Bil Xray T3 [Tidl. RC-enhed] 2010
1.366 visninger
|
Oprettet:
Bil Xray T3
Årgang:
2010
Drivkraft:
Motor: Novak Ballistic Spec Brushless Motor 17.5T/2200kV
Specs:
Watt: 130
Color-Coded Stator: Yellow
kV: 2,200 RPM/volt (unloaded)
Maximum RPM: 50,000
Sensor Harness Length: 9" (230mm)
Motor Size: 2.07 x 1.41" (52.6 x 35.8mm) (540 size)
Motor Weight: 6.6oz (187g)
Shaft Diameter: 0.125" (3.2mm)
Esc: LRP SXX TC spec Brushless Speed-Control
Specs:
Motorlimit: Over 3.0T (7.4V)
Rec. Motorlimit Brushless: Over 2.5T (6.0V)
Voltage input: 4.8-7.4V
Type: Forward / Brake
C3 Technology: Revolutionary Copper Core Cooling technology for lowest running temperatures
New X.Brake: Stronger brake and 10 autobrake setting for perfect adjustments.
New ADPC 2 software: 10 power profiles, includes all profiles used by the team.
Extra small size: 30.5x34x21mm
Optimised Internal Temp Check System 2: Allows you to read out the maximum internal temperature that the speedo has reached.
Sensored design
AutoCell System: Automatic NiMH-LiPo adaptation
Externally removable power capacitor and 3.3mm2 power cable
Servo:
Savöx SC-1251MG Coreless Touring
Digital servo
Kuglelejer
Metal gear
Mål: 54.5 x 20.2 x 25.4 mm
Moment: 9 kg/cm
Fart: 0,09 ved 60°
Vægt: 42.5g
Driftsspænding: 4,8V-6V
Sender: Spektrum DX3C
Modtager: SR300
Batteri: Turnigy Nano-Tech 5300 50-100C Lipo.
Lader: Graupner Ultra Duo Plus 60.
Specs:
Watt: 130
Color-Coded Stator: Yellow
kV: 2,200 RPM/volt (unloaded)
Maximum RPM: 50,000
Sensor Harness Length: 9" (230mm)
Motor Size: 2.07 x 1.41" (52.6 x 35.8mm) (540 size)
Motor Weight: 6.6oz (187g)
Shaft Diameter: 0.125" (3.2mm)
Esc: LRP SXX TC spec Brushless Speed-Control
Specs:
Motorlimit: Over 3.0T (7.4V)
Rec. Motorlimit Brushless: Over 2.5T (6.0V)
Voltage input: 4.8-7.4V
Type: Forward / Brake
C3 Technology: Revolutionary Copper Core Cooling technology for lowest running temperatures
New X.Brake: Stronger brake and 10 autobrake setting for perfect adjustments.
New ADPC 2 software: 10 power profiles, includes all profiles used by the team.
Extra small size: 30.5x34x21mm
Optimised Internal Temp Check System 2: Allows you to read out the maximum internal temperature that the speedo has reached.
Sensored design
AutoCell System: Automatic NiMH-LiPo adaptation
Externally removable power capacitor and 3.3mm2 power cable
Servo:
Savöx SC-1251MG Coreless Touring
Digital servo
Kuglelejer
Metal gear
Mål: 54.5 x 20.2 x 25.4 mm
Moment: 9 kg/cm
Fart: 0,09 ved 60°
Vægt: 42.5g
Driftsspænding: 4,8V-6V
Sender: Spektrum DX3C
Modtager: SR300
Batteri: Turnigy Nano-Tech 5300 50-100C Lipo.
Lader: Graupner Ultra Duo Plus 60.
Topfart
Er ikke målt endnu. Men hurtig nok til mig lige PT :-).
Størrelse
Skala: 1/10
Bredde: Justerbar 189 mm
Længde: 372 mm
Akselafstand: Justerbar fra 256 til 261 mm
Bredde: Justerbar 189 mm
Længde: 372 mm
Akselafstand: Justerbar fra 256 til 261 mm
Vægt
1285g med batteri og uden karosse.
1395g med batteri og karosse (Komplet og køreklar).
1395g med batteri og karosse (Komplet og køreklar).
Ekstraudstyr
Tæller brik og lidt vægtklodser :-).
Gear Diff foran/bag.
High Speed 2 leds aksler foran.
Aluminiums aksler bag.
Gear Diff foran/bag.
High Speed 2 leds aksler foran.
Aluminiums aksler bag.
Bemærkninger
Lidt info om bilen.
Chassis: 6-celle, bearbejdet 3,0 mm lamineret carbon grafit
Shock tårne: Fræset 3,0 mm lamineret carbon grafit (front + bag) med flere chok monteringer og camber link roll center positioner.
Type: Dual rem.
Main layshaft: Letvægts alu layshaft med 20T remskiver og 104T 64p tandhjulsudveksling.
Primære: Pinion/spur.
Udvekslingsforhold: 1.9
Drivaksler: Foran - rebuildable CVD drivaksler 50mm lavet af speciel verdenskendte, tophemmelige, selvudviklede HUDY Fjederstål.
Bag - Superlette 50mm alu kardanaksler, som er CNC-fræset af premium schweiziske 7075 T6 og hardcoated for ekstra holdbarhed og stilfulde udseende.
Foraksel: Justerbar alu bold-differentiale med 38T diff remskive og XRAY Labyrinth Dust Dækker CNC-fræset af schweiziske 7075 T6 alu materiale.
Bagerste differentiale: Justerbar alu bold-differentiale med 38T diff remskive og XRAY Labyrinth Dust Dækker CNC-fræset af schweiziske 7075 T6 alu materiale.
Remme: Ultra tynd Kelvar.
Lejer: Gummi dækket high-speed lejer.
Front: Ekstra-hårdt skum-spec forhjulsophængs arme og hårdt skum-spec styring blokke.
Bag: Ekstra-hårdt skum-spec baghjulsophængs arme og hårdt skum-spec Up-rights
C-blokke: Hårdt skum-spec 4° caster blokke.
Støddæmpere: Kort XRAY 4-trins eksternt justerbare med olie. Coil-over stød forkortet for bedre vandring.
Geometri.
Camber: Justerbar for + bag.
Front Caster: 4° statisk (valgfri 0°, 2° eller 6°) med 0,75°~1,5° indstillingsmuligheder ved hjælp af squat/dykker.
Toe-in: Justerbar for + bag.
Downstops: Justerbar for + bag.
Front anti-dyk: Justerbar 0°~3°.
Anti-squat bag: Justerbar 0°~3°.
Anti-roll bars: 1.4mm + bag valgfri.
Ackermann: Unikke Xray Quick-Saver - 5 forskellige Ackermann positioner med to positioner på styrings blokke
og to positioner til servo saver.
Styring: Kugleleje støttet centrum. Punkt styring med indbygget servo saver.
Købte den brugt i Oktober måned. Den køre skide godt når indstillingerne på er som de skal være :-). Har ikke kørt indendørs tæppe så meget endnu. Så perfekt kørsel bliver det nu ikke helt til ;-), men det kommer. Øvelse gør mester, siges der jo :-).
Tak til Thuesen, Finn og Henrik K fra vores klub - Djurs Rc for hjælp med opsætning og indstilling af dette fine køretøj :-)
Chassis: 6-celle, bearbejdet 3,0 mm lamineret carbon grafit
Shock tårne: Fræset 3,0 mm lamineret carbon grafit (front + bag) med flere chok monteringer og camber link roll center positioner.
Type: Dual rem.
Main layshaft: Letvægts alu layshaft med 20T remskiver og 104T 64p tandhjulsudveksling.
Primære: Pinion/spur.
Udvekslingsforhold: 1.9
Drivaksler: Foran - rebuildable CVD drivaksler 50mm lavet af speciel verdenskendte, tophemmelige, selvudviklede HUDY Fjederstål.
Bag - Superlette 50mm alu kardanaksler, som er CNC-fræset af premium schweiziske 7075 T6 og hardcoated for ekstra holdbarhed og stilfulde udseende.
Foraksel: Justerbar alu bold-differentiale med 38T diff remskive og XRAY Labyrinth Dust Dækker CNC-fræset af schweiziske 7075 T6 alu materiale.
Bagerste differentiale: Justerbar alu bold-differentiale med 38T diff remskive og XRAY Labyrinth Dust Dækker CNC-fræset af schweiziske 7075 T6 alu materiale.
Remme: Ultra tynd Kelvar.
Lejer: Gummi dækket high-speed lejer.
Front: Ekstra-hårdt skum-spec forhjulsophængs arme og hårdt skum-spec styring blokke.
Bag: Ekstra-hårdt skum-spec baghjulsophængs arme og hårdt skum-spec Up-rights
C-blokke: Hårdt skum-spec 4° caster blokke.
Støddæmpere: Kort XRAY 4-trins eksternt justerbare med olie. Coil-over stød forkortet for bedre vandring.
Geometri.
Camber: Justerbar for + bag.
Front Caster: 4° statisk (valgfri 0°, 2° eller 6°) med 0,75°~1,5° indstillingsmuligheder ved hjælp af squat/dykker.
Toe-in: Justerbar for + bag.
Downstops: Justerbar for + bag.
Front anti-dyk: Justerbar 0°~3°.
Anti-squat bag: Justerbar 0°~3°.
Anti-roll bars: 1.4mm + bag valgfri.
Ackermann: Unikke Xray Quick-Saver - 5 forskellige Ackermann positioner med to positioner på styrings blokke
og to positioner til servo saver.
Styring: Kugleleje støttet centrum. Punkt styring med indbygget servo saver.
Købte den brugt i Oktober måned. Den køre skide godt når indstillingerne på er som de skal være :-). Har ikke kørt indendørs tæppe så meget endnu. Så perfekt kørsel bliver det nu ikke helt til ;-), men det kommer. Øvelse gør mester, siges der jo :-).
Tak til Thuesen, Finn og Henrik K fra vores klub - Djurs Rc for hjælp med opsætning og indstilling af dette fine køretøj :-)

Bil Xray T3
jul 2011
Følger: 22 Følgere: 22 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 58
jul 2011
Følger: 22 Følgere: 22 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 58
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 13 Svar: 155
jul 2011
Følger: 22 Følgere: 22 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 58
Thomas B for den flotte kommentar
maj 2009
Følger: 26 Følgere: 34 RC-enheder: 16 Emner: 28 Svar: 503
Ser en bil profil ud +10 sikke en oprettelse! lækker slæde iøvrigt
aug 2011
Følger: 90 Følgere: 91 RC-enheder: 23 Emner: 30 Svar: 186
skulle gerne modtage dette sæt imorgen og det er planen at det ryger i tt''eren.
http://www.rcgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=80446
apr 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 11 Emner: 1 Svar: 37
min gammle tt-01 kan du godt køre med der ude
så det er bare og få en motor på den igen og så komme ud og køre sammen med os en søndag
aug 2011
Følger: 90 Følgere: 91 RC-enheder: 23 Emner: 30 Svar: 186
tror jeg bestemt også at jeg ville blive hvis jeg havde en bil at køre med...
men henriks gamle tt-01'er kommer nok ud på skolen og køre igen...
jul 2011
Følger: 22 Følgere: 22 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 58
Ja det er sku sjovt og hyggeligt den slags gulvtæppe ræs :-).. Jeg er i hvert fald blevet godt bidt af det
aug 2011
Følger: 90 Følgere: 91 RC-enheder: 23 Emner: 30 Svar: 186
det er ikke små ting man kan med de fine x-rays...
det er en ting der er helt sikkert...
må jo også erkende efter at jeg har været til julerace må jeg nok hellere få en touring bil igen...
jul 2011
Følger: 22 Følgere: 22 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 58
Takker Theis. Ja den køre faktisk pisse godt. Har planer om at jeg vil skille den helt af og rense alt hvad der kan renses og så få skiftet alle lejerne i den som ikke har det for godt og måske få købt mig lidt gear diff som er vedligeholdelses fri. Og så derefter justere den ind 100% til min kørsel. Og hold kxxx hvor findes der meget at indstille på disse modeller, puha
aug 2011
Følger: 90 Følgere: 91 RC-enheder: 23 Emner: 30 Svar: 186
self skal den da ind...
og til dem der ikke ved det, så køre den som fik den penge for det.
jul 2011
Følger: 22 Følgere: 22 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 58
Henrik J - Yep så¨kom den på og tak tak
Marcus - Et eller andet sted kan det da godt være at der er for meget tekst, men har set at der er mange der nok skal pointere når der er for lidt tekst, så nu skulle det være, hehe ingen mangler her
apr 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 11 Emner: 1 Svar: 37
den ser godt ud så ind med den