825 visninger
|
Oprettet:
Spil / winch {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg kigget på nogle forskellige trækspil, og tilsyneladende kan de "kun" trække 1-1½-2 kg. Det vil jeg umiddelbart mene er for lidt, nu da vores biler snildt kommer op på en kampvægt på mere end 3-4 kg.
Eller hvad?
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
Spillet skal minimum kunne trække 2-3 gange mere af vognens vægt for at kunne trække vognen hen over en kant eller op af en mudderpøl.
Bliv ikke overrasket over at der skal godt 10kg til før din vogn slipper mudderet
Hvis du har en fjeder vægt (træk vægt) så bind den fast i din bil og tjek hvor meget trækkraft der skal til for at trække bilen op af forskellige huler.
Det er lidt af en øjen åbner
Hvis du vil ha´ noget som der virker og er ikke bare til pynt, så skal du op med den store penge pung, eller også skal du lave noget selv af f,eks en servo.
En 20kg servo med metal tandhjul, hvor man skifter potmeteret ud og sætter en spole på, er en god løsning, og den kan let gemmes under kølerhjælmen
Test af et købe spil som jeg Har lavet.
http://www.rcgalleri.dk/fotoalbum/teknik_projekter/7885-3racing_winch_for_110_crawler_
apr 2008
Følger: 69 Følgere: 86 RC-enheder: 35 Emner: 102 Svar: 921
jeg syntes at de fungere rimeligt fint, til det brug vi bruger det til.
hvis en bil sidder fast i mudderet og man prøver at trække den op med en anden bils spil slipper bilen som som reglen grebet i underlaget FØR spillet giver op.
jeg har dog også erfaret at styreenheden ikke kan holde, og brander hurtigt af, derfor skifter jeg altid enheden ud med en THOR15 esc. så er der ikke nogle problemer. og jeg har også kørt med 3 celler på spillet også uden problemer, tvært i mod, den får flere krafter.
jeg tror at grænsen ved de 2 kg er at krogen går i stykker. derfor bliver de også skifete ud som noget af det første.
Spil / winch
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside