{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

kasper h
kasper h
Tilmeldt:
10. dec 2008
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132

Turnigy trackstar 1/8 problemer? {{forumTopicSubject}}

Jeg købte for længe siden sådan et ECS/motor combo, hos hobbyking til min Revo 3,3, og har først for alvor fået leget lidt med det nu, der er ikke nogen vedledning i pakken, og den vejledning der ligger online er forkert, (den omhandler dioder i andre farver end min ESC har)

Det er det her sæt jeg har. http://hobbyking.com/hobbyking/store/__25143__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_2100KV_120A.html

Jeg har prøvet at lave en kalibrering udfra div andre vejledninger, og jeg tror det virkede, den kan da kører forlæns, men kun nogen gange baglæns, det er ligesom om den gider hver anden eller hver tredje gang, også kører den stadig når man holder throttle i neutral bagefter

Det skal siges at forlæns virker fint, der er masser af power på..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turnigy trackstar 1/8 problemer?
  • #1   22. okt 2014 det er din sender og modtager du skal kalibrere til din esc...

  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132
    #2   22. okt 2014 Korrekt, jeg kan bare ikke finde en vejledning til min ESC, de filer på hobby kings hjemmeside er til noget andet. min ESC har en rød diode og en grøn diode..

  • #3   22. okt 2014 hvad skal du med en manual til din esc?

  • Jacob C
    Jacob C Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 46
    #4   22. okt 2014 Det er ikke alle ESC'er der er helt enige om hvordan sender/modtager kalibrering fungerer. De fleste fungerer ved at man holder speeder i bund og samtidig tænder esc. Efter et bip eller en farvekode eller begge dele giver man fuld bak, og venter på nyt signal, derefter slippes speederen og esc er kalibreret.

    Jeg har været ude for esc'er hvor man skulle trykke på en knap på esc'en for at springe videre og det kan være ret vanskeligt at finde ud af uden manual.

    Har du prøvet forskellige indstillinger på din sender? De skriver godt nok i manualen at throttle kanalen skal være i reverse, men prøv begge dele. Sørg for at dine end points / trim er i neutral før du starter.

    Hvis du har en anden sender / modtager så prøv at skifte og se om de hjælper.



  • Jacob C
    Jacob C Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 46
    #5   22. okt 2014 Har du prøvet at følge denne vejledning? Det er en anden manual end pdf'en: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/822346803X1141729X29.jpg

    Hvis du finder tricket, må du iøvrigt gerne lige skrive i tråden - jeg har selv lige fået samme motor kombo ind af døren og skal snart installere den i en basher til lidt vinterkørsel.


  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132
    #6   22. okt 2014 Jacob C, det er netop det med at kalibrering åbenbart er forskellig fra stort set alle deres ESC, jeg har kigget mange vejledninger igennem, og nogen er med en SET knap, andre er uden, nogen har blå, røde, orange, gul eller grønne lamper, Så det er ikke nemt, nogen skriver man skal bruge full reverse først, andre full throttle..

    jeg tror min er blevet kalibreret, ved at tænde ESC med SET knappen trykket ned og full throttle, så skulle led blinke rød, og blive fast rød.. den blinkede så grøn og blev fast grøn, også full reverse, hvor det var modsat, som det så også var her, også neutral, hvor begge lamper blinker og bliver faste.. så den del lyder meget rigtig. bortset fra farverne ikke passer..

    Men jeg har stadig problemer med at bakke, den fungere ikke rigtigt, jeg må lige kigge på det imorgen..


  • #7   22. okt 2014 Et styks kalibrerings manual smiley

    profilbillede
  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132
    #8   22. okt 2014 jeps endnu en manual, men den nævner intet om den SET knap, som skal bruges når man kalibrere den her ESC, desuden nævner den en Gul led, som ikke findes..

    Flere manualer nævner noget om Bip, men der er intet der bipper når jeg leger med det... det gør det kun når man tænder normalt, så bipper den når den er klar til at kører.

    Men ellers tak for hjælpen, det ville have været dejligt hvis det var den rigtige smiley


  • #9   22. okt 2014 Mit råd er at købe dette program kort til den det hjalp mig en del med mine problemer med et motor sæt fra Turnigy

    https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=39549


  • #10   23. okt 2014 Kasper link lige til den manual du forsøger at bruge til kalibrering.
    Har selv kortvarigt haft samme motor sæt.
    Der var dig der skrev en pb ikke? Der skrev du 3.3 og gik ud fra det var nitro du havde.

    Mindes også lidt sjov ud fra manualen mht diodernes farve, men gjorde som der stod uden skæve til farverne så spillede det.
    Husk at dine sender indstillinger for epa / end point skal være nul stillede, ABS slået fra, throttle skal stå i reverse inden du kalibrerer.

    Mht. til program kortet kan det da ikke hjælpe på nogen som helst problemer, der er kun ganske få indstillinger man kan røre ved og ingen af dem er realateret til kalibreringen.


  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132
    #11   23. okt 2014 Det er den her jeg har brugt,

    On my TT Cougar 2.4ghz radio set, I had to reverse the throttle channel in order to program the receiver to the ESC.

    To program your receiver to your ESC

    1; With ESC power OFF, turn on your transmitter,

    2: Push and hold the programming button on the ESC (next to the main power switch).

    3: Keep holding the programming button until the LED stays solid red, then release the button.

    4: On your transmitter, move the throttle to full and hold it there until the red LED flashes and then goes back to solid red.

    5: Now move the transmitter to full reverse and hold it there until the green LED flashes then turn solid green.

    6: Now release the transmitter throttle control so it goes naturally to the neutral point and wait for both the red & green LED’s to flash then both stay lit.

    7: Leave your transmitter turned on, turn off the ESC power switch, then turn it back on, but this time DO NOT press the programming button.

    8: After a couple of seconds, you will hear a few ‘check bleeps’ to confirm RX/TX connection, and you are ready to go!

    9: If you don’t get the ‘check bleeps’, then retry the sequence, the ESC will not drive the motor until the ESC recognises RX/TX connection, and the ‘check bleeps’ are heard.

    10: IMPORTANT - If fitted/available, re program your RX/TX failsafe points so your failsafe point is now set to THE NEUTRAL POINT, especially if you’re coming from nitro, as remember, your RX/TX will put your motor into full reverse (which will now be forward if you’re throttle channel is reversed) if your transmitter is powered off whilst your ESC is left on, which is not a good idea!

    Have fun!

    Og den kommer fra det her sæt som er magen til mit bare 2300kv. den virker der er det kun byttet rundt på led farverne, den her starter med rød, min starter med grøn.

    https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25142__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_1900KV_120A.html


  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132
    #12   23. okt 2014 Det skal siges at man kan vist gøre det på flere måder, men SET knappen skal bruges,
    Jeg kan også fint få min kalibreret på den måde, men når jeg så prøver den, kører den baglæns når den skulle kører forlæns, så siger nogen man bare skal bytte rundt på 2 motorledninger, og det har jeg gjort mange gange, ja nu kører den den rigtige vej, men langsomt forlæns og lynhurtigt baglæns, og ikke længere nogen bremse..
    Så kan jeg sætte ledningerne på mottoren tilbage hvor de var og bytte på senderen, der virker forlæns hurtigt, og bremse virker men ingen bak, eller kun en gang imellem og meget tilfældigt. Hmm måske det er min sender der ikke virker ordenligt..


  • #13   23. okt 2014 Jeg anvendte denne http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/471540514X1169131X13.doc uden at skæve til diodernes farver.

    Dog med throttle i reverse og alle epa osv i 0.







  • #14   23. okt 2014 har tit prøvet det med at den ikke gider at bakke, så hiver jeg ledningerne der går ud fra motoren lidt fra hinanden og så virker det igen, spørg mig ikke hvordan det skulle hjælpe med det gør det altså, hiver og skubber lidt i dem og så kører den både forlæns og baglæns.

Kommentér på:
Turnigy trackstar 1/8 problemer?

Annonce