{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  net handel 2021
  • #1   7. mar Den bliver 100% fjernet!

Årsagen til alle fra EU har kunne bestille ting så billigt fra Kina er at, de har været listet som et uland, så man på den måde har forsøgte at booste deres økonomi.

Men vi kan vidst godt blive enige om, at på deres produktions niveau har Kina vidst aldrig været et uland. Deres måde at behandle deres befolkning måske!

• #2   8. mar Det var sku bedre de satte den bagatel grænsen op til 500 Kr. frem for de latterlige 80 Kr. og håber da slet ikke de helt fjerner som i Sverige med som Dansk Erhverv ligger op til.

• #3   8. mar jeg tror ikke at Dansk Erhverv aner hvor lidt vi kan købe for de sølle 80 kroner, men det skal vores latterlige politikkere nok også få ødelagt og sat en stopper så det bliver 0 kr vi kan købe for... og de små ting vi kan købe for de sølle 80 kr kan vi normalt heller ikke købe her i landet-.

• #4   8. mar Hvordan mon det håndteres i Sverige, altså det med der skal betales moms af alt?
    På mindre ting er det jo ikke de 25% i moms der ødelægger tingene, nej det er at de 25% også lige bliver lagt ovenpå fragt beløbet + 160 kr. i gebyr.
    Post DK's bude bliver arbejdsløse den dag de skal komme med de små fedtede kina pakker.

• #5   8. mar PestNord erogså sure over de ikke kan bestemme over de små kina pakker og tage en formue for og bringe dem ud. så de har sikkert også været med til og sige at det skal laves om.. det ender snart med vi skal betale for og klø os i måsen..

• #6   8. mar Men det giver jo ikke mening at det er billigere at få noget fragtet fra Kina end fra resten af DK/EU.

Jeg kan godt forstå det er frustrerende at betale for fragt, eller gebyr til PostNord.

Men webshops og andre der sender pakker konkurrerer ikke på er lige markede som det er nu. Det er jo ikke fair for vores danske forretninger!

• #7   8. mar Uanset hvordan man vender og drejer det, så må man jo bare handle mere inden for EU.

Jeg er en af dem som jager de gode priser og kan jeg ikke få det jeg vil have i DK til den pris jeg er villig at betale så finder jeg mine vare uden for DK.

• #8   8. mar Danny V
    helt enig, hvorfor betale 250 kr for noget i DK hvis det kan købes til 150 kr i et andet land

• #9   8. mar Lige præcis Poletar.

• #10   9. mar Hos en elektronik forhandler i odense koster 1 stk 5 mm Led 20 kr og på ebay er det 200 stk for 20 kr og det samme gælder for stik - ledninger osv. Så der erikke noget og sige til vi bruger udlandet til alle vores små ting og det samme gælder fiske udstyr som jeg også bruger en del af.. Så hvis det bliver lavet om til næste år så skal jeg have lavet en pakke box i tyskland igen...

• #11   9. mar Det er fint nok at der nu skal betales moms af de 10 dollars som der plejer at stå på pakken, men der kommer jo stadigvæk 20000+ pakker om dagen som skal behandles.

Hvis allesammen nu manuelt skal behandles, så går der ikke lang tid før pakkerne hober sig op, går ikke ud fra at der kommer 1000 ekstra postmedarbejdere.

Lige meget hvordan man vender og drejer det, (bestiller selv meget fra AliExpress, Banggood o.s.v.) så kan jeg godt forstå at der skal kigges på området og priserne for fragt, det er jo unfair at man kan købe f.eks. en fjernstyret bil, 3d printer m.v. og så skal der ikke betales for fragten, men køber man en spraymaling fra en dansk webshop, så skal der betales ca. 50kr. i fragt.

• #12   9. mar Thomas B

Jeg kan så fortælle dig at allerede nu så er Pestnord minimum 14 dage bagud med omdeling af pakker fra Asien så det kan kun blive værre.

Efter min mening er pestnord en af de store syndere her. deres totalt ublu priser for en ekstremt ringe service gør at folk ikke ønsker at benytte dem.

Se bare prisen for at sende et snoldet brev, under 50g koster det jo stadig en formue og selv om man vælger quick Brev hvor det skulle være garanteret leveret næste hverdag, ja så holder det bare ikke vand.

Jeg har et eksempel fra min egen familie at selv om de betaler for et quick brev så kan der gå op til 7 dage før det kommer frem til modtager. Eksempel, min moster som bor i Solrød går ned og betaler 29 Kr. for et quick brev til min mor som bor i Struer, ringer derefter til min mor at brevet er sendt som quick brev så hun kunne forvente det næste dag og det var en mandag. Det ankommer bare ikke før tirsdag ugen efter. Det er bare ikke godt nok og hun er ikke den eneste der har haft den oplevelse.

Det er heller ikke de 25% som irritere mig, det er det latterlige gebyr som pestnord rager til sig på 160 Kr.

Det er fair nok at der skal betales moms på ting som overstiger en vis værdi.
    Der hvor filmen knækker, er at man skal betale 160 Kr for at få lov til at betale lad os bare sige 25 Kr i moms fordi man har købt noget til 100 Kr fra Australien.
    Det er fuldstændig hjernedødt efter min mening.

Derfor burde bagatel grænsen sættes op til minimum 500 Kr. så kunne man måske bedre acceptere at pestnord vil sutte de famøse 160 Kr.

• #13   9. mar jeg faldt lige over det her og syntes det var spendene og læse , så måske er der også andre som syntes det..

https://www.zetland.dk/historie/s8DPkaKD-a8RVX12m-6bf05

• #14   9. mar Rigtig god artikel, som rammer direkte ned i den her problematik...

• #15   11. mar @Thomas B. Hvorfor er det unfair i et såkaldt frit marked. Vi bliver tudet ørerne fulde med at "markedet skal nok selv blahblahøvlebøvle" når virksomhederne øjner fordele men hvis fordelene er til den lille forbruger så skal det satenedme stoppes øjeblikkeligt fordi at ellers er det snydern. Det er totalt til grin. Børnehaven leger virksomhed dag, hver dag.

Den med den bedste service/fordel, vinder = frit marked.
    Den med råd til den dyreste politiske lobby vinder = vores marked.

@Danny V. For ikke at forglemme at postbudene er så pressede allerede at de ofte fusker med pakkerne. Jeg har set et postbud smide en seddel om at jeg ikke var hjemme i min postkasse. Det er sket flere gange og jeg antager at det faktisk ikke er fordi at de er dovne, men at den lorte 'burning platform' mentalitet som alting styres efter nu, gør at de brænder ud og ikke kan gøre deres job ordentligt. Ligesom på sygehusene og alle andre steder.

• #16   11. mar Martin N

Du har ret i at postbudene er totalt overbebyrdet og bliver jaget som vildt.
    Jeg har skam selv oplevet det du nævner med at de smider en seddel i min postkasse frem for at gå op til min dør og banke på af ren og skær tidspres.

Jeg vil jo sige som forbruger/kunde der ønsker jeg, som det er blevet nævnt flere gange, at købe mine vare så billigt som muligt.
    Det er jo fuldstændig tåbeligt, at betale flere hundrede kroner mere for en vare her i DK. Hvis man kan få den samme vare et andet sted til billigere penge.

Jeg har nævnt det i flere tråde.
    Da jeg i sin tid var på jagt efter en Hobbywing XR8 Plus ESC der faldt jeg over den i en butik i Spanien som havde den på udsalg.
    De kostede omkring 950 Kr/stk. plus fragt som rendte op i 60 Kr.
    Så jeg skyndte mig at snuppe to stk.
    Igen hvorfor ikke spare omkring 299 Kr. stykket hvis man kan og servicen var bare tip top.
    Normal prisen i den spanske butik er omkring 1037 Kr.
    http://www.hobbyjess.es/variador-hobbywing-xerun-xr8-plus-150a-2-6s-sensored-competicion-c2x23085120
    Efter at have kigget rundt her i DK ligger prisen omkring. 1249 for den samme ESC. Så man kan stadig spare et par hundredelapper hvis man kan?

• #17   11. mar Når den Spanske butik kan sælge det så meget billigere er det så pga fraværet af brand afgifter eller tager danske butikker sig bedre betalt (fordi at vi har højere regninger for alt, også når vi ejer en butik)?

Jeg kan sagtens fælge dig og peger ingen fingre. Men jeg kan også godt forstå at Kenneth nogle gange brokker sig herinde fordi at et Danmark uden RC butikker fordi folk alligevel bare handler på nettet er en trist ting. Jeg syntes at vi mister noget værdifuldt. Men 600 kroner sparet på en enkelt handel, er sq noget der kan mærkes. Den er svær. Men står og falder med politikerne . Befolkningen kan næsten ikke vrides mere.

• #18   11. mar Kan jeg få det jeg skal bruge i DK til en fair pris så vil jeg skam gerne støtte de danske forhandlere.
    Men en anden ting der også irritere mig er at de danske butikker alt for ofte har tårn høje forsendelses priser. og det er jo vanvittige at købe noget til 30 Kr og så skal man betale 50-60 kr. i fragt det hænger ikke altid sammen.

Ja jeg ved det, jeg er bare røv vanskelig at gøre tilpas.

• #19   12. mar jeg bor ca 6 km fra Rc Kongen og har de det som jeg skal bruge så henter jeg det hos dem, Men nogen ting er bare umulige og få fat på her i landet eller også er det alt for dyrt

• #20   14. mar de danske rc butikker's åbnings tider er nu heller ikke noget og RÅBE HURRA for

• #21   14. mar Og hvad er dit bud på hvorfor de ikke er noget at råbehurra for?

• #22   14. mar de har jo snart kun åben om lørdagen

• #23   14. mar argh, det passer jo så ikke. Ja de har lige opdateret deres åbningsdage. til Tirsdag Torsdag Lørdag.

Men det var nu ikke det jeg spurgte om. Hvorfor tror du de justere deres åbningsdage?

• #24   14. mar Hmmm, min lokale rc biks, Holte model hobby, har nu nogen gode åbningstider.

• #25   14. mar Holte hobby, ligger også et perfekt område hvor de fleste ikke kigger på pris, de kigger bare på den sejeste traxxas boks hvor der står flest Km/t på.

Hvad jeg ikke har set total nybegyndere gå ud af døren dernede, som de absolut INGEN forstand har på. Det er helt vildt

Kommentér på:
net handel 2021