Bil Bazooka Solgt 2007
1.101 visninger
|
Oprettet:
Bil Bazooka Solgt
Årgang:
2007
Drivkraft:
21 cxp Nitro
Gear: 11.71:1
Gear: 11.71:1
Topfart
Er opgivet til 90 + km i timen
men tror nu ikke helt på det
men tror nu ikke helt på det
Størrelse
Skala: 1:8
Hjul: 115 x 42 mm
Akselafstand: 32,5 cm.
Mål (L x B x H): 490 x 305 x 190 mm
Frihøjde: 3 cm
Vægt: 3,5 kg
Hjul: 115 x 42 mm
Akselafstand: 32,5 cm.
Mål (L x B x H): 490 x 305 x 190 mm
Frihøjde: 3 cm
Vægt: 3,5 kg
Vægt
ca de 3300g
Ekstraudstyr
ikke så meget endnu
Bemærkninger
Hvordan du justere din nitromotor
Når du skal justere din nitromotor er det vigtigt, at du forinden har sat dig ind i hvad det drejer sig om. Det er under justeringen af motoren de fleste står af og ender med at give op med at køre med nitrobil. Det er egentlig synd, for en nitromotor er i virkeligheden uhyre enkel og nem at have med at gøre, når man først har forstået dens principper.
Lad mig gøre det klart, at der findes ingen rigtige eller forkerte måder at justere en nitromotor på så længe måden man gør det på, virker for én. Uanset om du vælger at justere efter denne model jeg har lavet til dig eller den måde din RC forhandler anbefaler dig, så er du stadig nødt til at forstå princippet og de faktorer som spiller ind.
De skruer som du skal lære at kende er følgende 3:
Bundskruen (Low-end) Regulerer forholdet for brændstof tilførsel i området 0-30% af motorhastigheden.
Topskruen (High-end) Regulerer forholdet for brændstof tilførsel i området 30-100% af motorhastigheden.
Tomgangsskruen som danner endestop for gasspjældet og dermed bestemmer tomgangshastigheden.
Når vi justerer på Bund- og Topskruen taler vi om kun 1/8 del omgang af gangen, ikke mere.
Er din nuværende justering helt hen i vejret og kender du ikke producentens anbefaling for denne, kan du normalt slippe godt af sted med at stille top og bundskrue 2-3 omgange ud fra bundstilling, men det kan altså variere meget fra motor til motor.
Inden du kan justere din motor skal du altid sørge for at den har arbejds-temperatur. Altså skal du starte motoren om og varme den op inden du justerer på den.
Hvis du justerer mere end en halv omgang ud på bundskruen er det nødvendigt, at justere topskrue ind (og omvendt)
Justering efter vejr og temperaturer
En perfekt forbrænding i motoren sker når forholdet mellem brændstof og ilt molekyler er perfekt mixet. Problemet er at luft ikke altid har det samme antal ilt molekyler i sig, lige såvel som at alt brændstof ikke har den samme brændværdi. Luftens antal af ilt molekyler afhænger af luftfugtighed og temperaturer.
Blandingsforholdet er meget afgørende for motorens driftstemperaturer. Hvis motoren kører med for mager blanding stiger temperaturen og motoren slides hurtigere op
Når du skal justere din nitromotor er det vigtigt, at du forinden har sat dig ind i hvad det drejer sig om. Det er under justeringen af motoren de fleste står af og ender med at give op med at køre med nitrobil. Det er egentlig synd, for en nitromotor er i virkeligheden uhyre enkel og nem at have med at gøre, når man først har forstået dens principper.
Lad mig gøre det klart, at der findes ingen rigtige eller forkerte måder at justere en nitromotor på så længe måden man gør det på, virker for én. Uanset om du vælger at justere efter denne model jeg har lavet til dig eller den måde din RC forhandler anbefaler dig, så er du stadig nødt til at forstå princippet og de faktorer som spiller ind.
De skruer som du skal lære at kende er følgende 3:
Bundskruen (Low-end) Regulerer forholdet for brændstof tilførsel i området 0-30% af motorhastigheden.
Topskruen (High-end) Regulerer forholdet for brændstof tilførsel i området 30-100% af motorhastigheden.
Tomgangsskruen som danner endestop for gasspjældet og dermed bestemmer tomgangshastigheden.
Når vi justerer på Bund- og Topskruen taler vi om kun 1/8 del omgang af gangen, ikke mere.
Er din nuværende justering helt hen i vejret og kender du ikke producentens anbefaling for denne, kan du normalt slippe godt af sted med at stille top og bundskrue 2-3 omgange ud fra bundstilling, men det kan altså variere meget fra motor til motor.
Inden du kan justere din motor skal du altid sørge for at den har arbejds-temperatur. Altså skal du starte motoren om og varme den op inden du justerer på den.
Hvis du justerer mere end en halv omgang ud på bundskruen er det nødvendigt, at justere topskrue ind (og omvendt)
Justering efter vejr og temperaturer
En perfekt forbrænding i motoren sker når forholdet mellem brændstof og ilt molekyler er perfekt mixet. Problemet er at luft ikke altid har det samme antal ilt molekyler i sig, lige såvel som at alt brændstof ikke har den samme brændværdi. Luftens antal af ilt molekyler afhænger af luftfugtighed og temperaturer.
Blandingsforholdet er meget afgørende for motorens driftstemperaturer. Hvis motoren kører med for mager blanding stiger temperaturen og motoren slides hurtigere op

Bil Bazooka Solgt
nov 2008
Følger: 24 Følgere: 22 RC-enheder: 7 Emner: 7
dec 2006
Følger: 53 Følgere: 51 RC-enheder: 36 Emner: 31 Svar: 47
c",
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 7 RC-enheder: 3 Emner: 7 Svar: 32
thomas l ja dine biler er da heller ikke ge grimeste kan godt li din skyline
dec 2006
Følger: 53 Følgere: 51 RC-enheder: 36 Emner: 31 Svar: 47
Ja det kunne jeg forstille mig
når den er så fed ;-D
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 7 RC-enheder: 3 Emner: 7 Svar: 32
mange tak alle sammen
thomas l ja knægten er hel vild med den bil hehe
dec 2006
Følger: 53 Følgere: 51 RC-enheder: 36 Emner: 31 Svar: 47
Fed bazooka
og sød knægt
maj 2005
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 7 Emner: 42 Svar: 170
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Emner: 14 Svar: 11
Super fed Bazooka. du faar 10 points herfra. Velkommen til