{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

LiPo til Anderson 1:18 MP4 buggy? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg vil have mig en Anderson MP4 Buggy competition
http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=134_164&products_id=4887
og er på jagt efter det bedste Lipo batteri til den.

Jeg er også lidt i tvivl om, om jeg skal køre den på 2s eller 3s.

Den skal bruges indendørs på en off-road bane.

På forhånd tak

Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LiPo til Anderson 1:18 MP4 buggy?
  • #1   22. sep 2009 hejsa de bedste lipos til pengene køber du på www.hobbyking.com
    søg under zippy eller turnigy eller rhino.
    jeg kan klart anbefale rhinos nye 40/50c serie de kan fås i 1050mah i 2cells og 3cells. det er dem jeg har og de losser for vildt og du får ikke lavere vægt effekt forhold nogle andre steder. jeg bruger dem også i revo 1:16.
    du skal have 2cells hvis det er en lille micro bane ala den gamle solrød offroad bane og så 3cells hvis du skal køre i feks sos
    mvh k


  • #2   22. sep 2009
    Hej Kristian

    Tak for dit svar.

    Jeg flyver heli og er allerede stor fan af hobbycity.com, men jeg er altså i tvivl om hvilke/hvor store pakker jeg kan køre med.

    Jeg skal køre i SOS i Bjæverskov, så det lyder som om jeg skal kører 3s. Kunne jeg bede dig om at sende mig et direkte link til de pakker du vil anbefale fra Hobbycity?

    Vil disse passe i en Anderson MB4?

    http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7449

    Hvor lang køretid kan man regne med som begynder? Eller sagt med andre ord, hvor mange pakker skal jeg købe, for at have "nok" til en hel aftens kørsel?

    På forhånd mange tak

    Peter


  • #3   22. sep 2009 Nu er jeg selv "fan" af at kører med en højere spænding og lav kv på motoren. Bl.a. for at få meget køretid. Men også for at holde motoren rimelig kølig. Men du skal selvfølgelig nok lige være obs på du ikke snupper en eller anden motor der er alt for hurtig, hvis du napper 3S. For det kan også blive for vildt på banen i SOS. Har selv kørt der. smiley Der kørte jeg så 6000 kv og 2S.
    Men altså, bare lige en heads up, så du ikke vælger et alt for vildt setup. Talte med nogle stykker i SOS der havde haft lidt for vilde setups til at kunne køre 3S, så det gik helt op i hat og briller med kontrollen. smiley


  • #4   22. sep 2009 Hej Claus

    Tak for "advarslen" smiley

    Den model jeg planlægger at købe er med en 3800KV motor, så der passer det vist fint med at køre 3s hvis jeg sammenholder det med dit 6000KV 2s setup.

    Peter


  • #5   22. sep 2009 Måske en ide at du spørger dem som kører i sos...
    Kim kan sikkert gi dig gode råd... Tror at 3 celler for meget... Mener at de biler vi har købt til klubben (SOS) kun kører med 2 celler....

    Roy


  • #6   22. sep 2009 Har hørt folk sige at 3S er for meget på indendørs-banen. Men det må jo egentlig også handle om hvilken motor man så vælger dertil. Samt hvordan kraften kommer. Så kan man få noget hvor kraften kommer rimelig lineært, burde det jo egentlig ikke være et problem, da bilen jo ikke nødvendigvis vil være hurtigere, end en med 2S. Men bare vil kunne køre køligere, og måske lidt længere.
    På de sidste opsætninger, (dog 1:10 offroad) har jeg faktisk oplevet at bilen blev nemmere at kontrollere på gassen, pga. større overskud. Dvs. den fik et jævnt træk. Men altså, det handler jo om at man får den rette motor og ESC.
    Men kan sagtens se det nemt kan gå galt med 3S, hvis det lige er en motor der har lidt for mange kv.
    Der er sgu mange "hvis´er". smiley

    Forresten, kan ESC´en i den Anderson Comp egentlig tage 3S? Eller skifter du ESC´en? For mener nemlig ikke den kan tage 3S.


  • #7   22. sep 2009 http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9608&Product_Name=Rhino_1050mAh_3S_11.1v_40C_Lipoly_Pack
    jeg kører med 4200kv og 3cells opsæt i feks xray og rc18 og med 3900kv-4400kv i nb 16 og fury 1:16 offroad og skal køre med 4800kv i min shark 18 til start med 2cells og senere hen 3900kv og 3cells
    så derfor jeg siger 3cells med std 3800kv til sos. ellers kommer du ikke til at kunne følge med de hurtigeste kører dernede.
    mvh k


  • #8   23. sep 2009 Hej Kristian

    Tak for dit svar.

    Ved du om den ESC der følger med Anderson MP4 Competition kan tåle 3s?

    På forhånd tak

    Peter


  • #9   23. sep 2009 uha, jeg ved det faktisk ikke med sikkerhed. men hvis den ikke kan så er det klart pengen værd at smide 3cells i og futte skidtet af da en bl esc der kun kan tage 2cells lipo er værdiløst i min verden smiley
    ellers så køb en ezrun 18A esc eller en ezrun 25A esc. de kan begge tage 3cells. ezrun 18A esc er perfekt til std motoren eller andre 3000-4200kv big block motorer i shark
    mvh k


  • #10   23. sep 2009 Tak igen

    Nu til noget helt andet: Er der andre i DK end iccom.dk der sælger Anderson MP4? (iccom har ferielukket) smiley

    Peter


  • #11   24. sep 2009 Er der nogen der kan hjælpe med med hvilke navne som Anderson MP4 også sælges under, og evt. hvor i Danmark den kan købes (helst på Sjælland)

    På forhånd tak

    Peter


  • #12   24. sep 2009 LRP Shark Buggy, hedder den også. Duratrax Vendetta er der også en der hedder. Han ikke huske om der er en til.

  • #13   15. jan 2010 lipo i anderson bilen skal max være på 2celler til indendørs brug. Selv med en langsom motor som std.anderson motore som er 3800 kv er den rigtig giftig. Har lige kørt i hrcr med en 5800 kv motor og det var alt for meget .med 3s setup kan den ikke styrser jo mindre et har en meget lav kv motor max omkring 2100 kv alt der over til bare få den til at køre sidelens eller så bag hjul

Kommentér på:
LiPo til Anderson 1:18 MP4 buggy?

Annonce