{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  X-vej sejlads debat
  • #1   24. jul 2011 Jaa. Eller de er sat på skolebænken for at prøve at finde et svar der kan mane min bekymring til jorden hehehe

• #2   25. jul 2011 smiley
    Indtil videre står mine argumenter på sejrs skamlen, og har været iført den gule trøje fra start til slut smiley

Kææææft jeg er vild!

• #3   25. jul 2011 smiley
    Hvordan går det med din genesis ? har du fået samlet den så den er klar til test ?

• #4   25. jul 2011 jamen vil da gerne deltage i debatten. Og selvfølgelig bliver det her da jeg ikke vil ødelægge jan h´s videoklip med vores indlæg.

Jeg har sejlet derude mange gange. Rigtig mange gange. Men først for nyligt blev jeg gjort opmærksom på at jeg kunne bruge DMI til at se vandstanden inden jeg tog derud.
    http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vandstand.htm?pres=Graf&stat=30346&dato=-

For eneste problem derude er at nogle gange så er vandstanden for lav og så kan vi ikke sejle da algerne så ligger for meget i toppen. Men er der alm vandstand så er der god vanddybde også til benz både.

Så kristian... sorry har lige pillet dig ned af sejrsskamlen....:) men sådan er det når vi andre kommer tilbage fra ferie... så kommer vores indlæg også på forum.. smiley

• #5   25. jul 2011 "god vanddybte" hvor dybt er det ?

Fint nok hvis der kommer mere vand så man ikke får alger i skruen/trim.
    Men er der så dybt nok til man ikke skal frygte for at båden slår ned i bunden og smadrer ?
    en båd med 120+ der letter og rammer uheldigt kan jo dykke et ok stykke ned

Hvad mener du den skal være på, inde på kortet ? er det bare alt over normal 0 stand ?

Tak for svar Martin.
    Elstrøm, glæder mig til at høre/se video af din test smiley

Mvh k

• #6   25. jul 2011 vanddybden er ca. 80-90 cm. dvs at man kan hente båden hvis man har waders med. Så ligemeget vhor båden staller henne så kan den hentes uden problemer.
    Og vi har flere gange vadet området igennem for at finde store sten der kunne lure live under overfladen. Men dem der var har jeg fjernet og har ikke sidenhen fundet nogle.
    Det eneste sted hvor man ikke kan bunde er helt nede ved vejen der fører til prøvestenen. Der er vanddybden omkring 200cm ( lmålte med lang træpind)

Jeg har en lille "regel" som jeg bruger derude. Den plads hvor vi står ved når vi søsætter bådene. Til højre for den går der et rør ud i vandet. Hvis det er lynligt over vandet så er der for lavt til at der kan sejles med benzbåde. Men har set finn (javaslæden) sejle med sine både alligevel og selvom de har crashed så har de aldrig (efter min vidende) ramt bunden

Og ang kortet. Ja så skal den være over normal stand før jeg tager derud og sejle. For den stiplede linie er bare et estimat og det holder sjældent vand/rammer plet

• #7   25. jul 2011 Mange tak Martin smiley

• #8   28. jul 2011 Jeg tør næste med sikkerhed sige at det er vandet. Jeg har flere gange lavet samme "stunt" med nogle af mine både.

Prøv at forestille dig at ramme vandet med omkring 80 km/t. Det slår hårdt. Det har også noget at gøre med modstanden i vandet. For tænk på hvor svært det er at sejle stærkt på vandet med hvor let det er at køre hurtigt på landjorden. Det er vandmostanden.

Derfor hælder jeg til at det er vandoverfladen som ødelægger vores både. Jeg har endnu ikke set nogle skader som jeg kan tilskrive at man har ramt bunden. Og vi har ellers forsøgt på det kraftigste. Vi har sejlet i 15-20 cm høje bølger med vores benzbåde og landet forkert men aldrig ramt bunden.

Kommentér på:
X-vej sejlads debat

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce