene frem for det andet og det er OK. Men hvis man vil lede en stor strøm, skal man ikke bruge NOGEN af dem. Så bruger man de store stik, der er dyrere, fylder mere og kan lede mere strøm. XT90 eller 150, EC4, kraftige bullet connectors etc. De kan IKKE sammenlignes med Deans, EC3 eller XT60.


  • #33   9. maj 2020 Jakob jeg kører selv med Xt90 smiley
    Mange biler kører me t-plugs Kina kopier og de laver både gnister på lipo når man sætter dem til og bliver varme smiley men de er tilgengæld let tilgængelige. Dog træls at lodde på ift mange andre


  • #34   11. maj 2020 Nicolai gnisten har intet med kvaliteten af stikket at gøre. Der kan komme gnister i alle stik. Hvis du har købt gnistfri stik kan det være du slipper, men gnisten har ikke noget med kvaliteten at gøre. Alm XT90 stik kan også gniste. Her er et link til den gnistfri variant ( https://hobbyking.com/en_us/xt90-s-anti-spark-connector-2pairs-bag.html).

    Kinakopierne af deans det er rigtigt nok - men jeg tvivler på kvaliteten af kinakopierne af XT60 og EC3 er bedre.

    Pointen er stadig, at originale EC3, XT60 og Deans stik er ca. lige gode.


Kommentér på:
Batteri

Annonce