{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

nitro motor {{forumTopicSubject}}

hej alle.
jeg har en os max 21 vz-b(p) motor til en buggy som godt kunne bruge nyt (piston & liner sæt) da der ikke er meget kompression tilbage.
ved nogen her hvor jeg kan få fat i sådan et sæt, og hvor meget skal skiftes ud når man renovere motor?

alt andet på motoren ser umiddelbart ud til at være tip top.

mvh Bo p


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nitro motor
  • #1   19. jul 2009 hej.. cyllinderen ska bare ha et lille klem..
    så kører den 5-8 gallon igen...

    jeg har værktøj til at gøre det.. 200 kr + evt porto..

    mvh Michael.


  • #2   19. jul 2009 michael hvad betyder det egentligt det der med at den bare skal hav eet klem

  • #3   20. jul 2009 jeg er heller ikke helt sikker på hvad det betyder og hvor der skal klemmes, men hvis ikke jeg kan finde et rep sæt til motoren må jeg høre mere om det.:)

  • #4   20. jul 2009 Du kan presse foringen tilbage i den oprindelige form, så den næsten er som ny igen.

  • #5   20. jul 2009 foringen er konisk.. det er derfor den har kompression..

    jeg har et specielt klemme værktøj til at klemme foringen meget let med i toppen.. (skal ikke have ret meget ! ! ! )
    så får den jo komp. igen.
    og en meget lille moment nøgle.. så den ikke får for meget eller for lidt.

    vi bruger det meget her i klubben..
    har klemt flere hyper 21 motorer.. og OS v-spec.. og RB motorer..
    og de kører endnu..

    mvh Michael.


  • #6   20. jul 2009 Når du har et rør der maset længre sammen, så bliver der matriale tilovers inden i røret.. Hvor bliver det af??? Du kan selvfølgelig ikke se det med et blotte øje men det vil da aldrig være 100% jævnt og hvad med den hårdforkromning??(eller hvad nu det hedder) ??
    Jeg må sige at jeg ikke har ret meget tiltro til de der billig metoder, LB import prøvede det engang men droppede det da resultatet var noget hmm ja mere behøver jeg ikke sige.. Jeg ville altid købe nyt det andet ender tit med at man kan stå og justere sin motor konstant hvilket ikke er sådan det burde være og aldrig for den til at køre ordenligt,.. Bare hvad jeg har hørt uden selv at have prøvet det...


  • #7   20. jul 2009 nu er det ikke min motor,jeg hjælper bare min kammerat med at få den køreklar igen så jeg fortsætter med at kigge efter repkit til den ,
    men hvis nogen kender et sted hvof det kan købes kunne det være en god hjælp..)


  • #8   20. jul 2009 I SMRC er der også en der ejer sådan et stykke "værktøj" der kan presse foringen, og i nogle tilfælde har motoren kørt laaaang tid efter den er blevet presset.

    Så vidt jeg husker, var der en med en RB motor der havde kørt 30 liter, og den fik så et klem tilbage i form, og den kørte vist nok 30-40 liter efterfølgende.

    Så man kan godt få et godt resultat ud af det.


  • #9   20. jul 2009 jeg kan kun sige at jeg har gode erfaringer med det..

    som skrevet længere oppe.. vi bruger det meget her..
    og det kører bare..

    og der blir jo ikke noget gods til overs ! ! !
    man klemmer den jo ikke flere milimeter..!!!
    vi snakker 1000 dele mm den får ! ! !

    mvh Michael.


  • #10   20. jul 2009 Prøv at tjekke www.iccom.dk De har alt til OS...

    Mvh Lars B


  • #11   22. jul 2009 takker for alle kommentarer, nu har jeg lidt at komme videre med.:)

Kommentér på:
nitro motor

Annonce