{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.794 visninger | Oprettet:

Slibe en cylinder med sandpapir? {{forumTopicSubject}}

Ja undskyld overskriften, men den er til blikfang.

Var så heldig at købe et billigt cylinder kit herinde smiley
Men da jeg så kom til at kigge på den, så jeg at det ser ud til at ham jeg købte den af har slebet i den med sandpapir smiley
Eller er det standard? Den anden cylinder jeg har til at ligge er pæn blank..

Hvad siger i til billederne?

Og hvad gør jeg nu? Montere den og ser hvor længe det kan holde? Eller skal jeg bare bruge den som te kop?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slibe en cylinder med sandpapir?
  • #1   28. jan 2015 ..

    profilbillede
  • #2   28. jan 2015 ..

    profilbillede
  • #3   28. jan 2015 sådan ser en helt ny cylinder ud..
    hvis den har kørt er den blank og gladt.
    hvis den har sat sig en gang, vil den typisk ha tydelige sår efter dette, som for det meste vil kunne mærkes med en finger, uanset om nogen har prøvet at slibe dette væk med sandpapir.


  • #4   28. jan 2015 har en nærmest magen til, "tun jeg en gang købte" til og stå et sted.
    har aldrig være monteret, så kan da se om ikke jeg kan nuppe et billede ind i den.


  • #5   28. jan 2015 Bare lige for at være sikker på hvad du mener.
    1 du siger det er helt normalt at den har de små "slibe" ridser når den er sprit ny?
    2 du siger at de forsvinder når cylinderen først har kørt?

    Jeg vil ikke mene den har sat sig, for der er intet ud over de små "slibe" ridser overhovedet.
    Intet sod i toppen eller skruer der har været monteret.

    Men det undre mig lidt hvis du siger at det er helt normalt for en ny cylinder, da jeg har et andet kit til at ligge som stadig var forseglet / posen var smeltet sammen fra fabrikken af. Godt nok en anden fabrikant.

    Men lige den her cylinder som der er billede af, var åbnet.


  • #6   28. jan 2015 Altså normalt er der jo nogen små ridser på tværs af cylinderen fra honingen, men syntes det ser lidt underligt ud men ville da bare prøve det,

  • #8   28. jan 2015 Mange tak for svar alle 3 smiley Og i var jo enige om det samme svar smiley (Hvis jeg da har forstået det korrekt? smiley )

    Så ryger den på hylden smiley

    Og så håber jeg ikke at jeg får brug for den, men hvis jeg nu får brug for den, så var det jo ikke spild af penge at købe den og omvendt hvis jeg ikke får brug for den så var det jo spild af penge smiley


  • #9   28. jan 2015 vil sige det burte være rimelig nemt at se, om det er små forivrede ridser i tilfældig retning fra en håndslibning.
    eller slibe ridser fra den blev fabrikeret, eller slebet til en tolerance.
    for de vil være super meget ensartet, som jeg syntes det ser ud til de der er..


  • #10   28. jan 2015 Hvad gav du får det da du købte det enlig.

  • #11   29. jan 2015 DJ:
    Har ikke lige fået kigget på cylinderen igen, men jo de virker ensartet smiley

    Peter:
    Første kit jeg købte gav jeg 300 + porto for og det stod den til. Nogle måneder for inden kostede den 400 + porto (mener jeg)
    Og det her kit kostede 175 + porto smiley Så tænkte at jeg godt kunne overkomme at have den til at ligge på lager smiley


  • #12   29. jan 2015 Ja det er da ikke galt overhoved det jeg kiggede på fra daves kostede 500 kr

  • #13   30. jan 2015 Præcis smiley
    FG-hobby tager 479,- mener jeg
    Og dave kommer jo fra USA smiley told og moms smiley


  • #14   30. jan 2015 Tror bare jeg tager ud til fg hobby og køber det.

  • #16   31. jan 2015 der skal ikke være ridser i .
    en cylinder er bygget op ved at man har lavet hullet efter hvilken størrelse den skal have i cc
    for derefter og blive hård forkromet .
    er man begyndt og slibe på hård forkromningen skal man ikke ikke bruge den .
    hvis først hård forkromningen forsvinder sætter motoren sig med det samme .
    ergo er der en der har lavet en fejl med den cylinder der og jeg ville få mine penge tilbage .
    et nyt kit koster kun 400-500 kr så køb ikke noget andre har haft monteret . eller noget af den dur


  • #17   31. jan 2015 Ja det er måske bedst nyt på så er man da sikker på det virker, der er jo lidt arbejde i at skifte den hvis den sætter sig med det samme.

  • #18   31. jan 2015 bare husk nye pakninger hvergang du har noget skilt ad for at være sikker på det er tæt bagefter .


  • #19   1. feb 2015 ZipZero: Har købt cylinder kittet herinde og sælger sagde sagde det var nyt og ubrugt, så kan ikke få det byttet. Men det har heller ikke været ude at køre. Men derfor kan der jo stadig godt have været noget sandpapir i det. Men har monteret det nu, så mangler at samle resten af bilen før jeg kan få det testet.
    Har monteret heavy duty pakninger så der er kommet nyt i hele vejen rundt, nye lejer og pakdåser. Så håber ikke den sætter sig...


  • #20   1. feb 2015 Nej kan da også være den bare spinder der ud af, men husk nu ro på i starten og godt med olie i benzinen og noget god olie ik aldi eller thansen pis..

  • #22   1. feb 2015 Nu er den monteret, så venter spændt smiley
    Har hørt et par steder og læst et par steder, at det er skadeligt med for meget olie.. Men det er der jo delte meninger om. Så jeg vælger at smide god olie på (i hvert fald ikke thansen eller aldi) og så tage den stille og roligt i starten..


  • #23   2. feb 2015 ja det lyder som en god plan ja ved godt man kan blande for meget olie i men jeg ville nok lave en 4-5 % blanding de første par tanke og gå ned til 2-3 % fremover gør ik noget den ryger lidt. men en god start ville nok være at starte den op og lade den gå lidt højt i tomgang et kvarter til den lige bliver varmet op stille og roligt, og så slukke den lad den blive helt kold og gentage det nogen gange inden den får omdrejninger overhoved. Og husk nu dit luftfilter skal være rent vrid det i noget olie og på med det igen.

  • #24   2. feb 2015 Giver lige lyd når jeg får liv i den (hvis jeg da husker det)

  • #25   2. feb 2015 Ville meget gerne høre hvad der sker med det og om det kommer til at køre.

  • #26   2. feb 2015 Det i orden smiley
    Er desværre ikke så meget fan af at starte og slukke den flere gange. Da jeg har hørt eller læst et sted at for meget olie og alt for stille tilkøring, soder mere end det gavner. Men hvad er det rigtige svar på det område. Jeg bruger lidt det at høre så mange meninger og så lave min egen metode ud fra det.


  • #27   3. feb 2015 Ja man må nok prøve sig lidt frem med lidt forskellige blandingsforhold.

  • #28   5. feb 2015 nu bruger jeg små 4-5 motor om året .
    og jeg kører med ca 3,86% passer med blandingen til 25 liter
    og jeg tilkører aldrig motorene for der er ingen mærkbart ændring .
    jeg indstiller motoren og så ud på banen og lade den kører noget race .
    efter du har kørt 3-5 tankfulde så skift stempel ringen så kører din motor som ny igen .
    jeg skifter kun motor så tit da motoren som jeg har er højt yd ene for at få det sidste ud af dem .
    så man kan mærke de bliver dårligerer efter 5-7 tankfulde"løbsdag"
    men det er min menning .
    har pt tilkørt 2-3 motorer efter alle kunsten regler og de holdte ikke bedre
    og ved bare at smide bilen på banen har jeg nok kørt 12-14 maskiner gennem årene uden problemmer ved bare at indstille så den kørte godt nok og derefter straffe den


  • #29   5. feb 2015 Kan ens indstilling gøre at cylinder og stempel tager skade af det enlig, tænker lidt hen i for høj eller lav blanding luft/benzin.

  • #30   5. feb 2015 ja hvis motoren for for lidt brændstof kan den sætte sig og rive cylinder osv .
    for mager blanding .

    for den for meget kan der ikke ske noget da den bare vil gå ud eller sode tændrøret til .
    for fed blanding


  • #31   6. feb 2015 okay så er det nok det der er sket med damens motor da vi var ude at køre selv om den gik fint nok i motoren, den røg også lidt men ved jeg ikke om man kan gå ud fra, eller om den bare har været træt i cylinder og stempel.

  • #32   6. feb 2015 Peter din dame's motor smed da låseringen til krydspinden gjorde den ikke?

    For det er jo det min har gjort smiley


  • #33   6. feb 2015 jo altså det gjorde den men blev lige bange for om det var på grund af dårlig indstilling også, eller om den skal stå helt hen i skoven for at det tager skade, låseringen var væk i højre side og der lå små stumper af den i krumtapshuset.

  • #34   6. feb 2015 skal den indstilling ik være meget forkert før det tager skade eller.

  • #35   6. feb 2015 Det har jeg ikke forstand på, men tænker at den låsering ikke skal bevæge sig eller noget andet i den dur, så kan jeg ikke se hvorfor det skulle kunne skade den hvis karburatoren står forkert.
    Men på den anden side, den begår jo ikke bare selvmord i en skyllekanal fordi den er blevet træt af livet uden grund...


  • #37   7. feb 2015 Jeg ved ikke hvor lang tid min har kørt, da jeg ikke har pillet ved den.. Meen det skulle ikke undre mig at forrige ejer har pillet ved den, da han er lidt af en pille finger, men 6 tommelfingre forstået på den måde, at noget af det han laver er ok, men der er dælme også noget klamp imellem...

    Men gal den er da ikke helt nem at montere, havde ski lidt problemer med den..


  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #38   7. feb 2015 Vi har nok alle vores måde at montere den på, jeg bruger en spidstang!

    Men låseringen vil nu oså ryge ud ved kørsel selvom den ikke er ødelagt eller sidder skævt i sporet, hvis den ikke vender den rigtige vej!
    Åbningen i låseringen skal vende op eller ned, gør den ikke det risikerer man at den ryger ud.....


  • #39   7. feb 2015 Det skal jeg lige huske når jeg skal montere nyt en dag, rigtige gode fif at få mange tak.

  • #40   7. feb 2015 Brugte også spidstang..
    Kan bare ikke huske hvordan jeg vendte mine smiley
    Mener at åbningen er strå ned af.

    Skal jeg så til at stille min af for at rette det? Har ikke haft motoren startet op endnu, så kan vel godt bruge pakningen igen? (Heavy duty pakning)

    For f*****... Magter ikke at skille den af igen.. smiley


  • #41   7. feb 2015 hehe der er sku lidt arbejde i sådan en omgang kunne da bare finde en dag at gøre det sammen på begge biler, hvor kom du fra i verden.

  • #42   7. feb 2015 Vestjylland smiley Så der er vel 200 km mellem os smiley

  • #43   7. feb 2015 og nej du kan ikke bruge pakningerne igen de er spændt i stykker
    så du skal ikke skille ad med mindre du har en ny pakning .

    og ang lås ringen betyder det intet hvad vej den vender bare den er i sporet på stemplet .
    den drejer jo rundt derinde til tider .


  • #44   7. feb 2015 Min plan var også lidt at starte lortet og håbe på det bedste hvad ang låseringen.
    Er 100% sikker på den sidder i sporet!


  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #45   7. feb 2015 Zip, der tager du fejl smiley Låseringen drejer ikke rundt.

    Det der sker hvis den vender med f.eks hullet ud til siden er at laseringens vægt når stemplet bevæger sig op og ned vil få den til at bukke og på et tidspunkt ryge ud.
    Angående pakninger har jeg før med succes smurt dem ind i fedt, hvilket blødgør dem, og genbrugt dem. Men har de fået flydende pakning duer det naturligvis ikke.....


  • #46   8. feb 2015 Har som skrevet før brugt heavy duty pakninger, så de kan ikke blødgøres..

    Må nok indrømme at jeg ikke gider skille den af igen, også fordi der er delte meninger om cylinderen kan bruges eller ej pga ridserne.


  • #47   8. feb 2015 Vil ikke give dig ret i at ringen ikke kan dreje lidt mens motoren kører .
    Ang pakninger stop alle de der indianer tricks og skift lortet .


  • #48   8. feb 2015 Ja det er sku lidt langt, jeg ville også starte den og køre med en hvis det så går galt kan man sige så har man da prøvet det. Men det vil så sige at låseringen skal vende med åbningen ned ad og sidde som den skal i sporet og på med nye parkninger.

  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #49   8. feb 2015 Ja den skal vende med åbningen lige op eller ned.
    Jeg giver altid mine papir pakninger fedt, på nær cylinder pakningen. Den er jeg begyndt at give flydende pakning.

    Det har ikke noget med indianer tricks at gøre, det er sund fornuft og jeg genbruger tit mine pakninger, også bundpakningen......

    Så køb papir / pap pakningerne da det klart er de bedste, giv dem lidt fedt på begge sider når du samler. Så spiller det.


  • #50   8. feb 2015 lars det du siger giver ingen menning
    normalt skal man affedte motoren før man samler den .
    og ved at du smøre fedt osv på det kan der opstå en utæt hed .
    og jo skift altid pakninger du laver spændemærker i den så pakningen er defekt hvis du skiller motor ad .
    prøv og mål på tingende så kan man se det ændre sig pakningen er mindre når den har været monteret .

    vil give dig ret i at man skal ikke købe andet en papir parkninger .

    og stadig ang låseringe til stempel betyder det intet om den vender op eller ned eller frem eller tilbage .
    har ikke noget betydning .
    hvis du stadig ikke mener det samme så skaf noget på skrift .


  • #51   8. feb 2015 Prøv at se min parkning efter den er kommet af den er vel for dårlig til at bruge igen ik også, jeg tænkte godt på om jeg skulle sætte den i igen men tror jeg lader være den er sku ik så pæn mere.

    profilbillede
  • #53   8. feb 2015 Ja helt enig jeg sætter nye i , nu går jeg igang med at shine damens bil det er vist tid til et service, skal nok lægge bileder ud af procektet det bliver i den helt store offroad stil, vi skal have en af hver syntes jeg.

  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #54   8. feb 2015 Zip, det giver god mening! En papirs pakning der er fedtet ind bliver ikke utæt.

    Affedte motoren? Hvor har du hørt det? Det giver jo ikke mening.... Eneste sted der skal affedtes er hvor der bruges flydende pakning

    Angående låseringen, prøv at høre en nogenlunde anstændig mekaniker, eller søg selv på nettet!
    Men lad være at rådgive andre om ting der kan skade deres motor når du ikke ved hvad du snakker om. Ja undskyld det sure opstød, men du skifter nok ikke trådstarters cylinder kit når låseringen har ødelagt motoren......


  • #55   8. feb 2015 Nu taler jeg om min egen erfaring og har aldrig haft et problem med låseringende .
    Så derfor ser jeg det ikke som et problem .
    Og stadig med parkningen jeg har aldrig smurt den ind i fedt og har aldrig haft de problemer
    Men hver sin smag


  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #56   8. feb 2015 Låseringen vil nok også blive siddende i 99% af tilfældene, men det er sikrest at sætte den med åbningen op eller ned på en hurtigt drejende motor.
    Nogle mener at den helst skal sidde med åbningen ned da den ellers også kan blive komprimeret under forbrændingstakten, men det er nok mere teoretisk da accelerationen af stemplet er ekstremt højt i begge takter ved høje omdrejninger.

    Så vidt jeg kan se anbefaler Zenoah også selv at vende åbningen ned!
    Se side 10

    http://www.davesmotors.com/site/files/G230RC_G260RC_704.pdf

    Men nu er rådet angående fedt på en papirspakning i hvert fald givet, så kan folk selv vurdere om de vil bruge det råd eller lade være, jeg har haft god succes med det.


  • #57   9. feb 2015 Hey gutter smiley
    Mange tak for jeres svar. Samtalen udviklede sig til mere end jeg havde regnet med. Og da motoren så var samlet inden vi kom så lang, ja så har jeg desværre (i nogle øjne) valgt at starte den.
    Den har kørt lidt, så mangler lidt nogle tanke til indkøringen.
    Jeg har valgt at bruge heavy duty pakninger da jeg håber de holder til lidt mere. Kunne aldrig finde på at genbruge en pakning som har kørt (med mindre det er i nødsituationer. Hvad ang låseringen har valgt at montere den skrå ned I hjørnet da jeg syntes den sad bedst sådan. Altså halvdelen af åbningen i den vandrette slids og den anden halvdel i rundingen.


  • #58   10. feb 2015 Lyder sku godt du har fået den samlet håber den bare køre der ud af.

  • #59   10. feb 2015 Indtil videre, så gør den smiley
    Men har kun kørt en 1/2 tank eller sårn noget smiley


  • #60   11. feb 2015 den skal bare have noget gas
    bare husk din karburator ikke går for mager for så ødelægger du motoren


  • #61   11. feb 2015 Hvordan ved man om den er indstillet for magert enlig, for jeg er bange for begge mine biler står forkert, er der en måde at se om den får nok benzin.

  • #62   11. feb 2015 du kan hører det ved at den 4 takter på toppen som en motor sav
    og det skal den helst .
    så er du på den sikre side


  • #63   12. feb 2015 Zip: Bare rolig den skal nok få lidt gas smiley
    Prøver så vildt muligt at få den til, ikke at gå for magert smiley


  • #64   12. feb 2015 vil det bedste være at gå tilbage til grund instilling og tage den der fra måske.

  • #65   12. feb 2015 Hvis jeg er lidt i tvivl om indstillingen, så tager jeg hellere end gerne grund indstillingen 4 gange på en dag smiley

  • #66   12. feb 2015 ja for jeg er sku meget i tvivl om den er for mager og gider ikke der går lort i den og det koster et cylinder kit, igen men så hellere for meget benzin så den pludder lidt og så prøve at skrue lidt ind til den går okay ik også.

  • #67   13. feb 2015 Ellers kom et smut til kalundborg søndag så skal jeg hjælpe dig med indstillingen og evt hjælpe dig med at du kan se og lærer det .
    Www.krcr.dk
    Vi starter ved 8 tiden søndag
    Vi skal ikke kører så meget men bygge pitten færdig .


  • #68   13. feb 2015 jo mange tak for tilbudet men jeg har ikke fået købt et cylinder kit endnu hehe, så må lige vente lidt, men kan da være jeg kigger ud med damen og drengene en tur afligevel kunne være sjovt at se hvad i laver der ude, jeg arbejder sammen med thomas christensen ham der tit tager billeder der ude når i køre så har hørt lidt om jeres hygge der ude.

Kommentér på:
Slibe en cylinder med sandpapir?

Annonce