{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Bil xray T2 008 eu 5cells edi 2008

4.402 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

kristian l
Mand | 47 år | Oprettet: 26. nov 2005


Bil xray T2 008 eu 5cells edi

Årgang:
2008
Drivkraft:
El. børsteløs motor 4300kv.
Hobbywing 60A ezrun 2-3celler med bec og 4celler med extern bec.
2cells lipo 2200mah 20/30c
Dobbelt remtræk med multidiff foran sat til oneway.
Topfart
Topfart med nye gummihjul og nuværende gearing 17t-84t er 53kmt målt på rullefeldt.
det er ok passende til bane da jeg er helt nybegynder :)
Størrelse
1:10
Vægt
Rtr 1188g med karros og klar til at køre
Ekstraudstyr
multidiff foran fra 007'eren.
Gecko skumhjul fra adams racing
Bemærkninger
Superfed onroad tæppefræser fra xray.
Med blot 2200mah lipo har jeg længere køretid end min buddy som kører med 6celler nimh. jeg har målt motoren til at trække 22A i spids så det er meget LIDT :)
Tak for købet til steffen V som jeg har købt den brugt af. Den er total iorden og synes karros er mega fedt :)
Kommentér på:
Bil xray T2 008 eu 5cells edi
  •   12. maj 2009 x-høj
    fed bil smiley


  •   9. sep 2008 hey
    bytter ikke lige forløbelig. har jo også købt en masse dele til den nu. og når du kan følge med de nye med så gammel en bil så kan den vel også være med om et par år med mig bag rattet he he


  •   9. sep 2008 bytte + mønt til dig
    hay kristian nu når du ikke gider kører klub hvad med at bytte med mig + noget mønt til dig?


  •   7. sep 2008 ja kristian..
    Hvad fanden har du indtaget dennis smiley smiley


  •   7. sep 2008 smiley
    jeg vil gerne be om opskriften på det du har drukket denise smiley
    lader til at du er i hopla smiley


  •   7. sep 2008 haha dennis xD


  •   7. sep 2008 ??
    min er da også blevet kvalitet*? smiley


  •   7. sep 2008 vil du bytte den for min tamiya?


  •   7. sep 2008 haha!
    tør øjene og tag en kiks man..


  •   7. sep 2008 det er min buddy
    som bliver ved at pive smiley
    så kan det sku være ligemeget.


  •   6. sep 2008 Hvem fanden er det..
    .. der klager over du køre med lipo?


  •   21. aug 2008 lol
    prøvede at sende dig en mere detaljeret forklaring pr pm.. men jeg er åbenbart på din filterliste ? smiley
    men tjek www.hobbywing.com
    og se deres car esc. deres sensorstyrede topmodel har samme specs som den du nævner og det er 100% dem som er fabrikanten.. når alt kommer til alt så er det bare billigere at lave i asien.


  •   21. aug 2008 hej mads smiley
    gæt hvor den esc kommer fra smiley hahaha


  •   20. aug 2008 hehe
    min kone har installeret sådan noget sprog kursus da hun vil lære svensk. så pceren kan finde på at skifte æ og ø ud med
    ä ö mens jeg sidder og skriver..
    og en 19t kul motor af de gode slags ville jeg jo skulle vedligeholde og sådan. så jeg kommer ikke til at køre nogen officiel klasse.. håber jeg ikke hehe selvom kenn siger bare vent at jeg vil få mere blod på tanden..
    den bl motor jeg har smidt i min 008 var den mildeste bl motor jeg nogen siden har ejet. har en del 1:18 -1:16 motorer som yder flere watt hehe
    jeg har dog fået en del blod på tanden efter at køre 1:10 bane inde og ude. og glæder mig til at komme på besøg på de forskellige baner og tæve lidt rundt med jeres sensorcrap..
    min bil som den er nu står sat til normal i timing og i punch kontrol. så jeg kan godt lave den vildere i optræk samt et par kmt mere på toppen.
    dog tror jeg at jeg ender med at køre med 3celler lipo i 1:10 også ligesom jeg endte med i 1:18 på bane..


  •   19. aug 2008 ..
    fatter INTET af det du siger...
    Til din oringtering er 9,5T BL lovligt i 19 turns under DRCMU .. dog skal gummi dæk, nimh celler, vægt og andet overholdes..
    der er intet fedt ved at ligge og kunne køre sammen med en, når jeg er til løb er der måske 5 eller 10 som jeg kan ligge og duellere med..


  •   19. aug 2008 smiley never
    der var lige 2 stks bandeord med der.. ikke noget nimh og ikke noget kulmotor til mig. det er alt for farligt med nimh. og kulmotorer er jo snart en saga blot.
    nu har jeg kärt med kenn fär hvor han altid kärer nimh oh jeg altid har lipo. begge med bl. og vi får sku altid tilpasset så vi har samme effekt at rutte med dvs max kraefter man kan bruge på banen og så gearer os til topfart der passer til banen. samme vil ske med 1:10 nu vi ender med samme topfart og ca samme skud.. mit holder bare lidt laengere hvis han ikke også skifter til lipo. jeg skal også snart til at teste lidt 123celler for at se hvor meget de dropper i en tc bil og med dem i kunne jeg få en spaending på enten 7,2volt uden forbrug ved 2celler eller 10,8volt uden forbrug ved 3celler.. de skulle vöre gode for 60A konstant og 160A i spids men de er kendt for at droppe meget i volt hvis man traekker mange A ud af dem. så det bliver spöndene og se med dem.. kan godt lide ideen med at man kan lade dem std med 10A eller man kan lave en pakke med 3 eller 4 celler og så den rette tykkelse ledning på som ladekabel og så smdie dem direkte til et 12v 1:1 bly batteri og når ladeledninger bliver varme så er 123 cellerne ladt op smiley


  •   19. aug 2008 Men så nu smidt en 19 turns kulmotor i, nogle gummi dæk på og niMH celler og så ud at køre rigtig race...

  •   19. aug 2008 hehe
    tja men der er ikke så meget udfordring i at få en 1:10 tc bil til at køre stærkt ligeud som der er i en offroader smiley
    og dermed nemmere for mig at slå en rekord end hvis jeg valgte 1:10 tc.. sagt med andre ord valgte jeg at springe over hvor gaerdet er lavest. nu forsvandt ae så aeble staves neder igen.. fatter nada af det her tastatur..


  •   19. aug 2008 Kristian
    Hvor sødt, det har mig og mads kun prøvet at fortælle dig i nogle måneder at 1:10 er bedre hvis du vil have fart og greb samtidigt smiley


  •   19. aug 2008 hmm ?
    koster det da reservedele at skifte til gummi hjul ? smiley
    men ja lidt efter var der en af gutterne som kører der jævnligt som sagde det med styreudslag og det gjorde en hel del for kørslen.. men bortset fra det har jeg jo bare taget bilen som steffen nu havde puttet i kassen og taget den op og smidt skumhjul på. så den er sat op til gummihjul uden k-hæmmere på osv.. skal nok få sat mig lidt ind i det setup dims. men nemmeste nok at kopiere et gummi setup og så bygge videre derfra.
    jeg forestiller mig den skal være mega hård ligesom i gran turismo og så bare stage 4 på og derudaf smiley
    men bortset fra mundlort fra min side af så er det fucking nice at køre 1:10 TC bil federe end offroad


  •   19. aug 2008 Kristian
    vil mene du har for meget styreudslag på din sender, der er for meget 180 grader politi vendinger 8.4367 centimeter for svinget.. Noget andet er at disse vendinger slider meget hårdt på bilen..
    Prøv nu bare med gummi dæk, jeg har en masse reservedele liggende...


  •   19. aug 2008 så skal i bare se power smiley
    hahaha..
    en skam han ikke fik filmet mig sidst på aftenen. men det kan jo blive skudt næste gang


  •   19. aug 2008 ..
    vi glæder os da til den er klar så smiley


  •   19. aug 2008 så er der ca 5 min film uploadet


  •   19. aug 2008 film
    jeg uploader den med det samme


  •   19. aug 2008 Kristian
    Det må vi da håbe han gør her i aften for den film er jeg da spændt på at se :).
    Hva bane er det du kører på? ligner lidt fakse, kan det passe?


  •   19. aug 2008 hey
    jeg er bare en pjatrøv og kan godt lide at stikke lidt til jer 1:10 tc kørere smiley men ville rigtigt gerne høre om nogle målinger på de vilde 2,5t sensorstyrede bl motor hvis nogle kender til nogle som har målt ?. og nicolai du har ret i det at det ikke er sjovt at have en hurtig bil hvis ikke man har nogle at lege med.. og jeg satser skam også på at kenn kommer op på mit niveau (fat ironien) når han får hans nye motor hjem som tager flere rpm end min. og jeg ender jo nok med at køre gummi hjul da jeg ikke gider ligge og justere downstops og alt det fis når skumdæk bliver mindre i diameter.
    har jo selv kun kørt nogle timer på bane elelr med en 1.10 pro el tc i det hele taget.. så tjek lige filmen som kenn min allerbedste ven snart smider ind af min debut smiley


  •   19. aug 2008 Problemet her at er at kristian
    jo kæfter om hvordan sensorlessbrushless jo er bedre end orgasme. Men det er højst sandsynligt ik motorens skyld da bilen er 140 g lettere, køre op skumdæk og har 1,4 volt mere end alle andre (0,2 hvis de køre med 6 nimh). Men 29A er jo stadig ik 32,5A og jeg har endda regnet modstanden med i min beregning. Ellers havde det været 35,4A inkl. modstand. Jeg ku da også få min gamle team 1 27t motor til at trække mange flere ampere end de 8A ved 2v hvis jeg havde hældt grus i motoren smiley
    Rettelse: Bare glem det sidste. havde ik set kristian havde set "fejlen" inden jeg skrev det


  •   19. aug 2008 Kristian
    Syntes du skulle prøve at køre under vores regler.. skal jeg være 100% ærlig tror jeg at du i længden ville syntes det var sjovere med en 19 turns motor hvor du lå og kæmpede med en masse, istedet for at du ligger og vælter rundt pisse ulovlig smiley
    jeg troede også i starten da jeg startede med at køre.. 4.5 brushless Yihar vi har det skægt, men så fik jeg en 27 turns motor i, blev seriøs, vandt 1:10 STOCK klassen, er rykket op i 19 turns og der går kanont og jeg ligger og dyster med en masse på mit eget niveau som bare giver mig kanon meget træning, udendørs har jeg kørt 4.5, jeg kunne godt køre fejlfrit, men brushless skal bare køres helt helt specielt før at du kommer hurtigt rundt på banen .. det tager år at komme til at køre en vild brushless godt...


  •   19. aug 2008 skal vist også rette tekst
    den trak 22A i spids ved at stille den på gulvet og sætte foden for og så give gas så den stod og trak spind på trægulv så den lagde gummi striber på gulvet og jeg gav gas fra stilstand og så langsomt helt op til fuld gas. det var så jeg fik helt dårlig samvittighed da den lugtede lidt fra remmene bagefter. og min vurdering var at når den ikke trak mere end 22A ved den tortur så ville den heller ikke trække mere på banen. så i teksten skulle der stå 22A og det er IKKE meget smiley retter det nu


  •   19. aug 2008 smiley
    gecko gecko smiley men ja det er sku fejt med skum mod gummi selv en amatør som mig kan køre hurtigt med skum hvor det sikkert kniber lidt med gummi


  •   19. aug 2008 Nicolai Sørensen
    ja og så på skum hjul når vi andre kører på gummi


  •   19. aug 2008 kant
    selvfølgelig kan han følge med når hans bil er 140 gram lettere samt 1.4 volt mere i bilen ...


  •   19. aug 2008 Le Grande Mads B
    jeg var med i weekenden og kan bekrafte at kristians bil var lige en tand bedere i performance ne de 19t kulmotore vi kørte i mod, men han har jo også 7.4 v med de lipos han brugte.
    selv kørte jeg næsten lige om med de hurtige 19 motore med mit 12t bl sæt, hvad angår kristians målinger mener jeg at han har målt den til 29 a og ikke 20


  •   19. aug 2008 Øh kristian
    22A i spidsen er da vidst ik så meget i forhold til en 10.5 eller 9.5 sensorbrushless. 10.5 (svare til en 19 turns kul motor) spytter da 32,5A af i ren energi. 9.5 (lidt kraftigere end 19t men er erstatningen for kulmotorer i 19t klassen) spytter 35,5A ved 7,2 volt. Så jeg ved ik helt hvor du har det fra at din motor rykker fra 19 turns motorer, så mine bedste bud er at det enten er en røverforklaring, dine modstandere har haft 5 celler nimh (6,0 v) som er det "lovpligtige" i 19t eller også har de ik ku styre deres biler.


  •   19. aug 2008 dennis
    du kommer aldrig til at kunne sætte en finger på min bil hvis du går hen og køber det dyreste sensorstyrede bl sæt. hvis det ikke kan tage mindst 3 celler lipo så er du kun en lille myre smiley
    jesper C jeg har for travlt med alt muligt til at gide bruge tid på stemmer osv.. hellere en kommentar smiley


  •   19. aug 2008 hey
    mads jagd: min esc er ikke den model de har på morfars men hobbywings topmodel. den står kun til at kunne rive 60A konstant og 380A i spids eller 360A i spids. og som tc kører ved du vel at man ikke holder fuld gas i mere end 5-10sek af gangen og derfor ryger alt belastning som jeg kan udsætte en 1:10 bil der kører 53kmt rundt på en bane med ind under kategorien spids belastning smiley og der har jeg hele 300A +++ så det skulle række til whatever turns motor. kan da ihvertfald køre med 3 turns og 4 turns uden probs og ved at flere bruger den esc i 1:8 nitro konversions såsom en truggy 1:8 smiley og med samme motor som jan h har i hans vxl smiley og den hiver altså nolge A.. med 2 cells og 4300kv motor trækker den ca 22A i spids og smider 164watt ud og det rykker rigeligt fra de 19t motorer de andre havde i
    så jeg må nøjes med at træne med for sjov og så kigge på til officielle løb. jeg har det også fint med at baske folk til træning hehe


  •   19. aug 2008 NICE TOURINGCAR smiley
    Hej Kristian.

    Tillykke med bilen, jeg er glad for at du er tilfreds med købet.

    Vester


  •   18. aug 2008 velkommen
    til den sløve skum rotte


  •   18. aug 2008 fed vong skal til og betale 1500 for del til min øv øv

  •   18. aug 2008 ja ok smiley
    jeg har jo selv skudt en hvid pil efter officielle løb pga det regel rytteri he he
    jeg tror jeg fyrer spørgsmål af på pm ang setup tips fremover.


  •   18. aug 2008 hej
    har ikke har skumdæk på min da det er ulovligt så det er spild af tid at få den til at køre godt med skumdæk, hvis man dernæst skal sætte den op til gummi ..


  •   18. aug 2008 smiley
    kan se du også kører 008. har du testet skumfiduser ? jeg mangler at prøve gummihjul men damn hvor den står godt fast med skumhjul smiley


  •   18. aug 2008 Uha
    det er han bestemt også, vi lå tit meget meget tæt til løbene ..


  •   18. aug 2008 smiley
    ok troede ellers han var en dygtig kører smiley


  •   18. aug 2008 Hej
    forsatan den bil har jeg givet meget baghjul i den tid steffen har haft den!


Annonce