{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  oplagt lille film
  • #1   8. okt 2008 nej egentlig ikke. det er bare med at prøve sig frem. Her har jeg dog fundet opskriften til en gecko... min anden hvide gecko er også med væltekammer, men det tager laaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid før den vender... så det bliver lavet om på et tidspunkt

  • #2   8. okt 2008 ja det er cellpack. jeg køber det i tyskland. 5 ruller for 12 euro på Ebay

  • #3   8. okt 2008 jeg har set mange på nettet som kunne vende sig om igen når det gik galt men har altid tænkt på hvad der gjorde det og har også set på både på nettet når jeg søger efter indkøb og så disse huller bagpå bådene så det er altså det der er hemmeligheden heh

    men hvordan får i vandet ud af de kamrer igen det forstår jeg ikke lige med en pumpe eller hvordan .................................................


    jeg sad og tænkte på engang at det var måske et lod på en skive der kunne køres rundt på en skinne men den kunne jeg ikke lige gennemskue ......................


    det er da smart smiley


  • #4   8. okt 2008 Brian J - Kammeret bliver tømt så snart båden begynder at sejle. Det fungerer lidt ligesom en stor lænsepumpe.

  • #5   8. okt 2008 okay cool ...............

    men hvordan virker kanalerne så når de skal vende båden , er der vand i båden hele tiden når den ligger stille ??


  • #6   9. okt 2008 okay det er mægtig smart lavet...........

    men jeg forstår bare ikke lige helt hvordan det kan gøre at den vender sig om igen hmmm....


    jeg er nok lidt langsom opfattende heh smiley


  • #7   9. okt 2008 hej brian

    kort fortalt... se her http://www.rcgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=3218

    Inden i båden bliver der bygget en lukket kasse/kammer. Der bliver lavet et hul bagi skroget på båden så der er hul indtil kammeret. Og jeg har også lavet et hul i bunden af skroget i kammeret.
    Når båden vender på hovedet kommer der vand i bagfra i det store hul. Luft strømmer ud af hullerne i bunden af båden (vender nu opad). Efterhånden som kammeret fyldes, bliver båden tungere i den side og vipper over til den pågældende side. Når den kommer langt nok over vælter 8deraf navnet væltekammer) den selv over det sidste stykke. Nu er kammeret fyldt med vand. Men når man sejler vil vandet grundet centrifugalkraften blive smidt bagud , og derved tømme kammeret...
    Værsgo... du har en elbåd som ikke skal hentes når den vælter rundt


  • #8   9. okt 2008 tusinde takker for info smiley

  • #9   9. okt 2008 det er faneme smart må jeg sige hvem har dog fundet på det heh det skal da testes i fremtiden smiley

  • #10   9. okt 2008 mener at det var en tysker der fandt på ideen. Jeg købte for mange år siden en MKC (Micro King Cobra fra HydroMarine) Den var udstyret med væltekammer og ligesiden har jeg kopieret den... med forskellig resultat, men men min lizard og den sidste blå gecko gik det rigtigt godt... med min hvide ikke så godt. Den skal have hjælp af noget bly i kammersiden for at virke ordentligt

  • #11   9. okt 2008 okay ja tænkte nok det var en tysker hehe smiley

    de finder sgu på så meget smart og holdbart kvalitet .............

    det sætter jo en masser tanker igang for dælen da smiley


    fortsat god aften mvh. brian


Kommentér på:
oplagt lille film

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce