{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Nummerplade lys {{forumTopicSubject}}

Hej nørder, jeg er jo i gang med til Axial SCX 10ér projekt, og har nu også fået monteret nummerplader, da det pludselig slog mig.....
Jeg skal da have lys på mine nummerplader når kørelyset tænder.
Nogen som har nogle forslag / ideer til hvordan man med bedste resultat kunne få det lavet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nummerplade lys
  • #1   7. jan 2011 Hej Nørd smiley
    Tillykke med din SCX´er, den bliver du glad for smiley
    Det er faktisk ikke svært at lave nummerpladerlys, den kan laves af en stump plexiglas plade som man saver, skærer, sliber i form så den ligner den lampe som sider over nummerpladen med den forskel at man lader den eller en lille del at den gå ind igennem et hul i karrosseriet hvor lysdioden skal side.

    Der hvor lyset ikke skal lyse farver man med sølvfarve og bagefter med den farve som du nu vælger.
    Sølvfarve vil reflektere lyset fra lysdioden og ind på nummerpladen, hvis du altså har formet den del af plexiglas pladen hvor lyset kommer ud rigtig.
    Skal lyset være diffust skal glaset være mat slebet smiley
    Se lidt på hvordan jeg har lavet lygterne på min Trail Finder på.
    God fornøjelse smiley

    http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14040&ShowType=1&PAGE=3


  • #2   7. jan 2011 Sjovt for jeg havde selv lidt selv samme ide, efter vi snakkede om at lave bundpladen til drifteren i akrylplade til undervognslyset smiley

  • #3   8. jan 2011 Ja det der akrylplade halløj har nogle sjove egenskaber når det drejer sig om lys smiley
    Skal man lave f,eks en mast til en båd hvor der skal laves små lanterner, kan det mange gange betale sig at tage et stykke klart plast eller akrylplade som man lige varmer op på midten og trækker ud i den rigtige længde så der bliver to tykke ender og en tynd tråd imellem.

    Den ene ende former man til en lanterne og den anden ende sætter man en lysdiode fast, tråden er lige til at forsænke ned i en rille i masten.
    På den måde kan man lave fungerende landterner der er under 2mm store smiley

    Det bedste ved det er at hvis det drejer sig om småting som belysning af nummerplader, blinklys i sidespejle, baglygter, forlygter osv, er det pisse solidt.
    Det kommer kun an på hvor godt man kan sætte delene fast til karrossen smiley

    Der er dog en ting der godt kan være lidt dumt, og det er typen af akrylplade.
    Den billige akrylplade som f.eks Silvan sælger er svær at arbejde i, den har det med at blive blød og nulre op i små klumper eller smælde sammen om savklingen når man vil save i det.

    Det dyre akrylplade er meget bedre at arbejde i, det kan belastes meget mere før det begynder at blive blødt, uanset om man saver, filer eller sliber det.
    Det gode akrylplade / stænger i raster, kan købes her, til ca 70 – 80 kr per kg smiley
    http://www.broennumplast.dk/

    det kunne jo være at man skulle lave en Sniper om så den er selvlysene smiley



Kommentér på:
Nummerplade lys

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce