{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Bil Schumacher AXIX-2 2000

648 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Thomas K
Mand | 65 år | Oprettet: 30. sep 2012


Bil Schumacher AXIX-2

Årgang:
2000
Drivkraft:
- GM-genius 75 speedo.
- GM 17,5t motor.
- LRP X-11 17,5t motor i reserve.
- LRP LIPO VTEC 5000mAh 50C 7,2V
- KO PROPO PS-1001 FET servo.
- KO PROPO KR-293A 27MHz AM modtager.
- Futaba MAGNUM FP-T2PD 27MHz AM sender.

- Total gearing: 1:5,35
Topfart
61 km/h målt præcist v.h.a. GM-genius readout.
Størrelse
- 1:10
- Bredde: 190 mm.
- Højde: 116mm.
- Aksel afstand: 259mm.

Vægt
1451g (100g for tung :-()
Ekstraudstyr
Bilen er udstyret med standard Schumacher dele, som jeg synes er af ypperste kvalitet.
Bemærkninger
Jeg har 2 karosser til min Schumacher. Først lavede jeg en Tamiya Mercedes karosse engang i 90'erne, som passer perfekt på min Schumacher. Den passer faktisk bedre på den end på min Tamiya TA01, som den egentlig er lavet til. Da jeg har holdt en pause i omkring 14 år fandt jeg ud af, at stort set alle touring car kørere i dag bruger karosser fra Protoform. Desværre er det kun LTC-R der passer med min Schumacher og Tamiya aksel afstand - men den er nu også meget pæn.
Jeg har brugt sommeren til at opgradere alt mit udstyr fra de gode gamle brush-motorer til de ny og meget smartere brush-less motorer. Det betød også en ny speedo. Og hvor er de smarte nu. Min GM-genius kan, som sikkert mange andre, programmeres på utallige måder via. et program. Samtidig kan max. hastighed/omdrejninger/motor-temp/speedo-temp udlæses efter hver kørsel.
Derudover skulle batterierne opdateres fra NiCd til LIPO, med dertil hørende ny lader.
Det eneste jeg har beholdt, ud over selve bilen, er faktisk min sender/modtager og min FET servo. Men de fungerer stadig fuldt tilfredsstillende.
Kommentér på:
Bil Schumacher AXIX-2
  •   9. okt 2012 Jeg kan yderligere fortælle, at jeg købte bilen brugt omkring 2005. Der skulle ikke laves meget på den. Jeg har naturligvis skilt den næsten total ad for at rense og smøre, skiftet driv-remmene og et par andre småting. Og finjusteret alle hjul indstillingerne. Den er fantastisk nem at styre, og ligger fantastisk i svingene. Derudover er den næsten totalt lydløs bortset fra motoren. Det er lækkert.

  •   9. okt 2012 Tja - jeg har også undret mig lidt over de bagerste toe-in justeringer.
    Men de er nemme at komme til, og for producenten betyder det faktisk, at hjul holderne er fuldstændig ens for og bag smiley


  •   9. okt 2012 Sjov måde den bagerste toe justering sidder på smiley men fed vogn.

    Ind med den.


Annonce