{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Lasse M
Lasse M
Tilmeldt:
23. jan 2023
Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6

Fødselsdagsgave {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Min søn er begyndt at tale om at han ønsker sig en fjernstyret bil i fødselsdagsgave og jeg har surfet lidt rundt og er selv blevet ret lun på ideen også smiley

Jeg har selv haft en Tamiya og en Kyosho da jeg var barn, men der er virkelig sket noget de sidste 25 år. Hvor skal vi starte ift. bil? Jeg tænker at vi starter med en til ham, men som også er sjov for mig at køre med. Så kan vi altid udvide samlingen med en større bil til mig.

Jeg forestiller mig at vi gerne vil køre med den lidt over det hele. Så både lidt asfalt, grus og klitterne i sommerhuset. Hvilke biler vil I anbefale at jeg starter med at kigge på? Budgettet tror jeg er omkring 3000, inkl. oplader og batteri.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødselsdagsgave
  • Kenneth / Speedhobby.dk
    Kenneth / Speedhobby.dk Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 2 Svar: 10
    #1   24. jan 2023 Hej Lasse!

    Det lyder som et super spændende far/søn projekt.
    Du skriver ikke hvor gammel din søn bliver, så det har selvfølgelig lidt at sige ift. hvilke biler der passer bedst. Men den bedste offroader, som kan klare lidt af alt, er i vores optik Traxxas Rustler 4x4. Den kan klare stort set alle slags underlag, og med en topfart på over 50 km/t er den sjov nok for både børn og voksne.

    Vi har lavet en guide til alle der står i netop din situation, hvor vi guider til de bedste fjernstyrede bil til børn (over 6-7 år) og begyndere. Du kan tage et kig på den for at få lidt inspiration smiley

    https://www.speedhobby.dk/blogs/news/de-5-bedste-fjernstyrede-biler-til-born


  • #3   25. jan 2023 traxxas bandit er da noget af det værste affald man kan købe hvis folk læser hvad folk skriver inden de svare ville det hjælpe traxxas bandit købte tølløse rc klub nogen stykker af til låne biler de gik i stykker hele tiden og den kan ikke køre på en græsplæne andet end hvis den er klippet ned til rødderene

  • Kenneth / Speedhobby.dk
    Kenneth / Speedhobby.dk Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 2 Svar: 10
    #5   25. jan 2023 Hej Henrikorg1
    Kenneth J og jeg er ikke den samme person smiley
    Jeg er enig i at Bandit'en er en rigtig fin buggy, men personligt vil jeg altid foretrække enten en Rustler 2WD eller Stampede 2WD hvis det ikke kan være en 4x4. Men det er jo altid et spørgsmål om hvad man er mest til.

    Rustler 4x4 kan sagtens fås indenfor Lasses budget - endda med lidt ekstra til overs til et ekstra batteri og en bedre oplader end den der er med til bilen. Vi vil dog altid anbefale et par NiMH batterier til begyndere, da de er lidt nemmere og håndtere og ikke kræver at man passer helt så godt på dem.

    De bedste hilsner
    Kenneth, Speedhobby


  • #6   25. jan 2023 henrik du kan ikke læse der står bruges asfaldt grus og klitterne men hvad kan man osse forvente af en der opretter sig som pige og hedder henrik

  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #7   25. jan 2023 Hold da op der er da ellers sket lidt her. Kenneth J, tag og drop den tone der. Det er der ikke nogen der kan bruge til noget.

  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #8   25. jan 2023 Henrik og Kenneth, Speedhobby.
    Tak for jeres gode input! Jeg har været mange af Traxxas bilerne i gennem og havde egentlig valgt Bandit'en fra, da den ikke ser ud til at være så god på stranden eller til lidt større flyvehop.
    Jeg havde faktisk allerede kigget lidt på linket du postede Speedhobby. Jeg er ret vild med den stampede i nævner i listen, men prisen bliver lidt høj synes jeg. Jeg kan se den også findes i en version med firhjulstærk uden lys på som passer lidt bedre med budgettet. Men er den eneste forskel på de to at der er lys på den ene og ikke den anden? Og er der oplader og batteri med til dem begge?


  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #9   25. jan 2023 Jeg kan se i taler om nim og lipo batterier også. Hvad er forskellen på de to?

  • #11   25. jan 2023 Jeg kan læse at det er en del år siden du sidst rodet med RC og der er som du selv skriver sket rigtig meget i den periode. Jeg vil forsøge at forklare lidt af det, primært det omkring Nimh og LiPo batterier.

    Forskellen på NiMh og LiPo er at der er sket et kvantespring inde for batterier og motorer inden for de senere år.

    NiMh er ikke længere standard batteriet inden for RC verdenen, der har LiPo taget over og med god grund.

    Der er flere forskelle på de to typer batterier, der kan bla. nævnes disse:

    Kraftigt forkortet ladetid på LiPo. Hvor det tog evigheder at lade et NiMh korrekt.

    Special lader til LiPo batterier er påkrævet og det er en type batterier man skal have respekt for.
    Behandles de forkert kan det gå meget galt. Der findes mange videoer på YouTube hvor dette demonstreres.

    LiPo kan lades hårdere end NiMh, derfor er de også hurtigere at lade op.

    Køretiden med LiPo mod NiMh er også langt overlegen. Lad os sige du før hen kunne køre 10-15 minutter på et NiMh batteri skulle du gerne kunne køre op mod dobbelt så længe på et LiPo batteri. Hvilket jo også er en af tingene som gør LiPo så attraktivt.

    LiPo vejer mindre end NiMh.

    Et andet område hvor der også er sket ting og sager er inden for motorer og ESC'er.

    Børsteløse motorer er i dag også den gængse standard frem for de gamle kul motorer.

    En børsteløs eller i daglig tale BL motor er langt mere energi effektiv i forhold til kulmotorerne.

    BL motoren er også så godt som vedligeholdelsesfri, hvis man sørger for at den ikke køre varm så er det kun de kuglelejer som sidder i dem der kan blive slidt.

    Jeg tænker at noget af det som er vigtigst når du investere i en model er at du kan få reservedele til den og det kan du med Traxxas.
    De fleste forhandlere har eller kan skaffe stumper til Traxxas, der kan man opleve udfordringer med andre mærker hvis ikke de sælges i samme mængde som Traxxas og man kan bare ikke komme ud over det faktum at Traxxas forhandles af langt de fleste RC forhandlere her i Danmark.

    Jeg har selv flere Traxxas modeller og har haft dem i mange år og jeg har nu aldrig haft problemer med de ikke kunne holde til at blive brugt.

    Jeg ved ikke om det jeg skriver giver mening for dig, ellers er det bare at spørge løs. Velkommen tilbage til den fede verden inden for RC til dig og din knægt.


  • #12   25. jan 2023 brusless motor gængse standart sjovt er over halv delen af traxxas bil på speedhobby med kul motor

  • #14   26. jan 2023 Kenneth J.

    Det er sandt at Traxxas stadig bruger kul motorer i mange af deres biler, men flere andre producenter af rtr modeller har mere eller mindre udfaset kul motoren fra deres produkter.


  • #15   26. jan 2023 Ville nok gå efter noget Traxxas Slash 4x4 vxl eller Traxxas E-Revo vxl (1/16) begge biler er ret gode og kan kører stort set overalt.
    De kan opgraderes med RPM dele i bærearme osv. Og smid et metal spurgear i bilen, så går den ikke i stykker og holder til både meget høj fart og vilde hop (bashing).


  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #16   27. jan 2023 Tak alle sammen!
    Det ser helt klart ud til at vi skal starte med lipo batterier med det samme.

    Henrik: Ja, de VXL modeller er virkelig seje, men jeg tror at de bliver for voldsomme til både ham og mig. Vi er begge helt grønne så 100 kmt er nok lige i overkanten.


  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #17   27. jan 2023 Speedhobby: Jeg har kigget på jeres guide og er blevet ret vild med den Rustler med firehjulstræk og lys i har.
    Jeg tænker at det her er et godt sted at starte?
    Denne bil: https://www.speedhobby.dk/products/traxxas-rustler-4x4
    Med dette oplader og batterisæt: https://www.speedhobby.dk/products/traxxas-7-4v-2s-lipo-oplader-batteri-pakke

    Vi ender et godt stykke over budgettet, men tror I i kan lave en god pris på det så vi kommer lidt ned? smiley


  • #18   27. jan 2023 ja jeg kan kun grine af du køber traxxas lipo i soft pack det dårligste lipo på marked

  • Kenneth / Speedhobby.dk
    Kenneth / Speedhobby.dk Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 2 Svar: 10
    #19   27. jan 2023 Hej Lasse
    Fedt! Rustler 4x4 er klart en af vores favoritter. Den kan klare lidt af det hele så den er jeg sikker på i han nok skal blive rigtig glad for.

    Giv os et kald, så skal vi se hvad vi kan gøre smiley


  • #20   27. jan 2023 Lasse M. Du skal være opmærksom på bilerne med VXL motorer "kan" komme op at kører over 100 km/t. Ikke ud af boxen, der skal skiftes et spurgear og evt pinion gear, for at opnå max hastighed.

    Rustleren er en fed nok bil, men jeg er 99% sikker på at du vil komme til at fortryde at du køber den med en skod Titan 12 T motor. Bilen er nok sjov den første uge, men den har simpelthen ikke power nok... At bilen har installeret lyskit er fedt, men kan sagtens selv laves for ingen penge (Aliexpress osv). Traaaxs batterier er SKOD og de koster alt for meget i forhold til kvalitet.


  • #21   29. jan 2023 Hvis det ska holdes til 3000kr, kan jeg abefale traxxas stampede 4x4. Den fik vores søn da han var 6 år. Den er med kulmotor, og den har selvfølig sin begrænsninger. Og det medfølgende nimh batteri på 3000mah ligeså men den kan også køre på 2s lipo batteri. de 3000kr er lige i underkanten til at få noget meget vildere end det. Med et 7500mah 2s batteri køre den i over 30 minutter!. Og den er høj nok til at komme frem over det meste.
    Han har slidt en motor i stykker som det eneste ellers er det en stærk lille bil til pengene. Og ganske billig i reservedele.


  • #22   7. feb 2023 Har en kyosho scorpio xxl 6s med alt inklusiv lader, lige til at køre med, løber snildt 80-100 stykker, men du kan på fjernstyringen som er m rouch skærm, begrænse farten, så din søn også kan være med,den er super stærk og holdbar,kører.både græs asfalt og sand/grus uden problemer, og så den 1/7 størrelse 2500,-

  • #23   17. feb 2023 Hvis den Kyosho er i god stand, så er det en god deal. Jeg gav selv min 4 årige min Kyosho Scorpion XXL men kører den på et 2s batteri. Når han kan klare lidt mere fart, smider jeg 4s I og overlever den til at han er en stor basse, så er det tid til 6s. Den er stor, den er voldsom (selv på 2s) og alle drengens venner står med næsegrus beundring.

    Det at have en bil der kan tage 2-6s lipo, giver nogle muligheder på lang bane. Det som er mindre belejligt er at reservedele til bilen er et u-land og skal ofte bestilles hjem fra et. Har fundet en pusher af dele til den i Frankrig og til dobbelt pris kan de fås i Sverige så længe lager haves.

    Jeg er ingen fan af Traxxas pga deres forretningsmodel men du kan altid få reserve dele til deres biler. Det er derfor de er lige en smule dyrere end kvaliteten ellers retfærdiggør indtil du når op til biler som Xmaxx der er så godt som umulige at ødelægge medmindre at du gør en rigtig indsats.


  • #24   23. mar 2023 Hej martin den er i fin stand, lidt brugsspor men ellers intet, og de kører sindsygt godt, og der virkelig smæk på

Kommentér på:
Fødselsdagsgave

Annonce