{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

E-maxx 3905 - forskellige spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg har købt en E-maxx brugt på dba. Den vejer 4,6 kg uden batterier og har en del integy dele. Den har de originale motorer, men har fået monteret et extra gear(#3998). Jeg har læst, at den lover samme tophastighed som ved et gear udgaven. Der er også monteret en wheelie-bar, men den har jeg endnu ikke haft behov for, da den simpelt hen ikke kan løfte sig. En ven og jeg har diskuteret, hvad der gør at den ikke løfter sig ved fuld trottle. Er det fordi diff. ratio er 50-50? eller er det vægten? Eller er det gearingen?. Min ven har en E-revo 1:8 med samme motorer, dog ikke med integy dele og han kan få den til at vende i luften. Ikke det er meningen med min E-maxx. Hvor meget vejer en E-maxx RTR 3905?

Han har desværre fået ødelagt motorerne. Han har kørt med lipo. Kan lipo give problemer med E-maxx'sens motorer? Jeg har nogle lipo liggende, men har ikke prøvet endnu. Er lidt nervøs for, at den ikke kan klare dem eller er det ubegrundet?
Skal jeg skifte til en Mamba Monster kit? Kan gearingen klare den mere kraft?
Den kører fint - jeg lægger nogle billeder ind i næste uge. På gensyn Brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E-maxx 3905 - forskellige spørgsmål
  • #1   16. jul 2011 En E-maxx som din vejer uden batterier 3290 gr.

    Jeg kunne ikke forestille mig at brug af lipo skulle ødelægge dine motorer, så skal du i hvert fald være uheldig.

    Mamba monster vil selvfølgelig give dig alle de wheelies du søger, så det vil klart være en god upgrade, og efter Traxxas eget udsagn er bilen jo brushless ready. Jeg vil dog mene at drivlinien skal skiftes for at kunne hold, men det kan du jo barer gøre efterhånden som akslerne går i stykker.

    Generelt går en standard E-maxx som din ikke meget på baghjul. Det er motorerne ikke kraftige nok til. Jeg vil dog tro 2 gearsystemet også kan være en del af svaret, og det ville jeg under alle omstændighedder pille af.


  • #2   16. jul 2011 Fuldstændig enig, min E-maxx er også gearet til kun at køre 55 km/t. med brushless set up og lipo. Brushless systemet kører markant bedre og har meget mere moment en brushed motor udgaven. Men ja det kræver en del ombygning at få E-maxx'en til at køre supergodt uden for det den er beregnet til (offroad bashing).

    Personligt synes jeg der er irriterende at den går på baghjul hele tiden, så jeg har installeret et centerdiff.


  • #3   16. jul 2011 Irriterende at den går på baghjul... Ej vel smiley

    Jeg kan slet ikke holde pegefingeren stille, når jeg ved at den bare går på baghjul i vildskab smiley men hvis man skal køre på lidt bane med den, så skal der stilles godt på punch i ESC og et centerdiff, ville gøre underværker. Hver sin smag..

    I øvrigt vil jeg til hver en tid sige god for et MMM system, det spiller bare smiley


  • #4   17. jul 2011 Jeg takker for de gode indlæg...mvh Brian

Kommentér på:
E-maxx 3905 - forskellige spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce