{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Off-Roader Tamiya Wild Willy 1982

3.589 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Off-Roader Tamiya Wild Willy

Årgang:
1982
Drivkraft:
7,2 volt el, Std. Mabuchi 540 motor, og så en "snyde" ESC, LRP Indy 200
Topfart
Vides ikke, men en 30 stykker vel.
Størrelse
1/10
Vægt
ca. 2000 gram
Ekstraudstyr
Intet, er helt original, undtagen fartkontrollen. (Er i gang med at prøve at skaffe en original mekanisk)
Bemærkninger
Dette er sammen med Sand Scorcheren nok den mest berømte Tamiya RC-bil i historien. Denne model grundlagde fænomenet: "Stunt Driving" da det var den første der udelukkende var bygget med stuntkørsel for øje. Nærmest ligegyldigt hvor lidt gas man giver, ryger den straks på baghjul, og "wheelier" derudaf. Den første model havde dog virkelig dårlige køreegenskaber, hvorfor der hurtigt kom en "forbedring" af chassiset i form af lidt længere hjulafstand en normalt. Kort tid efter denne model, kom "Willy´s Wheeler", en Honda City Turbo, med samme undervogn, og samme køreegenskaber. Et par andre biler på samme platform blev det da også til. Sidst i 90´erne kom så den længe ventede afløser, nemlig Wild Willy II, som udover selvf. at kunne "poppe wheelies" også rent faktsik kunne køres rimeligt almindeligt, dog stadig med en kraftig tendens til at ville løfte forhjulene også.
Denne WW 1 har aldrig været malet, og har heller ikke kørt voldsomt meget, hvilket tydeligt kan ses på dækkene, så den skal der bare passes godt på..
På nogle af billederne kan man se nogle af de forskelle, der er på den oprindelige model, og så den nye..
Så sent som i går, købte jeg endnu en Willy II, dog i en "Metallic Special" version, hvilket betyder at hele karossen er i chrom. Den skal ikke bygges, men derimod blive i sin kasse på loftet fremover..
Kommentér på:
Off-Roader Tamiya Wild Willy
Annonce