{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Slash setup for hop {{forumTopicSubject}}

Hej, har en Slash 4x4 VXL med LCG (low center gravity) chassis som egentlig hopper ret stabilt, men som lander ret tungt. Hop skal ikke være ret høje før den banker imod.

Jeg har købt den brugt, så jeg er ikke sikker på hvilke støddæmpere den har, men de ligner Traxxas GTR med standard (sorte) fjedre. Kender heller ikke dæmper olie.

Se billede af bagerste dæmper.

Vil det være en fordel med stivere fjeder? Hvilken?
Tykkere dæmper olie? (jeg var 225, 300 og 500 på lager).
Er det en fodel at flytte dæmper indad for mere frihøjde, selvom de jo så bliver lidt blødere?

Jeg kan jo bare gå igang med at eksperimentere, men er der ikke nogen der ude med lidt erfaring der kan skubbe mig i den rigtige retning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slash setup for hop
  • #1   12. jun 2020 Forreste dæmper

    profilbillede
  • #2   12. jun 2020 Se lige min monster slash den var justeret noget i undervognen og hoppede vildt godt og det kan varmt anbefales at sætte så store hjul på så køre den mega fedt smiley

  • #3   12. jun 2020 Du kan få blå spring rate i de gtr fjeder

    De er lidt stivere

    Har du tjekket olie i dem


  • #4   12. jun 2020 Ja det er olie i men ved ikke hvilken type, jeg har 225,300 og 500 på lager, hvilken vil passe bedst?

  • #5   12. jun 2020 Altså hvis du vil have den skal tage slagene bedre på store hop skal du bare forvente at den bliver stiv og træls at køre med på almindelig ujævnheder som grus. Men tag en 550-650 cst eller 45-55 wt olie. Traxxas køre originalt med 40wt som er meget tilsvarende en 500

  • #6   12. jun 2020 Kommer vel os an på huller i stemplerne og hvor mange er der

    Men ja som Gusta ellers siger ellers


  • #7   12. jun 2020 Måske jeg skulle have været et ekstra sæt fjedre så jeg hurtigt kan skifte mellem hop og ræs? Er der nogen fordel i at flytte dæmper længere ind ad?

  • #8   13. jun 2020 Hvad størrelse stempler er der i (diameter på hullerne) og hvilken hårdhed har fjedrene? Hvis du kan skaffe det data, så er det meget nemmere at hjælpe.

  • #9   13. jun 2020 Jeg er ikke lige hjemme nu så jeg kan måle, men det et Traxxas GTR dæmpere med Stock sorte fjedre:

    GTR shocks:
    Front
    Spring, shock, white (GTR long) (0.623 rate orange) (1 pair) (7440)
    Spring, shock, white (GTR long) (0.653 rate green) (1 pair) (7441)
    Black (stock) 0.767
    Spring, shock, white (GTR long) (0.810 rate pink) (1 pair) (7445)
    Spring, shock, white (GTR long) (0.892 rate blue) (1 pair) (7448)
    Rear
    Spring, shock, white (GTR xx-long) (0.711 rate orange) (1 pair) (7442)
    Spring, shock, white (GTR xx-long) (0.762 rate green) (1 pair) (7443)
    Black (stock) 0.874
    Spring, shock, white (GTR xx-long) (0.884 rate pink) (1 pair) (7447)
    Spring, shock, white (GTR xx-long) (1.004 rate blue) (1 pair) (7449)

    Jeg kan måle hullerne om et par dage når hjemme, jeg har lånt den brugt men vil tro de er som standard. App vidt jeg kan Google mig til er det 2x 1,6mm bag og 2x 1, 5mm foran


  • #10   13. jun 2020 Er det data nok eller er der mere du skal vide? Jeg overvejer at købe enten pink eller blå fjedre (eller begge dele) og så noget 600 olie

  • #11   14. jun 2020 Først ville jeg tage de hårdeste fjedre muligt. Og med de stempelhuller ville jeg starte med 400 for, 350 bag, og så gå højere med 100 hver gang hvis det er for lidt. Og justere frihøjden så den er korrekt. Husk at lufte dæmperne ud korrekt, det er ikke super nemt med de dæmpertoppe Traxxas bruger kan jeg se, men det kan lade sig gøre. Hvis det kun er til hop kan du evt give dæmperen lidt mere 'pack' ved at skabe lidt overtryk under udluftningen. Det kan gøres ved at køre stemplet ca 2/3 op i huset inden man skruer toppen på. Er du i tvivl om hvordan dette gøres i praksis, så lad vær.

  • #12   14. jun 2020 Tak for konkret råd, det vil jeg prøve smiley

  • #13   17. jun 2020 Så har jeg bestilt de hårdeste GTR fjedre:
    Spring, shock, white (GTR long) (0.892 rate blue) (1 pair) (TRX7448)
    Spring, shock, white (GTR xx-long) (1.004 rate blue) (1 pair) (TRX7449)

    Samt olie så jeg har alt fra 225-600 med 50 spring. Så må jeg i gang med at eksperimentere.

    Der er 5-7 dages levering pga fjedrene, mere nyt når jeg får testet



  • #14   29. jun 2020 Så har jeg fået testet det, setup er som Jan foreslår: 400 for, 350 bag og blå fjedre (de hårdeste).

    Det gav en kæmpe forskel, nu skal der noget mere til før den "banker i bund" samtidig er den stadig god at køre med på grus, den kører tilmed bedre på asfalt, har ikke testet på mere groft terræn endnu.

    Tror jeg vil prøve at gå 100 op på olien og se hvordan det er.

    Tak for de gode råd, især Jan smiley rart med et forum hvor vi kan dele viden


Kommentér på:
Slash setup for hop

Annonce