{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Carsten I
Carsten I
Tilmeldt:
19. mar 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hyperion EOS 0606i problemer - Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en TRex 450 heli fra Align samt en Hyperion EOS 0606i lader som skulle bruges til de Align 22C 2100mAh 3S batterier der fulgte med helikopteren.

Men da jeg ville lade et af batterierne op stod jeg med lidt af et problem. Den stik-skinne som fulgte med har 5pin stik til 3S og mit batteri havde kun 4pin.

Oki.. godt så! Mere isenkram. Jeg fandt nemlig ud af at man skal købe en ny skinne til laderen (JST XH Adapter) som har 4pin i 3S stikket og som skulle passe til Align celler.

Men nu har jeg fået det hele sat til. Gået igang med opladningen. Men så kommer fejlen "No battery" bare hver gang. Jeg har prøvet de forskellige batterier uden held.

Den går igang med opladningen og finder "Balancer con. connected". Derefter tjekker den batteriet og finder intet batteri.

Er der nogen der har en ide til hvad jeg gør forkert?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyperion EOS 0606i problemer - Hjælp!
  • Carsten I
    Carsten I Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   19. mar 2008 Dav dav Jedo. .

    Jeg har prøvet lidt forskellige indstillinger men uden held. Selv mener jeg at at den korrekte indsltilling bør være LiPo, 3S og C=2100mAh.

    Det virker blot underligt at den ikke finder batterierne, og jeg er sikker på at den forsøger at lade igennem balancer skinnen. Den brokker sig nemlig bravt om at den mangler, hvis man tager den af.

    Laderen kan lade Pb, NiCd, NiMH og LiPo / LiFe.

    Men jeg er begyndt og tvivle på om skinnen overhovedet kan lade mine Align 3S batterier, og at jeg skal igang med at fuske et kabel sammen selv.

    Jeg er i øvrigt fra Århus.. i øjeblikket.. smiley


  • Carsten I
    Carsten I Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   20. mar 2008 DOH!!!! Jeg føler mig da lidt dum..

    Jeg har fået det til at virke.. Hvorfor er der ikke nogen der har spurgt mig om både balancer stikket og strøm stikket sidder i?

    Jeg troede faktisk at man kun skulle bruge balancerkablet for at den kunne sikre at batterierne var korrekt balanceret efter opladningen. Så jeg prøvede lige at sætte begge i laderen.. og vupti så virker det.. smiley

    Kan i øvrigt sige at adapteren jeg har købt virker fint!


Kommentér på:
Hyperion EOS 0606i problemer - Hjælp!

Annonce