{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Axial SCX-10
  • #1   11. jan Jeg køre med kul motor 27T-35T . esc quicrun 1080 eller 1060 og savox 1031 vandtæt

• #2   11. jan Axial 20T motor
    Quicrun 1060
    Savox SW-0231MG (Tror også det er den Jens kører med, han ved det bare ikke selv ^^ )
    Jeg kører med 20T motor, fordi jeg gerne vil have lidt mere fart, uden at køre 3s.

Uanset om det er en SCX10 eller SCX10II du har bestilt, så er du ret godt kørende.
    Begge kunne godt tåle en stærkere servo, og den "gamle" SCX10, et aluminiums styretøj.
    Men kør før du opgradere noget. Find ud af om du har behov for det. Det kommer meget an på kørestil, terræn og forventninger til bilen.

• #3   11. jan hej jens og rasmus 1000 tak for svar
    rasmus det er en SCX10 og ja jeg tænker at finde min kørerstil først inden jeg begynder på at skifte alt muligt er der nogen af jer der ved om der bliver kørt nogen steder i eller omkring Silkeborg

• #4   11. jan 35T tekin motor på 3S lipo esc Quickrun 1080.
    Det er en super vandtæt esc til små penge.

• #5   11. jan Viborg og kibæk.er nok der det sner. Vi køre i kibæk ved Herning på søndag kl 10

• #6   11. jan Nå ja Rasmus det er nok det som sider i min Axial . Ps Rasmus og jeg og Jan køre sammen. Så fint når andre kan huske hvad der ligger under skjoldet

• #7   11. jan 20-35t brushed motor savox vandtæt servo qiucrun 1060 esc og er selv fra silkeborg men køre med jens og de andre i kibæk/viborg/hvorup

• #8   11. jan Jeg køre med Castle creations 1415 2400 kv med sensor og en mamba x esc
    Og med en servöx 15 kg servo

• #9   11. jan Jeg takker for svarene indtil videre det er sku lige så stor en jungle som drifting er syntes jeg og skulle meget gerne få bilen imorgen så kunne være jeg skulle kigge forbi næste gang i skal kører

• #10   11. jan der er vist lidt halvlangt til Nordsjælland men du skal være velkommen ??

• #11   11. jan Næste gang er på Søndag tag bilen med. Lover ikke at grine af den . Så kan du se og lære lidt. Husk på alle har været ny begynder en gang. Så det er bare at spørge og se. Og det er squ nemmer ind at side og skrive. Så får du også lært nogle dejlige mennesker og lidt jyder at kende

• #12   11. jan Der er nu ikke så meget jungle i det.
    Man skal blot bestemme sig for om det skal være brussless eller kul motor.
    Brusless er selvfølgeligt mere moderne, mere effektivt osv., men skal sådant fungere skal det være en ret godt sæt med sensor osv. - og der er meget få der lavet et sådant sæt der er til komme til for bare rimelige penge. Ud af de meget få er der endnu færre der laver et sæt der er rimeligvist vandtæt når det er sensor motor.
    Det er jo sjovt at kunne køre lidt i vand og mudder, og her er det altså lidt nemmere med en simpel kulmotor. Har gennem årene druknet indtil flere brushless sæt, have flere ubrugelige sæt med dårlig respons osv.

Inden for kul/brushed esc. er der ingen der slår https://tamico.de/Hobbywing-QuicRun-Crawler-Regler-WP-1080-80A når man sammenligner "value for money".
    Den er vandtæt og kommer med programmerings kort osv. Den virker aldeles glimrende.
    Men trærene vokser ikke ind i himlen, i en anden bil har jeg en Tekin FXR esc. og den kører røvlækkert, bedre gas respons end Quickrun, masser af indstillings muligheder, og så er den skøn der den ikke afgiver det her elektriske "hyle" støj som de fleste esc.'er jo nu engang gør. Men den er ret bekostelig, og ikke vandtæt.

Som motor kan man vælge alt muligt men skal der være bare lidt "wheel speed" på skal vi i området 20,21,25,27 T hvis der skal køres på 2S.
    Her kan alle mulige motore du' de klasssike silvercans fra Tamiya er 27T og virker til ingen penge, ebay har Gool Rc motore til 10-12 USD. der er "open belled" så der kan skiftes kun og hygges med indmad.
    En billig kul motor er klart jo ikke så god og fin som en håndviklet med bedre tolerencer osv. Her er der Tekin, Holmes Hobbies mv. som er store på den internationale scene.
    Der er også https://tamico.de/Tamiya-Dirt-Tuned-Motor-27T-53929 som er en udemærket motor.

Er ikke selv rigtigt til de billige kun motore, jeg har det med få dem kørt alt for varme da mine biler også er noget tungere end standart.

Så for ret små penge får du ved Tamico både en lækker esc. og en fin motor.

Kommentér på:
Axial SCX-10