{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Axial/Bender Customs SWX"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Axial/Bender Customs SWX Chassis Kit
  • #1   17. sep 2008 De er fede de nye rods, ikke alt det der grønne bling bling lort...

smiley

• #2   17. sep 2008 Ja, det er ret fedt at man kan ofrer kassen på en anden farve ”bling bling lort” uden bilen bliver bedre af det.
    Det er noget der virkelig gør livet værd at leve smiley

• #3   17. sep 2008 He he... Jeg er ikke sikker på hvor du vil hen med den kommentar der, men det hele handler vel ikke om præstationer, det kommer vel også lidt an på stil og udseende...
    Ellers er der da alternativer til AX-10eren der er billiger og bedre, men langt grimmere...

smiley

• #4   17. sep 2008 Det handler både om præstation og stil.
    Problemet AX-10eren chassis er at det flexer når vognen vrider sig, det har de ikke løst med det nye chassis.

Et andet Problemet AX-10eren chassis har, er at det mangler justerings muligheder for oliestøddæmperne, det er løst med det nye chassis, men til gengæld er justerings muligheder for resten af affjedringen glemt.
    Her tænker jeg på de steder som linkene er sat fast på chassiset.

Alt i alt står du tilbage med et lidt længere chassis end det gamle, men med lige så mange problemer som det gamle.
    Lugten har bare fået en anden farve, og det er sku´ ikke pengene værd.

Udover det, er det ikke nogen alternativer til AX-10eren der er billiger og bedre, det er ikke en AX-10´er man køber hvis man vil ha´ bling bling lort.
    Så køb hellere en Wheely-King med Crawler-Kit og Defender karosseri, den er sku´ da flottere smiley

• #5   17. sep 2008 Sauron L

tror du ikke bare det ender med at der er en kreativ tosse, (måske mig) som syntes at ax10eren ikke er sjov mere, går i værkstedet, og laver en karosse med 1000 huller i, så arme og dæmpere kan flyttes rundt.

dømperne sidder helt forkert, det ved jeg fra den virkelige verden:)

• #6   17. sep 2008 Altså for det første er AX10eren jo en low budget crawler og til prisen vil jeg nu nok mene det er hvad man kan forvente sig af den, det er jo helt klart at du ikke får en bil med 10.000 justeringsmuligheder og et chassi der er fuldstændig i orden til de penge, men du får da efter min mening et kanon alternativ, hvis man skal have noget der er fuldstændig perfekt så er den eneste vej jo nok at bygge det selv, for tvivler på man nogensinde bliver tilfreds med de chassier der er på markedet...

Jeg kan da helt sikkert se fordele ved det nye chassi, men jo, de problemer du nævner er da ikke løst, men når de en dag bliver løst, opstår der så ikke bare 15 nye???

Jeg kan slet ikke give dig ret i noget af det du siger, det beklager, jeg, men er sgu dybt uenig, du kan da ikke i ramme alvor mene at en WK er mere bling bling en en AX10... Eller federe for den sags skyld...

Ken L "laver en karosse med 1000 huller i" en karosse med huller i... hmm... går ud fra du mener et chassi og ja hvor vil du mene dæmperne ellers skal side???

• #7   18. sep 2008 Ken L.
    Den kreativ tosse er begyndt smiley jeg har faktisk ændret en hel del på min AX-10´er selvom det ikke springer i øjnene.
    Og jeg er ikke færdig med det i nu.
    Og hvad dæmperne angår, kommer det an på hvad man vil køre i, hvordan de skal side smiley

Tonni A
    Det er rigtigt at AX-10´en er en low budget crawler, bilen er bare ikke bygget til bling bling, men til at kunne fungere. (crawling)
    Og hvad funktion angår, er der ikke nogen alternativer til AX-10´er, det er den første crawler på markedet, og stadig den bedste smiley
    Jeg tror jeg ved noget om det, for jeg har ledt efter den slags biler i 15 år.

Skal du ha´ noget der er bedre end AX-10´en, skal du købe Conversion Kit eller halvfabrikata som ”Spider Rock Crawler” eller ”Stealth Rock Crawler”
    Derfor er det en selvfølgelighed at et ”tun op” chassis er bedre end det gamle, og ikke bare anderledes (vi snakker om at de skulle broer 16 huler mere i 2 plader som der allerede er i det gamle chassis)

Og JA, jeg mener i ramme alvor mene at en WK kan laves så den ser mere realistisk ud end AX-10´en nogen sinde vil kunne, det er AX-10´en simpelthen ikke bygget til.
    Wk´eren kan du fylde bling bling i til den vejer et ”tons ;-)”, men den vil stadig køre dårligt i forhold til AX-10´en.

Og jeg har ikke sagt at WK´en er federe end AX-10´en, for så ville jeg ha´ købt en WK i stedet for de 3 stk AX-10´er jeg har smiley
    Men jeg er stadig så meget modelbygger at jeg kan se mulighederne i WK´en som bling bling model i stil med min egen ”Rebel”.

Og Tonni, du har stadig ikke givet nogen eksempler på ”alternativer til AX-10eren der er billiger og bedre, men langt grimmere”.
    (Det er godt nok nogen håre ods du har her smiley

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 27
    #8   18. sep 2008 Hold da op hvor i hygger, hva smiley

Nyd dog for hulen de biler I har og glem den der mudderkasyningskonkurrance............

• #10   18. sep 2008 Ja der er gang i den i dag... He he... smiley

Jeg vil nok nok mene du kan tørre lige så meget lort i en AX10 som du kan en WK, se feks. 3racings udvalg af grønt alu :-S
    Om det er den første vil jeg ikke kaste mig ud i en diskusion om, er ret sikker på at RC4WD kom med deres Rockbull noget før Axial, men det er ikke noget jeg kan sige med sikkerhed, men hvis du har ledt i 15 år har du da ikke gjort det særlig godt, for der er da efterhånden rigtig mange alternativer på markedet, se feks. hvad du kan finde bare hos RC4WD http://rc4wdstore.com/index.php?cPath=31 og ja jeg ved du vil kalde dem halv fabrikater fordi de bruger aksler fra eksisterende biler!!!

Men det der mærkelig chassi som en WK har gør da i mine øjne den aldrig vil kunne komme til at ligne noget andet end en WK, der er jo intet i verden der har noger der minder om det, en scaler på en WK er jo nærmest en umulig opgave...
    Vi er helt enig på et punkt og det er da at en AX10 til hver en tid er en bedre crawler end WK'eren og da helt sikkert et fornuftigt køb i forhold til noget andet...

Men Sauron, de alternativer jeg mener der er er jo netop de halv fabrikater som du kalder dem og hvis de ikke kan godtages som en crawler, så har jeg ingen alternativer...

Så hvor vidt du mener du kender mere til crawling pga. dine 15 års søgen skal jeg ikke gøre mig klog på, men den her diskusion er jo kørt helt af sporet, det starte med du jordet en kommentar om at det var fedt med nye rods til AX10eren og nu lyder det nærmest som om du tror du skal forsvare AX10eren overfor mig, men jeg er helt på din side her, for men virkelig det er en fed crawler og du får godt nok noget for pengene, har en og ligge her i 2.000 stumper jeg er ved at montere x-trail chassiet på, men mener også bare man skal tage den for hvad den er og ikke forvente man får top comp crawler, for det gør man ikke...

smiley

• #11   18. sep 2008 Yes Tonni, 3racings udvalg af grønt alu har jeg set (de laver det heldigvis også i andre farver) og jeg ved også hvor meget man kan proppe i en AX10er (og det er ikke små ting).
    Men køber man ting til en AX10er, forventer man at bilen bliver bedre af de nye ting man har ofret penge på.
    Og det er det jeg har noget i mod det nye chassis. det lugter lidt af af en forsat gentagelse, (køb også det næste chassis smiley

Jeg har heller ikke sagt at jeg har mere forstand på crawling end dig (jeg er blevet for gammel til at tro den slags om mig selv) men det er lidt chokerende af få at vide, at der er billiger og bedre alternativer til AX-10eren som jeg ikke har set eller hørt om i de 15 år jeg har rodet med crawling.

”billiger og bedre alternativer” med Conversion Kit ????? du vil bliver chokeret over hvad det koster før bilen kan køre.
    For 12 år siden gik jeg i gang men en Tamiya Clod Buster + Conversion Kit og et par andre små dele smiley (jeg kan specielt huske servoerne til 900 kr per stk UFFFFF)

Og inden man for set sig om, ligger bilen på ca 15000 kr køreklar.
    Det kalder jeg ikke et billigt alternativ

Forsvare AX10´eren??? Den køre ad helvede til lige ud af kassen smiley men den er nem at få til at køre rigtigt godt, faktisk tæt på det bedste smiley

• #12   19. sep 2008 I bund og grund tror jeg ikke vi er så uenig som måske godt kan lyde, jeg kan sagtens se hvor du vil hen med det du siger at man forventer den bliver bedre når man hælder noget i en AX10 og ikke bare kommer til at se bedre ud, men om du vil det eller ej og self. uden at have prøvet det vil jeg nu nok mene det nye chassi vil være noget bedre, for ja de kan ikke bruges til meget crawl ud af kassen, det erfaret jeg da rimelig hurtigt også, har haft den i en uge og den er allerede skilt igen...

Men jo de er jo et firma der skal leve af det, så hvad kan man næsten forvente, der går lidt tamiya i det med det der minimal justeringer der udelukkende gør det dyrer og mere kompliceret...

Nej nej, det var heller ikke sådan jeg mente det, kunne godt høre det lød sådan, my bad... Men ja det er en dyr hobby, men prøv at regne ud hvad en AX10 der rent faktisk kan crawle koster, for det er jo ikke småting man ændre på dem...

Men ja, altså det er også svært at sætte pris på en crawler, og jeg prøver på ingen måde at trække i land, for tror stadig på de kan laves billiger, men de kan self også laves dyrer... smiley

Men nu vi er ved chassi snakken, hvad mener du så om HBZ's nyeste skud på stammen til AX10eren... ser umidelbart ud til den får god vandring... ???

• #13   19. sep 2008 Ja, jeg tror også vi har snakket forbi hinanden smiley men tro mig, det er ski…. Svært at lave en nogenlunde crawler der er billiger en en AX10, også selvom man selv laver mange dele selv.

Det skulle da lige være HBX´s nyeste skud på stammen som du selv siger.
    Den er faktisk spændene hvis de kan holde prisen nede, det vil under alle omstændigheder presse prisen ned på alle de andre crawler.
    Og det er fint, for prisen er lidt for høj efter min mening, og det skyldes nok at firmagerne tror der er et kolossalt marked for crawler, hvilket jeg ikke tror der er.

Læg lige mærke til hvor fint jeg går rundt om den varme grød smiley
    Men OK, ja, jeg ved noget om HBX´s crawler men må ikke sige noget om den, da den ikke er sat i produktion i nu.
    Hvis alt går vel, vil der dukke en anmeldelse op om den crawler her på siden, når den tid kommer smiley

• #14   19. sep 2008 Ja den fik du sgu kringle meget fint uden om... he he... smiley men ja lad os da håbe det giver lidt mere konkurrence på markedet, for som du siger er det jo til tider unormalt dyrt for forholdsvis simple dele, og kun fordi de kan...

Men nej, tror du har helt ret, tror også at mange firmaer fejltolker markedet fuldstændig, for kan godt være det er blevet mange gange større på de sidste par år, men er stadig en minoritet iblandt mange af de store RC scener som eks. drift, det vil crawling jo aldrig komme tilnærmelsesvis tæt på og gudske tak og lov for det...

Men lyder sgu spændende, lad os da håbe de får fikse noget godt og forholdsvis billigt sammen og noget vi kan tilpasse bedre end meget af det der er nu...

smiley

• #15   20. sep 2008 Har i forresten set den nye Kyosho Crawler ?
    Stive axler med orme gear..... så er "slip gas" = FULD STOP

c",)

• #16   20. sep 2008 Ja, Ideen med orme gear er rigtig god, den lave gearing det rigtige sted, akslen fra gearkassen til for og bag aksler bliver rykket et stykke op så de ikke skraber på, og så kan man nøjes med et billigt motor sæt som så alligevel kan det samme som ellers kun ”Novak 18,5T sættets” programmer kan.

Men når det drejer sig om Kyosho skal der nok være en eller anden dum lille ting der konstant skal skiftes, og det er ellers ærgerligt for de plejer ellers at køre godt.

• #17   20. sep 2008 Hæhæhæ ja det skal nuk passe

Kommentér på:
Axial/Bender Customs SWX Chassis Kit

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce