{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  HobbyWing maget ser mærkelig ud
  • #1   14. jan Kan kun give dig ret i det ser mystisk ud.
    Der ser brændt ud i kanten, men det burde ikke kunne lade sig gøre hvis den aldrig har været varm. Hvad er din ide om hvor varm en motor må blive?

Køre motoren ellers som den skal eller hvad fik dig til at tage rotoren ud?
    Det var måske ide at tage fat i Hobbywing og høre hvad de mener om det.

• #2   14. jan Hej Danny starter bagfra, har skrevet til hobbywing( Ingen svar efter 3 dage )
    Moter Temp i ESC er sat til 105 grader, ligger på ca.90-95 grader efter 8 min. Dette er lang under hvad de andre køre med deres HW motore. Jeg tog min motor ud for alm. service, rense , smøre lejer og bare kigge lidt på den smiley

• #3   14. jan Altså jeg er ikke ekspert, men alle kloge mennesker siger at børsteløse motorer helst ikke må komme over 80 grader celsius. Hvis man læser lidt rundt på de forskellige forums derude så skriver alle dem jeg har læst og løseligt kigget igennem det samme.

60 grader celsius er det maksimalt anbefalet.

Magneterne begynder at miste deres magnetisme når de kommer op på 80c og den vender ikke tilbage ved nedkøling.

Det burde slet ikke være nødvendigt at din motor kommer så højt op, selv ikke under konkurrence kørsel.

Jeg er godt klar over at man kan sætte cutoff til 105C, men er det ikke mest beregnet til at skåne ESC'en?

Så det du skriver med at de andre køre med meget højere temperatur på deres motorer det lyder fuldstændig vanvittigt.

Igen jeg er ikke ekspert og jeg køre ikke konkurrence. Så jeg ved ikke hvad der forgår i den verden men jeg finder det nu svært at tro om der skulle være så stor forskel fra konkurrence verdenen og hobby verdenen.

Men lad os nu se hvad Hobbywing svare når/hvis de vender tilbage til dig.
    Hvilken afdeling af Hobbywing har du taget kontakt til?

Jeg gik ind på Hobbywingdirect i USA og søgte lidt rundt og det lader til jeg tager fejl angående Hobbywing's motorer.
    De skriver under deres FAQ sektion.
    What is the design temp for HW ESC and Motor?
    Generally, our ESC is designed for the performance at temperature range upto 70, the highest at 80 ? (150F-176F). Any higher temp will result in damaging ESC. For HOBBYWING brushless Motor, 90-100? (194-212F) is within threshold. Any higher temp will damage the motor.

Dog personligt vil jeg nu stadig holde mig til, at ingen af mine motorer eller ESC'er kommer over 60 c.
    Igen fordi jeg ikke køre konkurrence eller har noget ønske om at overbelaste nogen af delene.

• #4   14. jan Hej Kim

Gutten ved Hobbywing USA hedder Ron Schuur
    Ron boede i Danmark sidst i firserne
    Han var meget aktiv 1/12 kører
    kom flere gange til Herning og kørte 1/12 med en TRC tror jeg
    og var gift med en Dansk kvinde
    De flyttede til Californien for tusinde år siden smiley
    han sælger vist lidt grej selv under navnet Schuurspeed
    Ron ved "alt" om RC og arbejder for Hobbywing som jeg forstår det
    Han rejser rundt til løb i USA og hjælper - servicere folk med Hobbywing grej
    Husk og hils smiley
    fortæl ham gerne at du køre lidt 1/12 med Hugo Hansen fra Herning så får du garanteret en fantastisk service smiley
    vi ses på banen
    Bent Poulsen

PS. jeg har heldigvis aldrig set et anker se sådan ud før
    support-hwna@hobbywing.com
    support@schuurspeed.com

• #5   14. jan Er det ikke bare en coating der er slidt af?
    Den har jo tydeligvis kunnet køre selvom den ser sådan ud. Sikkert en god ide at spørge rundt omkring. Hvis coatingen (hvis det er hvad det er) betyder noget, kan man måske bruge lak til at reparere den? Det er et gæt, så måske er det helt forkert.

Kommentér på:
HobbyWing maget ser mærkelig ud

x