{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Anmeldelse: G.O. 28 Motor {{forumTopicSubject}}

<b>Indledning:</b>
Jeg har valgt at anmelde en G.O. 28 motor, da det er en billig motor, og de fleste gerne vil vide nogen om den. Om den er god til prisen osv.

<b>Testplatform:</b>

G.O. 28 motor - lukket bagplade
16% Sidewinder brændstof
Hong Nor X1CRT Pro - Med tilhørende udstyr

<b>Førstehåndsindtryk:</b>
Da jeg fik motoren og fik den åbnet, blev jeg allerede ret overrasket over finishen. Motoren var mat-sort, og hvad bedre kan man ønske sig, når man skal til at rense den.
Kølehovedet var også helt som det skulle være, mørkeblåt og flot smiley

<b>Montering:</b>
Først startede jeg med at montere en lukket bagplade i stedet for trækstarteren, da jeg synes snoren var ret tynd, og jeg skulle bruge startboks.
Det gik fint med at få den på bilen, og det hele passede bare som det skulle.

<b>Testen:</b>
Testen er udført i vores have, da den lige skulle køres til osv.
Første gang jeg startede motoren op ville jeg lige lade den gå en tank i tomgang, men den gik ad helvedes til. Efter mange startforsøg fik jeg kørt den ene tank igennem i tomgang. Jeg skulle nu ud og gi den lidt gas, men kunne ikke forstå hvorfor temperaturen kom op over 120-130 grader, da motoren jo gerne skulle være fedet godt ind.
Jeg prøvede at skrue HSN ud, det hjalp lidt, men den gik stadigvæk dårligt fra bunden. Da jeg prøvede at skrue på LSN skruen, blev jeg ret overrasket. Kunne ikke skrue på den uden at bruge "kræfter" .
"hmm" tænkte jeg. Gik ind og afmonterede karburatoren, og fik skruet LSN ud med besvær. Da jeg fik den ud så at at O-ringen var HELT tørlagt, hvilket resulterede i den gik stramt. Jeg fik givet den noget fedt, og ud og prøve igen. Nu gik den strakst bedre efter jeg havde fået justeret på den. Temp under tilkørsel var 110 grader sådan ca.
Nu er den justeret ind, og ligger på 120-130 grader når den får fuld gas jævntligt, så det kan man jo ikke klage over.

<b>Konklusion:</b>
Synes det er lidt for dårligt at fabriksindstillingerne er alt for magre (Gælder også nogen andre G.O. motorer)
O-Ringene på LSN og HSN, måtte de godt have givet nogen fedt, så de ikke bliver varme af at skrue på dem.
Trækstarteten fik jeg ikke prøvet, men den ligner noget der knækker ugen efter man har købt den, fordi snoren er så tynd.

<b>Positive ting:</b>
Motoren går fint, og godt med træk i
Holder temperaturen efter justering
Flot finish
Billig

<b>Negative ting:</b>
Mager fabriksindstilling
SN og HSN går meget stramt
Trækstarteren


<i> Testen er udført af: Peter Jensen</i>

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Anmeldelse: G.O. 28 Motor

Annonce