{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Fly P-40 Warhawk 2008

2.109 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Jesper V
Mand | 47 år | Oprettet: 27. dec 2007


Fly P-40 Warhawk

Årgang:
2008
Drivkraft:
-Dualsky XM3536CA-6, 1330kv, børsteløs outrunner. (som yder 469.8 watt)
-9x6" APC-E propel.
-40A Dynam ESC med BEC.
-3000mah 3S1P LiPo
Topfart
??? hurtigt!!
Størrelse
Vingespænd: 985 mm
Vingeareal: 15,6 dm²
Vingebelastning: 69 gr/dm²
Længde: 875 mm.
Vægt
1080 gram. (inklusiv akku)
Ekstraudstyr
Udstyret ud over det tidligere nævnte er:

-2 stk Multiplex Tiny S servoer. (højderor og sideror)

-1 stk HiTec HS82MG servo. (krængror)

-Futaba R617FS 2,4 Ghz modtager.

-"Watt's Up" Wattmeter and power analyzer.

-Hele flyet er en balsakonstruktion beklædt med MonoKote.

-P-40'eren er oprindeligt blevet designet til en .25 methanol-motor, men er blevet konverteret til EL.
Bemærkninger
Sløring og kendingsmærker er lavet efter amerikansk forbillede fra en eskadrille, der kæmpede i Østasien på kinesisk side mod japanerne tidligt i 1942. Derfor de lidt "specielle" stjerner, som er typisk fra denne eskadrille.

Flyet er blevet købt fordi det, for det første er et fedt fly. Men for det andet på grund af, jeg skal bruge det som en "warbird-træner", da jeg er ved at bygge / samle en STOR skala warbird, nemlig en P-47 Thunderbolt.
Og for ikke at skade den store, da warbirds har lidt specielle flyveegenskaber, når vi snakker skala, så skal der trænes real-life (ved siden af simulator) med en mindre billigere udgave.
Den flyver rigtig godt og flyver meget overbevisende, ingen unoder eller noget.

P-47'eren kan i øvrigt ses i mit fotoalbum, hvor den er prøveopstillet, for at vise størrelsen.
Kommentér på:
Fly P-40 Warhawk
  •   19. okt 2008 nice fly.....(-:
    høj herfra.....(-:


  •   15. okt 2008 Kanont
    Det skal der lige lures lidt på, tak for det.
    Det link er allerede blevet en foretrukken smiley

    Mvh Jesper


  •   14. okt 2008 cockpit
    Der er lidt til en p-47 her, næsten i rigtig størrelse, dog er det til en D model, men mon det betyder noget, han har desuden en masse andet sjovt grej. : )

    http://www.pitch.dk/shop/index.php?cPath=30_60


  •   11. okt 2008 ..
    Jeg kan lige tage nogle billeder i morgen (søndag) så kan du se hvad jeg mener med "hul mellem cowl og krop"

    Jeps, jeg har optrækkeligt understel, som er mekanisk, det bliver fedt. Halehjulet bliver også lavet til optrækkeligt.
    Drop-tanken bliver muligvis også lavet, så jeg kan droppe den rigtig, men det må jeg tage stilling til senere.

    Jeg kunne også godt tænke et skala cockpit til den, ved du i øvrigt hvor jeg kan købe det? det er forresten skala 1/7.


  •   10. okt 2008 køling.
    ja det er også nice med med benzin. Hullet i cowlet foran må ikke være større end at kun cylindren er fri,(kan ses) resten af hullet skal lukkes, det er afgangshulet der skal være så stort så muligt, gerne op til 4 - 5 gange så stort som ingangshullet, ellers bliver der ikke flow nok.

    Det bedste er også at lave bafler så luften presses igennem ribberne, for den bliver sgu varm, men der findes masser af sider hvor man kan læse sig klog på at lave den bedste køling. jeg har bakset lidt med det, og lært på den sure måde hvor meget flow der skal til, men nu spiller det.. : )

    PS. har du købt optrækkeligt understel med til den... ?



  •   10. okt 2008 ..
    Ja, du har ret i benzineren fylder mere, man skal jo også lige have i minte, at P-47'erens krop også er tilsvarende oval som cowlet, så jeg tror der er masser af plads, hvis det var i min den skulle monteres smiley
    Mht til køling af motoren tror jeg ikke det er et problem, fordi cowlet har den store åbning foran, og faktisk har åbninger mellem cowlet og kroppen, så der rig mulighed for køling af motoren.
    Ja, jeg flyver kun på EL indtil videre, men jeg har allerede bestemt mig for, at den næste Warbird jeg skal have, formentlig Hellcat'en, skal have monteret en benzin-motor.

    Mvh Jesper


  •   10. okt 2008 benzin,
    En 26ccm benziner fylder og vejer mere end en 120, desuden er udstødningen en del større på en benziner, på min mustang er udstødningen 25 cm lang og 55mm i diameter, så det kræver lidt ekstra plads, den ligger inde i kroppen, hvilket igen har givet lidt problemer med varmen fra den, benz motoren kræver også rigtig meget køleluft i forhold til en methanolmotor, men jeg er også gået helt fra methanol, og har kun benz motorer nu... : )


  •   10. okt 2008 ..
    Ja, der er jo næsten plads til motoren fra en ældre Ford Fiesta hehe smiley
    Jeg tror ikke det er noget problem og få en benziner i den, det siges der er plads til en 1.20 firtakter i den. Det ville da være fedt med en benziner, det med methanol moterer siger mig ikke ret meget.

    Mht til TP, så er det som det plejer ved alle andre fly smiley

    Mvh Jesper


  •   10. okt 2008 hey
    ja det er dejligt med noget arbejdsplads, det med to fingre i en lille flyver kan godt sænke humøret lidt.. ; )

    Mht til Cg skal det passe nogenlunde, den må selfølgelig ikke være haletung, hellere lidt næsetung, men ikke overdrevet næsetung, da den så tipstaller tidligere end ellers, og du risikere at mangle højderor under landing ved lav fart. men det er jo gældene på næsten alle fly.

    Jeg er intra i cowlets størelse, for at se om der kan klemmes en benziner i den, men det er vist ikke noget problem med de mål, det gode ved en p-47 er netop det ovale cowl, som giver bedre plads til en hængene cylinder. : ) jeg har kigget en del på en hangar 9 P-47 på 2m men shit hvor er den dyr.. : (


  •   10. okt 2008 Hej
    kvk:
    Tak for det smiley der er sq et eller andet over Warbird's, der er fedt....
    Nu er det min første i denne størrelse og prisklasse (P-47'eren) og når den engang er flyveklar (forhåbentlig om et par uger), så kommer den til stå mig i 10000-12000 kr, så bliver jeg sq lidt mere forsigtig hehe.
    Men den er i en god størrelse når der skal installeres grej, der er jo plads til hele armen, i forhold til mindre fly, som jeg ellers har været vant til, hvor man sidder med en tang eller to fingre i kroppen for at installere grejet...
    Mht TP, mener du, at den skal være 100% i balance, for at den ikke tipstaller ved lav hastighed??

    Målene på cowlet er :
    Dybde: 14,5cm
    Bredde på det bredeste sted (lige ved aksel): 18cm
    Højde: 23cm

    Bemærk cowlet er ovalt / "æggeformet".....


    Homer S
    Jeg syntes det er cool nok hehe
    Ja, tag nogle billeder, gerne noget video næste den er i luften smiley

    Mvh Jesper



  •   9. okt 2008 Hej Jesper V
    Min Nitro Mini Mag har haft sine f'rste ture.
    den flyver bare super masser af power.
    Ved 1/2 gas g[r den bare lodret super sjov.
    har 5 min flyvning i tanken, men sikken 5 min haha
    tager foto\s af den n;ste gang den er med p[ pladsen.

    H[ber du f[r mange sjove ture med din Warhawk, den er nice


  •   9. okt 2008 PS.
    Begynder du at rykke tyngdepunktet frem for at sikre dig den ikke er haletung, rykker du også grænsen for tipstall tættere på..

    Hvad måler motorcowlet i diameter på den P-47.. ?


  •   9. okt 2008 Velkommen.
    Fin lille træner, har godt luret at du har købet en P-47, lækkert fly, og muligvis også mit næste projekt. mht til flyveegenskaber skal du ikke være så bange for at flyve den, kan du holde vægten nede flyver den sikkert rigtigt godt, og uden de store problemer, Denne type "scalafly" har et noget mere venligt vingeprofil end en rigtig scalaflyver, og dermed ikke så kritisk, selv har jeg en mustang på 6,3kg, når jeg sætter flaps på ind til landing, tror jeg man kan løbe fra den.. ; ) og der er den end ikke begynt at vise tegn på stall endnu.. : )

    Glæder mig til at se den P-47 færdig.. : )


  •   9. okt 2008 Hej hej
    John C:
    Warbirds er jo kendt for og tipstalle, der skal bare noget fart på og store bløde kræng smiley
    Men det er bl.a også af samme årsag jeg har købt denne som en "træner" smiley

    Homer S
    Takker smiley
    Hvordan går det iøvrigt med Nitro Mag'en??

    Mvh Jesper


  •   9. okt 2008 Nice
    Den er flot.
    Super warbird-træner.
    Held og lykke.



  •   9. okt 2008 høj her fra
    sådan en har jeg også haft den flyver som en dør
    tipstaller for ingen ting men en fed flyver


  •   9. okt 2008 velkommen


  •   8. okt 2008 Hej
    takker smiley

    Nope, det er ikke en Spitfire, det er en P-40 Thunderbolt, 100% amerikansk. Spitfire'en er engelsk smiley

    Spitfire'en har de meget karakteristiske elipse-formede vinger.

    Mvh
    Jesper


  •   8. okt 2008 Velkomststemme herfra .....(-:
    10 af de gode.....(-: nice fly.....(-:


  •   8. okt 2008 Velkommen
    Satme en fed flyver!!

    Det ligner lidt en spitfire, er det ikke det?

    - Kasper


Annonce