{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Brushless spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre folks mening omkring Mamba Monster 2200kv og EZRUN 150A 2350kv. Er der nogen der kender til den præcise forskel på disse 2 motorer? Jeg kender allerede prisforskellen og at begge lader til at have "knap" så gode ESC'er. De har begge en masse omtale, men jeg ved ikke hvad jeg skal synes bedst om og om jeg skal skaffe mig en Mamba (har allerede en EZRUN).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brushless spørgsmål
  • #1   24. sep 2009 Jeg kender ikke noget til Mamba Monster 2200kv, hverken til ESC´en eller motoren.
    Men EZRUN 150A 2350kv kender jeg godt, og jeg har ikke haft noget problem med ESC´en, motoren er brændt af og ESC´en blev ikke engang lunken af det.
    Det skal hertil siges at jeg ikke haft mere end 4 celler lipo på den, der er vist nok noget med at den ikke er glad for 6 celler.

    Men hvis du skal ha´ en kraftig motor så glem alt om de to motorer, og køb noget med drøn på smiley
    Jeg har selv lig købt en heli out-runner motor på 1600 wat som skal i min Slash.


  • #2   25. sep 2009 Hvis man tager eZrun escen og carstle motoren og sætter sammen har man nok et af de bedre motorsystemer, men det er små og behag, men man hører jo at monster escen har det med at krutte af og ezrun 2350 motoren har det på samme måde og 6 s er forbudt. Jeg havde et eZrun sæt og motoren blev ekstrem varm, nu kører jeg med neu 2000 kv motor den er kold som jordbær is også med 6 s
    Brian


  • #3   25. sep 2009 Jeg vil give Brian helt ret i at en Neu motor er et godt valg.
    Men der er også andre og billiger motor på markedet som er værd at kikke efter.
    Jeg er selv faldet over denne her som tegner rigtigt godt.
    Turnigy 540S V-Spec1350kv.
    Den er opbygget som Neu motorerne med 6 poler og et magnetfelt så kraftigt at man ikke kan dreje akslen rundt uden man holder på akslen med en tang.
    Jeg har først lige fået den hjem og har ikke fået afprøvet den i nu, da jeg ikke rigtigt ved hvilken bil jeg skal putte den i smiley
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9448&Product_Name=Turnigy_540S_V-Spec_Inrunner_w/_Impeller_1350kv


  • #4   25. sep 2009 Dejlige svar....tror på en kombination (selvom den er dyr nok) men har nu ikke døjet med hverken motor eller ESC, men det kommer måske. Jeg vil da takke for de grundige svar det har været. Det giver en ide om hvordan jeg skal optimere min "slæde". Håber på flere inputs self. Jo flere jo bedre smiley

    Håber på at mødes med nogle af jer RC-gutter en dag...


  • #5   26. sep 2009 Vil også bare understrege at Ezrun 150A og Neu/Castle/Mamba 2200 kv motoren er en rigtig kombo. Havde det i min eRevo.
    Motoren er ikke super vild på 4S. Men det kører fint. Ingen nævneværdig varme. Og rimelig lang køretid. Men der findes jo en masse andre fede motorer. Men Ezrun ESC´en ville jeg nok til hver en tid snuppe.


Kommentér på:
Brushless spørgsmål

Annonce