{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Oprettelse af klubben RC-Slagelse {{forumTopicSubject}}

Jeg har flg. forslag; vi indkalder til et møde (evt. på banen) hvor alle der har interesse kan møde op.Her kan vi få aftalt hvordan og hvad vi vil! Der skal nedsættes et udvalg som henvender sig til kommune (i samråd med MSM-cross). Der skal nedsættes et udvalg som laver regler, kluboprettelse, anmelder klubben til kommunen. Søger råd hos andre klubber i DK om bane, støjforhold mm..

Vi skal også have oprettet alle medlemmer med data osv. så kommunene kan se vi mener noget med det. Kommunen skulle jo gerne bidrage med økonomi!!!!

Skiv hvad ideer i har til dette.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oprettelse af klubben RC-Slagelse
  • #1   10. sep 2008 jeg vil klart gerne være medlem self
    Men skal vi ikke ha nogle flere medlemmer før de vil bidrage med en krone.
    Men super fedt du gør så meget for det.

• #2   10. sep 2008 Jeg mener vi kan støve ca. 15 medlemmer sammen allerede nu! Ved ikke om der er antal på, det er et punkt mere vi skal have fat i

• #3   10. sep 2008 Men der er self klart der er jo mange flere end os der har Rc i slagelse området.
    Men er sq sikker på der nok skal værre opbakning fra komunens side af.

• #4   10. sep 2008 Jeg med på ideén, og vil gerne sidde i udvalgtet smiley
    Og ja, vi skal have lavet alt det med data om os, osv smiley
    Så tror jeg vil starte med en telefon liste, så vi alle kan kontakte hinanden smiley

• #5   10. sep 2008 Jeg støtter gerne op om et medlemskab.

• #6   10. sep 2008 jeg støtter også gerne op og ville også gerne side i udvalget

• #7   10. sep 2008 Er også med =D.

• #8   10. sep 2008 Hvornår skal vi så evt holde det møde? smiley

• #9   10. sep 2008 er det ikke bare at snakke med dem næste gang vi er der

• #10   11. sep 2008 jo

• #11   11. sep 2008 altså også hele Rc Team Slagelse skal smiley

• #12   12. sep 2008 Stødte lige på denne omkring oprettelse af foreninger; så er der lidt at arbejde ud fra:

Opstart af ny forening
    Har du lyst til at starte din egen forening finder du her information om hvad du skal være opmærksom på.
    Opstart af ny forening
    Som udgangspunkt kan alle danne en forening, men ønsker man at komme i betragtning til vederlagsfrie lokaler eller til diverse tilskud (byordning, lokaletilskud etc.) er der nogle formelle ting der skal være på plads.

For at komme i betragtning til tilskud og/eller vederlagsfrie lokaler skal foreningen kunne godkendes i henhold til folkeoplysningsloven. Derfor skal nedenstående som minimum være opfyldt:

Foreningen skal have formuleret et formål med foreningsdannelsen som skal fremgå af vedtægterne
    Foreningen skal tilbyde folkeoplysende virksomhed efter folkeoplysningsloven
    Foreningen skal have en bestyrelse
    Foreningen skal være demokratisk opbygget
    Foreningen skal bygge på aktivt medlemsskab og have mindst 5 betalende medlemmer
    I foreningens vedtægter skal følgende som minimum fremgå:

Formålet med foreningen - § skal indeholde en beskrivelse af de folkeoplysende aktiviteter som foreningen afholder. Ifølge folkeoplysningsloven skal foreningen bygge på det forpligtende fællesskab og det sociale samvær. Derudover skal foreningen tilbyde kontinuerlige og almennyttige folkeoplysende aktiviteter. Endelig må formålet ikke være kommercielt. Foreningen må dog gerne have overskud, men overskuddet skal bruges til foreningens aktiviteter.
    Foreningens hjemsted - foreningen skal være hjemmehørende i Ringsted Kommune.
    Valg af bestyrelsesmedlemmer og revisorer, og hvordan disse vælges - § skal indeholde procedure for valg til bestyrelsen, og hvor mange medlemmer der skal vælges. Det er en fordel med et ulige antal bestyrelsesmedlemmer. Der bør vælges suppleanter til bestyrelsen og en suppleant for revisoren. Specielt for aftenskoler gælder det, at bestyrelsen skal bestå af mindst 5 personer, hvoraf den ene plads er forbeholdt deltagerne i undervisningen. Revisor og revisorsuppleant må ikke være medlem af bestyrelsen.

For at sikre indsigt i bestyrelsesarbejdet, opfordrer Kultur- og Fritidsafdelingen nye foreninger til at formulere vedtægterne således, at bestyrelsesmedlemmer vælges for to år ad gangen. Eksempel: En bestyrelse består af 5 personer - formand, næstformand, kasserer, sekretær og menigt medlem. Formand, kasserer og menigt medlem er på valg i lige år. Næstformand og sekretær er på valg i ulige år. På den måde har foreningen sikret sig bedst muligt mod at hele bestyrelsen går af på samme generalforsamling, og helt nye folk skal til at sætte sig ind i alt bestyrelsesarbejde på en gang.
    Regnskabs- og formueforhold
    Betingelser for medlemskab - Principielt skal foreningen være åben for alle der kan tilslutte sig foreningens formål. Der kan dog være undtagelser.
    Procedure for vedtægtsændringer - § skal beskrive hvorledes foreningens vedtægter kan ændres. Normalt kræves et flertal på 2/3 af fremmødte medlemmer for at vedtægtsændringer kan vedtages.
    Procedure for stemme- og taleret for medlemmer under 18 år - såfremt foreningen ikke ønsker stemmeret for børnemedlemmer, skal foreningen beskrive, hvorledes børnemedlemmers demokratiske ret for indflydelse på foreningen sikres. Dette kan fx. sikres ved at give forældre til børnemedlemmer stemmeret.
    Hvem tegner foreningen - § skal beskrive hvem der kan indgå forpligtende aftaler for foreningen. Det kan være almindelige aftaler, men kan også omhandle økonomiske aftaler.
    Anvendelse af foreningens formue ved ophør. Eventuel formue skal tilfalde almennyttige formål - § skal beskrive hvem en eventuel formue skal tilfalde. Loven kræver, at eventuelt overskud anvendes til almennyttige formål. Ved ordet "formue" menes penge, udstyr og rekvisitter.

Kultur- og Fritidsforvaltningen gennemlæser gerne vedtægterne og kommer med kommentarer inden foreningens stiftende generalforsamling. Foreningensvedtægterne skal i givet fald fremsendes i Word.

• #13   13. sep 2008 Gode punkter i en klubs formålsparagrafer:
    1) Ønske om at få de unge væk fra P-pladser, fællesområder mm. i Slagelse, skælskør og Korsør; hvor der køres ulovligt med de hurtige biler, og få dem til ordnede og tilpassede forhold.
    2) Bestandige bane og klub faciliteter med internationale mål.
    3) Arrangerer og styrke træning og sammenhold for kørere på vestsjælland
    4) Opstille hold til SM og DM, med efterfølgende mål om international deltagelse.

Det er vigtigt at slå på unge, problemer og vores mål om store konkurrencemæssige mål.

• #14   14. sep 2008 Men vi samarbejder self med crosskubben om dannelse af foreningen

• #15   14. sep 2008 Det er ikke en selvfølgelighed at blive underlagt MSM, vi skal gøre det vi tror vi kan komme længst med. Jeg er dog i gang med husrenovering og derfor ikke interesseret i masser af bestyrelses, klub og møde aktivitet i det næste års tid. Jeg vil hellere ud og kører når der er et par timer til overs ;o)
    MSM har tilbudt vi kan være under dem, men hvad vil vi??????????

• #16   14. sep 2008 Jeg syntes vi skal lægge os under dem

• #17   14. sep 2008 Det skal nævnes at muligheder for tilskud, mm vil være større hvis vi er for os selv tror jeg! Vi kan stadig kører i MSM! Men have egne regler mm,

• #18   19. sep 2008 sidder lige og filosofere

Burde klubben ikke hedde

RC - Team - Vestsjælland...

Christian og jeg vil også gerne føle os velkomne ;o)

• #19   19. sep 2008 hehe jo da smiley
    Men så skal vi lave ny hjemmeside og gruppe osv smiley

• #20   19. sep 2008 Men hvis vi skal gå for os selv så skal vi ha en myndig klub formand

• #21   19. sep 2008 det koster 200 kr om året at købe domæne hos one.com. Jeg har 2 domæner jeg bruger til at lege lidt hjemmesidedesign på; der er masser af plads til uploads af billeder mm (det er inkl. 3 gb og frit antal mailadresser med videresend) Så kan alle få en mailadresse relateret til domænet.

www.rc-team-vest.dk er ledigt!

Siden er hurtigt lavet, jeg lavede MSM-cross i starten for Jesper. Men lad os få klub på plads først, så kan vi søge lidt kapital, købe domæne og komme i avisen så der kommer flere medlemmer, og når vi runder 100000 medlemmer smider vi corss over på den lille bane, flytter fjernsynstårnet ved slotsbjergby ned til banen som kørertårn, slagelsesvømmehal ligger vi ved p pladsen til rc-både og selvfølgelig placerer vi en Mc-donald med free take a way i stedet for den nuværnde klub restaurant. Motorvejen lukkes hver lørdag til RC Dragrace og.... ;o)

Det er sundt at have planer, visioner og mål i livet; det siger min gamle far ;o)

• #22   19. sep 2008 ahahahah Bo smiley du har virkelig humor smiley
    og ja det må vi gøre smiley vi må få den klub op at køre !

• #23   19. sep 2008 Fandme smuk sagt

• #24   21. sep 2008 sådan bo smiley

Kommentér på:
Oprettelse af klubben RC-Slagelse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce