430 visninger
|
Oprettet:
Mini mag {{forumTopicSubject}}
sådan en har jeg lige købt, med min første børsteløse motor, og første lipo i
der er faktisk en del arbejde i de små satanner(minimaggen) !?
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 RC-enheder: 4 Emner: 42 Svar: 420
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 12 Emner: 5 Svar: 44
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 44
sep 2004
maj 2006
Balance Virker således:
De virker under opladningen på den måde, at når LiPo cellen er fuld, dvs. den har nået slutspændingen, så leder kredsløbet strømmen udenom (dioden tænder). Når alle dioder på pakken lyser, er er alle celler fyldt og meget ens i spænding.
På den måde kommer pakken indirekte i balance når alle cellerne er fyldt, men først da.
En "rigtig balancer" flytter strømmen rundt mellem cellerne så de alle bliver ens. Det gør den på et hvilket som helst tidspunkt, ikke kun når cellerne er fulde. Man kan altså også balancere en pakke der kun er halvt opladet. Og balancerne holder også pakken i balance under opladningen
sep 2004
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 19 Emner: 24 Svar: 519
men tag og køb dig en ballancer i næste uge, dine batt pakker holder bedre,
En ting der er mere vigtigt er at du ikke aflader dine lipo celler mere end ca 75-80%..Du skal faktist holde med at flyve inden den begynder at blive svagere... Kan din lader vise hvormange mah du har ladet på dit batt.
maj 2006
Man kan ikke med sikkerhed sige at ens batt. Holder til 100 landinger unden balance
Eller 200 ladninger med balance på.
Det kommer også lidt and på hvor meget man lade ens batt. Her tænker jeg på Mha. Som regel kan de holde til 1c (Dvs. et batt. På 3000Mha. Kan lades med 3 Amp.) men så presser man også ens batt.
Hvis man virkelig vil være sød ved ens batt. Så skal man lade med 100-200Mha. Men hvem har til dette tro ikke mange gider holde øje med det i så en lang lade tid.
Og husk nu altid at lade lipo under opsyn, der findes utallige eksempler på ned brændte huse, hobby rum osv.
Læg evt. dit batt. På et ikke brændbart underlag når du lade det.
sep 2004
jeg snakker bare med gutterne i klubben imorgen om det
Mini mag
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside