{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.695 visninger | Oprettet:

LRP HighPower Loddestation {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har skrevet en anmeldelse om den nye LRP HighPower Loddestation (LRP65800).

Navn på produkt: LRP HighPower Soldering Station.
Produktnr: LRP65800
Kategori: værktøj
Målgruppe: begyndere til eksperter inden for lodning.
Ydeevne: 90W
Pris som ny: DKK1500,-

Kort ”godt og skidt”:

Hvad der er godt:
- Superhurtig til at varme op (0-480grader på under 30sek)
- AutoSleep og AutoShutdown, som gør spidsens levetid mærkbart længere, og gør også gavn for miljøet!
- Kompakt design, så den er let at transportere og ikke fylder meget i pit-tasken.
- EasyTip-systemet, som gør det muligt at skifte spids på under 5 sekunder
- 2 spidser følger med, stor 5.0mm skråtskåret (til batterier, tykke power-ledninger og andre store opgaver) og lille (til printplader, tynde ledninger og andre små opgaver).
- stand til kolbe, som ikke vælter, og som har en magnet, som kolben registrere, så den ved, om den bruges eller ej.
- Kolben ligger godt i hånden
- to slags input-spænding – 120 eller 240Volt AC

Hvad der er skidt:
- høj pris, men den er pengene værd!

Nu kommer den lange:
LRP har altid lavet noget af det bedste grej på RC-markedet – el-motorer, batterier, fartregulatorer, spraymaling, ladere, dækmiddel og andet tilbehør – men nu gik de over til en ny kategori: at lave en loddekolbe, fuldstændig skræddersyet til RC-brug.
Loddekolben kommer i en stor papkasse, og det første man ser når man åbner kassen, er manualen og en brochure fra LRP.
Under det ligger et stort stykke flamingopap, det skal man løfte op og så komme man ned til selve stationen og kolben.
Selve ”kabinettet” er ikke særlig stort, og vejer i tilgift heller ikke meget; meget nem at pakke ned i min meget rummelige TM F10 pit-taske.

Kolben er let at afmontere fra stationen – drej ”kransen” udenpå stikket lidt, og så træk. Omvendt ved montering. På andre stationer skal man skrue en del ved af- og påmontering

Nu skal vi tænde for kolben: der medfølger 2 strømkabler, den ene til Europa’s kontakter og den anden til kontakter i England, USA m.fl..
Vælg den, der passer i din kontakt, og tænd så for kolben.
Den starter med at vise den nuværende temperatur med de store tal til venstre på displayet, og den indstillede temperatur i de små tal til højre på displayet, og så kan man se at den lynhurtig suser op på den satte temperatur.

Den har 4 varmeprofiler: profil 0 (lille spids), profil 1 (stor spids), samt 1 af hver mere med lyd på.
Jeg kan ikke så meget sige forskellen på profilerne; jeg tror at profil 1 holder varmen bedst til den store spids, og 0 til den lille.

Dens AutoSleep og AutoShutdown er klart kolbens fedeste feature:
Man sætter 2 forskellige tider:
Det ene er hvor længe den skal ”sove” (SleepTime), dvs. hvor længe at temperaturen skrues ned på en valgt temperatur, indtil den går over til den anden tid (OffTime), som bestemmer hvor længe den skal ”sove” før den slukker helt.
En dag da jeg brugte den, havde jeg glemt at slukke den lige inden jeg skulle køre min lillebror til togstationen, men da jeg kom hjem, havde den slukket sig selv – fed feature, meget sikkert og miljøvenligt.
Den slukker sig selv ved at skærmen slukker, men tænd/sluk-kontakten står stadig på On, så for at tænde igen, slå den på Off, vent 1min og så kan du tænde den igen.

At indstille disse 3 ting er meget nemt: der er 3 knapper, fra venstre til højre: pil op, pil ned og stjerne.
Sluk stationen og hold de to pile samtidig nede, mens du tænder den igen, og der kommer et nul midt på skærmen; det er varmeprofilen, sæt den og tryk på stjerne for at fortsætte til næste trin.
Næste trin på skærmen er SleepTime (hvor længe den kan stå i standen før den begynder at ”sove”), den kan sættes fra 0-250minutter, tryk stjerne for næste trin.
Næste punkt er OffTime, som også kan stilles fra 0-250min.
Og næste og sidste punkt er SleepTemp, som kan stilles fra 50-250 grader Celsius.
Tryk stjerne igen efter SleepTemp, og du er i menuen igen.
Så nemt er det.

Standeren er også lækker.
Den har stander med plads til 4 spidser, svamp og kolbe.
Spidserne er nemme at skifte: sluk for kolben, lad den køle, og så skal du bare trække spidsen ud med et snuptag.

Konklusion:
LRP har lavet en super god loddekolbe, som er meget bruger og miljøvenlig.
Jeg har haft min i lidt over et år, og jeg har været mere end glad for det køb.
Jeg kan nu klare alt lige fra servo ledninger og printplade opgaver til power-ledninger og batterilodning.
Går noget i stykker, eller slides spidserne op, så supporter LRP ny kolbe (LRP65804), samt begge spidser (LRP65802 og LRP65803).
Husk LRP’s motto ”Blue Is Better” – så kører det for dig!

Min vurdering: fem ud af fem skruenøgler = top produkt!

Mvh William.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
LRP HighPower Loddestation

Annonce