{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Vedligeholdelse {{forumTopicSubject}}

Hej.
Som et tidligere indlæg beretter, har jeg lige købt mig en HBX Rocket, hvor jeg har måtte udskifte spur-gear da det gamle var færdigt.

Udover min ny-tilvundne viden omkring det, er jeg på bar bund ift. RC.

Mit spørgsmål er: Hvad skal man være særligt opmærksom på ift. vedligeholdelse af denne type bil? Efter jeg har skiftet spur, har jeg ikke kørt med den pga. sne og sjab. Det er logisk nok.

Kan I hjælpe mig?

Vh. Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedligeholdelse
  • #2   2. feb 2014 Tak Karlo. Ja, sne er absolut et no-go!
    Hvad med fugtigt underlag? Jeg tænker asfalt...


  • #3   2. feb 2014 Du kan også vælge at bruge plastidip til din esc og servo. Så bliver de 99.9% vandtæt. Så kører du hele året smiley Tjek youtube for guides.

  • #4   2. feb 2014 Hej Morten.
    Ja sne og sjap er ikke godt for en vogn som din smiley
    Der skal man ha´ fat i noget lidt dyre udstyr som er vandtæt eller nemt at gøre vandtæt.
    Det kan lade sig gøre med HBX, men det er ikke let.
    Så her lige et par råd, og så kan folk jo fylde på smiley

    Råd nr 1.
    Det med at gøre ting vandtætte er noget man skal være omhyggelig med, så det kræver tid og erfaring.
    Så vent med at modificere din HBX til du har en anden vogn at køre med så du ikke japper det igennem og laver fejl smiley

    Råd nr 2.
    Tænk dig godt om før du køber bil nr 2.
    Forstil dig det du vil bruge den til og sæt dine krav, og køb så ind efter det.

    Råd nr 3.
    Hold dig fra snesjap der ligger på asfalt, for der er en meget stor sandsynlighed for at der også er salt blandet i, og det er virkelig døden for elektronik smiley

    Så er der de almindelige gode råd smiley
    Råd nr 4.
    Søg for at der ikke er noget på din bil der sidder løst.
    Er der noget der ikke sidder rigtigt, er der også noget der går i stykker.

    Råd nr 5.
    Tjek regelmæssigt om motor, hjul og styretøj køre og drejer let.
    Begynder tingene at køre tungt i din vogn, Begynder tingene også at brænde af.

    Råd nr 6.
    Rens din bil med mellemrum.
    Her mener jeg ikke at din bil skal være pæn, det er nemlig lige meget.
    Det er tandhjul og kuglelejerne du skal ha´ fat i for grus og støv kommer ind over alt og slider voldsomt på vognen.
    Men lad være med at splitte hele vognen ad på en gang.
    Start med forhjulene, rens det, smør det op og saml det igen, og gå så videre til næste del i vognen så du ikke fare vild i alle stumperne.

    Råd nr 7.
    Hvis det er en kulmotor du køre med, så må der IKKE komme olie ind på kullene i motoren, bare den minste smule olie og kullene er færdige.
    Er det BL motorer du køre med, så se bort fra dette råd smiley

    Råd nr 8.
    Nu kender jeg ikke lige din vogn, men normalt kan man rykke motoren frem og tilbage alt efter hvilket motor tandhjul (gearing) man vil bruge.
    Her er det så vigtigt at motor tandhjulet og spurgearet dine har den rigtige afstand til hinanden.
    Det klares let ved at sætte et lille stykke papir imellem tandhjulene når du skruer motoren fast.
    Papirets tykkelse giver dig den rigtige afstand.
    Det kan spare dig for at skulle købe endnu et spurgear smiley





  • #6   2. feb 2014 Takker, men jeg har sikkert glem en masse her.
    Faktisk er det bedste råd, at du bruger hovedet smiley

    Hæ Hæ, dert sidder også kuglelejer i en motor som der også skal ha´ olie en gang imellem, især hvis man køre i vand smiley
    Men med de gamle kulmotorer skal man være meget meget forsigtig når man smøre dem.
    For når motoren kommer op i omdrejninger, kan olien blive slyget ud af kuglelejerne og ind i kullene.
    Det problem har men ikke med Brushless (kulløse) motorer, de er i det hele taget mere solidt bygget smiley


  • #7   2. feb 2014 Hey Blindman!

    Fedt indlæg, jeg kan bestemt bruge den information til en masse.
    Jeg har nu ikke tænkt mig at gøre bilen vandtæt eller lign., så venter jeg hellere til det bliver mere tørt i vejret.
    Men nu har jeg i det mindste en idé om, hvilke ting der skal tjekkes igennem efter brug. Min bil har brushless, som jeg kan høre er en fordel. Har faktisk ikke kørt så meget med den, så jeg glæder mig godt til at få den "fyret af" smiley

    Tak for svarene.

    Hvis der er andet jeg bør vide, må I endelig smide en note!


Kommentér på:
Vedligeholdelse

Annonce