{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Crawler {{forumTopicSubject}}

Hej har kigget på at skifte min motor ud til en vandtæt model men har ikke rigtig kunne finde de nogen. Er det nok at bare esc er vandtæt eller skal selve motoren også være vandtæt har fundet et sæt som man også kan bruge i både det hedder (GoolRC 540 35T 4 Poles Brushed Motor and WP-1060-RTR 60A Waterproof Brushed)
På forhånd mange tak
Mvh Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Crawler
  • #1   1. apr 2018 Tror nu nok at næsten alle kul motore kan køre under vand . Jeg har da aldrig haft problemer med det

  • #2   1. apr 2018 køre selv med 1060 wp esc og den er vandtæt og hvad angår motor er brushed motor ihvertfald vandtæt så med det sæt du har fundet er vandtæt men du ska også lige huske at din modtager nok ikke er vandtæt så den skal også gøres vandtæt

  • #3   1. apr 2018 Der er vist kun sensor løse brushless kit der er helt vandtætte men de kan være svære at styre på gassen helt fra nul omdrejninger som man tit har brug for i en crawler , men mange foretrækker kul motor som den du har valgt da den er ligeglad med at køre under vand , så ja bare din esc er vandtæt så er du kørende og den esc du har valgt er vist meget brugt , findes der et program/setup kort til den esc du vil have så køb den , den sparer dig for en del problemer.

  • #4   1. apr 2018 Vil lige indskyde. Den motor en nok noget være lort. Har kun dårlig erfaringer med den. Så drop den. Men som Brian skriver en QR 1060 eller 1080. Så kan du godt gå i svømme hallen og leje ubåd smiley

  • #5   1. apr 2018 alle kul motorer kan tåle vand.


    MEN! de er ikke så glade for beskidt vand. det skal du bare have i tankerne når du triller ud i vand.

    jeg køre selv med rc4wd sealed can 35T motor i mine biler.

    de koster kun 9 dollars og er helt fine til det jeg skal bruge. de kan ikke renoveres, men det er alligevel og billigere at sætte en helt ny i.

    nu er det ikke fordi at jeg er ude og køre hver weekend, men jeg har endnu ikke formået at slide en af de billige op endnu, så de holder sku fint!

    hvis du holder dig til en lukket dåse motor, så er de heller ikke så modtagelige overfor skidt, og så er de oftere meget billigere at købe:)


    det er ren win win win.


    jeg forstår ikke helt dem der bruger 2000 kr, på motor og esc. combo, da der ingen forskel er på hobby plan når du triller rundt ude i vestskoven alligevel

    mig bekendt er der ikke konkurencer herhjemme.


    efter min mening er det her det bedste value for money combo sæt til din vandtætte bil.

    motor:
    https://www.ebay.com/itm/RC4ZE0005-RC4WD-540-Crawler-Brushed-Motor-35T/122639023686?epid=1028453760&hash=item1c8ddafe46:g:A8kAAOSwjn9ZiyJI


    esc:

    https://www.ebay.com/itm/New-Hobbywing-2-3S-Quicrun-WP1080-Waterproof-Rock-Crawler-Brushed-ESC/372105800674?epid=2122064676&hash=item56a33bebe2:g:EFcAAOSwEzFZ43RJ


    den esc. har vildt god drag brake OG langsom kørsel


  • #6   1. apr 2018 Ja køre også med billige motorer på nogle af mine biler. Og de klare sig godt, og hvis de dør så er det 15 minutter og wupti så kører vi igen. Men har også sæt som koster over 1500 kr.Men det er brushless og tåler ikke at komme uden vand af flere gange. så ingen kul og så 35T er et godt valg

  • #7   1. apr 2018 nu har jeg førhen sværget til TEKIN fx-r esc. som også er meget god og lille i størrelse, men den er dobbelt så dyr som 1080´eren. jeg vil fremover bruge 1080, da den også har gode justerings egenskaber.


    men Jens, synes du at de 1500kr. er meget bedre end de 350 kr, det billige sæt koster?

    jeg har nemlig aldrig selv valgt at købe så dyrt motor/esc combo



  • #8   1. apr 2018 Mikkel. Det sæt jeg har er et Novak. Og ja nok meget tumpet at jeg købte det. Men det køre som smør 100% kontrol ved alle hastigheder. Men bruger det aldrig. Fordi man er jo et lille leje barn, og vand er som slik for børn. Så er der vand skal der pjaskes smiley . Så Alle mine køre med 1060 eller 1080. Og div savox blå servoer. Og så spektrum eller sanwa anlæg. Eller tictac, som også kan bruges smiley . Men min drøm er at deltage i G6. Løb i Tyskland/polen/Italien. Og så vil der nok komme et Novak sæt i bilen.

  • #9   1. apr 2018 Der er en forskel på billige og dyre ting spørgsmålet er bare hvad har man brug for og hvad kan man udnytte ,jeg kan huske da jeg startede med skala/trail biler for 25 år siden da var lrp truckpuller kul motor lige udkommet og var toppen af poppen i europa , da novak udkom med brushless goat sættet for ca 15 år siden smed jeg da lykkeligt de mener ca 2200 kr for den også , og købte efterfølgende flere af dem for de spiller max og dengang var der intet der kunne konkurrere med det og de holdte i årevis , men idag nøjes jeg med tsky 120a sensor esc der kan købes fra 100-150 kr fra ping pong land og så almindelige sensor motorer , det er en bedre løsning for mig da jeg foretrækker fintfølende gas styring fremfor muligheden for at lege ubåd , skulle lortet brænde af har jeg mistet 300-400 kr , vil jeg lege under vandoverfladen køber jeg en ubåd , men vi har alle forskellige ønsker til hvad vores grej skal bruges til og udvalget er der så det største problem vi har er at bestemme os for hvad vi vil.

  • #10   1. apr 2018 Det er nemlig Novak goat som jeg har. Og det er samme pris brugt som guld. Købte mit i USA brugt for ca 1300 og så med porto osv røg det op i 1500/1600 kr. Og så kom jeg squ til at købe 3 sæt. inden jeg fik set mig om. Altid rart med guld på godset smiley . Så har squ så meget dyrt lort til at ligge. Og det er dumt når man er så øm over for det, så man gemmer det. Dumme mig smiley

  • #11   1. apr 2018 Ps. Har squ da lige købt en LRP truck pull motor . til samlingen. Men det er jo små 300 for sådan en bandit. Og den kommer i min Venture

  • #12   1. apr 2018 Hej
    Tak for jeres råd og meninger. Nu har jeg noget at gå efter?? har lige bestilt sådan en Servo se fil nedenunder. Håber der virker bedre end den standard Servo der sider på mg995 ville gerne have noget mere udslag på mit styretøj men det kan jeg vil kun ændre med et længere Servo horn.?
    På forhånd mange tak


    profilbillede
  • #13   1. apr 2018 Udslaget afgøres også af c hubs styrearm/upright samt trækakslen/kardannen da de også kan have deres begrænsninger på styre udslaget , kender ikke den servo men har brugt power hd servoer i flere år fra 3D benzinfly til forskellige biler og det er gode servoer til prisen .

  • #14   1. apr 2018 Det jeg har er en standard undervogn fra gmade komodo

    profilbillede
  • #15   1. apr 2018 Jeg har desværre ingen erfaring med gmade biler så der må en anden træde til.
    Men du kan koble servoen fra styretøjet og så se om det giver mere styreudslag for så er der mere at hente med en ny servo og evt en længere servo arm , men hvis ikke det giver mere så kan jeg ikke råde dig til på den model hvad du skal opgradere , nogle gange kan man dog se at styrearm/upright går på chub og så slibe lidt materiale væk der indtil du når et punkt hvor kardannen/trækakslen begynder at binde ved max udslag , på nogle modeller kan man hente en del vedet og andre intet pågrund af kardannens begrænsning.


  • #16   1. apr 2018 Ja igen lille dumme mig
    Har haft 2 G-made komodoer. købte chubs osv. til min. den kørte bedre ind en Axial scx 1. så prøv at se på min profil eller Marc komodo, min den gamle. ellers skal jeg nok finde ud af hvor jeg købte delene til den
    . som sagt jeg har vist haft lidt af alt


  • #17   1. apr 2018 Gm 30037 og Gm 30038 og Gm 30047 og kan ikke huske om den er født med cvd aksler ellers Gpm SW 6367 SF-BK. Så kan den vende på en te kop smiley

Kommentér på:
Crawler

Annonce