{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Nomadio Sensor 2,4Ghz RC med Telemetri {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop fået leveret en Nomad Sensor der kører på 2.4ghz
(link fjernet)

Systemet kører 2,4Ghz DSS (Digital Spread Spectrum) technologi.
Den finder selv en ledig kanal, ud af godt 70 forskellige, så der vil næsten aldrig være problemer med manglende frekvenser.

Det er min første High End radio, og den er bare SUPER.
Specielt i forhold til det discount udstyr jeg hidtil har brugt(Graupner/JR C4Race AM) i min FG Leopard Race.

Det er også fedt at jeg får melding retur fra bilen om batterispænding på den "Modtager"(Transceiver) der sidder i bilen, ligesom der følger 3(2)sensorer med til Batterispænding, Temperatur og hastighed.
Sensoren til Batterispænding er til hvis man f.eks. har seperat batteri til motor og modtager, eller hvis modtageren forsynes via en BEC på en ESC.

Sensoren til Hastighed kommer senere, samtidig med en ny Transceiver.
Nomadio valgte at frigive Gen. 1 transceiveren der ikke virker med Speed Sensor, for at få produktet på gaden, uden alt for stor forsinkelse(kun forsinket 4 måneder......)

Dem der har fået leveret et Sensor System med en Gen.1. Transceiver får gratis den nye Gen 2 Transceiver og en Speed Sensor.(Jeg har købt på Pre-Order , så jeg får gratis en ny Transceiver )

Der er selvfølgelig fuldt programmerbar Failsafe indbygget i Transceiveren.
Sensor Systemet kan kodes både til Analoge og Digitale Servoer.
Systemet kan kodes seperat for Servotype på den enkelte Kanal, så det er ikke nødvændigt at køre enten 100% digitat eller 100% analogt.

Rækkevidden af et Sensor system er ifølge producenten 2000 fod(600 meter)
Antennen på Senderen og Transceiver(Gen1) bruger en SMA Konnektor, så man kan evt. skifte til bedre antenner, hvis man vil have længere rækkevidde.......
Antenner til Trådløst netværk kan bruges.

Jeg har endnu ikke testet rækkevidden, men om den så kun er 200-300 meter, så er det rigeligt til mig.....

Sensor Systemet er software baseret. Man kan opgradere software i Sender og Transceiver via et PC Interface(USB2), ligesom man kan konfigurere systemet via dette PC Interface.

Der er "Kun" 8 modellers hukommelse på Sensor Systemet...
MEN da den kan kodes via et PC Interface, så kan man gemme lige så mange konfigurationsfiler på sin PC, som man har lyst til, en "Settings" fil fylder ca. 15kb.

I forbindelse med programmeringen af Sensor Systemet, så kan man lægge egne lydfiler(.wav) ind for forskellige alarmer.
Alarmer kan også kodes til at benytte den indbyggede vibrator, hvilket jeg tror giver bedre resultat end lyd.

Da systemet er software baseret, så kan man foreslå Nomadio at lægge de funktioner ind, i Sensor systemet, som man gerne ser at det har.
Hvis Nomadio synes om forslaget, så bliver funktionerne på Sensor systemet udvidet, UDEN man skal ud og købe et helt nyt system
Det kan f.eks. være at man hellere vil bruge sensoren til Batterispænding til noget andet, f.eks. som omdrejningstæller.

Pris for Sensor system idag ca. US$ 520 + porto (og + told og moms i DK, godt jeg er i Grønland)
Der er IKKE servoer med i Sensor systemet.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Nomadio Sensor 2,4Ghz RC med Telemetri

Annonce