{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om Brushless {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

nu er jeg begyndt og sætte B4'eren op til High Speed runs. Og derved øger jeg mine volt markant, og dertil har jeg nogle spørgsmål

http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=G97230

Den motor kører jeg med nu. Jeg har øget volt fra 7,2 til 9,6 volt, på NIMH celler. Ifølge siden siger den jo at arbejdsområdet er op til 7,4 volt. Er det noget man ska tage seriøst, eller er det bar så GM har en sikkerhed?

Jeg har kørt 4-5 batterier nu med 9,6 volt, og det eneste der kan ske er at min ESC slår fra pga varme. Jeg har monteret ekstra blæser nu, og går igang emd og lave et scoop ind i siden på karossen imorgen, som ska køle.

Min ESC slår fra efter 6-7 længder med fulde skræl på, og det er godt og vel 60 meter den får lov og løbe ud. Men kan det være pga motoren trækker for mange AMP?


Glæder mig til og høre nogle råd/erfaringer smiley


Mvh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om Brushless
  • #1   20. apr 2009 Wups, lige en væsentlig ting mere, min ESC er denne

    http://www.swanghobby.com/product.php?productid=715&cat=36&page=1

    smiley


  • #2   20. apr 2009 Et scoop i siden lyder som komplet idioti i mine ører. Det vil give dig en masse vind modstand i den ene side, og det tror jeg ikke du får højere hastighed af tværtimod

  • #3   20. apr 2009 Scoop var så meget sagt, jeg har tegnet en linie op, hvor jeg ska ha nogle 4-5mm huller, og 4-5 styk af dem. Ved godt at det vil tage lidt fart måske, men er nød til og tænke på varme også, så ESC og andet ik blir ristet. Selvom min ESC slår fra ved for høj varme, såh

  • #4   20. apr 2009 Ja men hvorfor bliver det så varmt? hvorfor smider du ikke bare et 7,4v lipo batteri i og en modified brushless motor så sku den gerne gå stærkt nok da. Ellers gearer du forkert eller kører for lang tid.

  • #5   20. apr 2009 Men når du begynder at lege med sådan noget der beder du selv om at tingene brænder af. hvorfor køber du ikke en hurtigere motor som f.eks denne: (link fjernet) og så en billig lipo celle, det får du meget mere ud af. Men ja hvis det ikke kan gå hurtigt nok ender man nok med at brænde tingene af.

  • #6   20. apr 2009 Som min gearing er nu, der er den gearet så højt den kan på stock spurgear og så en 28 tands pinion, og der har den ingen problemer i og gå bagover.

    Jamen alt den varme må jo komme af flere volt og måske motoren trækker mange ampere, måske mere end hvad ESC kan håndtere. Derfor jeg linker til det forskellige, så kloge hoveder kan se specs på det.

    Jeg søger ik elektronik til og kører 70 km/t, men en opsætning der kan krydse 100 km/t


  • #7   20. apr 2009 Hehe, jamen. Den du linker til er en 6T og jeg kører med en 5.5T. JA, det er en delta og den svarer cirka til 4 turns. Der er ingen KV specs på den motor der. 5.5T'eren yder 6100 kv

    6100x9.6 = 58560 omdrejninger


  • #8   20. apr 2009 Hvad vil du med 100km/t ?? Det kan du jo slet ikke kontrollere. Men altså 100km/t kan du sagtens nå. Men det skal være med en 2,5 eller 3,5 turns motor og en lipo celle. det andet der brænder af for dig. Og så vejer dit batteri alt alt for meget når det er nimh. Du skal have fat i noget lignende det her (link fjernet) og så skal du self sørge for at køre med en gearing der passer til. Men det bliver ikke til at kontrollere det tror jeg ikke på.

  • #9   20. apr 2009 Ja det er en delta som kører lige så hurtigt som de 3,5turns motorer andre fabrikanter laver, så den svarer til mere end 4 turns og din er kun en 5,5 turns... Og omdr er jo ikke noget værd hvis din motor ikke kan trække nok. Jeg har en 9,5turns motor jeg har haft oppe og gå 69.000 omdr og der slap jeg gassen fordi jeg ikke ville brænde noget af. Men min 9,5'er er jo ikke hurtigere end din 5,5'er selvom jeg har haft den oppe på højere omdr. der er jo en fysisk grænse for hvad motoren kan trække bilens vægt op på. de omdr. er jo temmelig sikkert uden modstand.

  • #10   20. apr 2009 Men smæk lipo i bilen og køb en 3,5t motor så blir det ikk vildere. Og det er vildere end nogen som helst kan kontrollere.

  • #11   20. apr 2009 Jeg skriver i mit første indlæg det er High Speed Runs, jeg ska ik bruge det til bane, så ku jeg nemt nøjes med en 17T kulmotor, den er jeg klar over.

    Som den er nu, vil jeg tro den går 90, måske mere. Mine Proline Dirt Hawgs blir pustet op og rammer spoileren ved fulde hammer.

    IGEN. Det er kun til spas og løjer. Søger nogen med erfaringer, som selv bygger noget til High Speed


  • #12   20. apr 2009 Ja, ved godt den svarer til lavere turns end hvad min er nu.

    Der er bare et problem i det, min ESC håndtere ned til 5.5 turns, som det laveste. Derfor jeg måtte "nøjes" med en 5.5Turns. Men et er hvor mange Turns de er på, noget andet er hvor mange ampere de hiver ud. Det må være det mest væsentlige og kigge efter


  • #13   20. apr 2009 Ja okay, men high speed kan du få med den ondeste motor og et lipo 11.1v det er det vildeste du kan få lige pt. Men når du siger High Speed er det jo ikke bygget til at skulle køre i hverken 5 eller 10 minutter, det er jo derfor det bliver varmt for dig. Hvis du vil have det koldere og køre længere går det jo ud over hastigheden, sådan er det jo =)

  • #15   20. apr 2009 Men med 560g batterier kan man sige sig selv det ikke bliver high speed, det er jo alt for tungt og bilen vil køre elendigt. Det kan du halvere med en Lipo pakke og endda få flere volt. Men hvis det er regulatoren der sætter grænsen for dig lige nu så må du bare skifte den ud jo.

  • #16   20. apr 2009 Brian L: Jeg er da godt klar over jeg ik kan kører 200km/t i 20 minutter og så stikke tungen på motoren bagefter. Så langt er jeg med

    Det skal ik være driftsikkert, og heller ik brænde af. Gør ik noget jeg kun kan kører 1 minut, bar der er fulde hammer på og massere af fart.



  • #17   20. apr 2009 Jamen så skal du bare have smidt en vildere motor i, et lipo batteri med så høj volt så muligt oh så en gearing der er så hård som du nu kan og efter hvad jeg ved så er GM regulatoren den der kan tåle flest ampere konstant. Så det er vel den du skal have fat i. Så bliver det ikke vildere.

  • #18   20. apr 2009 Oki, kanon. Den må jeg ud og kigge nærmere på så smiley

  • #19   21. apr 2009 Morten P
    Skal du køre speed run er du helt forkert på den.
    Dit motor sæt er beregnet til bane kørsel og kan ikke overvinde den vedvarende luftmodstand som vognen får når du nærmer dig de 100 kmt.

    Du skal ha´ fat i en fly motor, de har den store trækkraft som du har brug for, for du skal tænke på at hver gang du fordobler hastigheden, bliver modstanden 4 gange højere, dvs at du skal bruge 4 gange mere motor kraft for at køre 100 kmt, end du skal bruge for at køre 50 kmt.


  • #20   21. apr 2009 Altså ligenu er det jo kun en 540 motor. Nå, jeg forsøger mig lidt selv så. Vil prøve og få den målt en af de nærmeste dage så

Kommentér på:
Spørgsmål om Brushless

Annonce