Off-Roader Traxxas E-Revo (Brushless) 2011
739 visninger
|
Oprettet:
Off-Roader Traxxas E-Revo (Brushless)
Årgang:
2011
Drivkraft:
Batteri: 2 x LiPo 2S 7,4V 6500mAh = 4S/14,8V
ESC: Team Orion Vortex R8 med blæser (Waterproof) Max 4S lipo input
Motor: Team Orion NEON8 Sensorless 4 pole Brushless 2100kv (Waterproof)
Servo: Team Orion High Torque VDS2-HV 2607. 26kg træk/0,07sek
ESC: Team Orion Vortex R8 med blæser (Waterproof) Max 4S lipo input
Motor: Team Orion NEON8 Sensorless 4 pole Brushless 2100kv (Waterproof)
Servo: Team Orion High Torque VDS2-HV 2607. 26kg træk/0,07sek
Topfart
Gearingsforhold
Max acceleration: 14:58 (ca 40-50km/t)
Allround: 18:58 (ca 55-65km/t)
Max topfart: 22:54 (ca 80-90km/t)
Max acceleration: 14:58 (ca 40-50km/t)
Allround: 18:58 (ca 55-65km/t)
Max topfart: 22:54 (ca 80-90km/t)
Størrelse
1:10 (stor i forhold til andre 1:10 biler)
Længde: 58,5 cm
Bredde: 42 cm
Højde: 21 cm uden antenne
Længde: 58,5 cm
Bredde: 42 cm
Højde: 21 cm uden antenne
Vægt
Ca 5,2 kg i køreklar tilstand, alt afhængig af hvilke hjul der er på.
Ekstraudstyr
Modtager: Sanwa RX-461 4kanals med telemetri.
Sender: Sanwa MT-4 med telemtri.
Temperatur måler på motoren.
Omdrejnings måler på spur gear.
Tuning:
Trækaklser fra en Summit (Traxxas-Hop Up)
Kardanaksler i stål (Traxxas-Hop Up)
Heavy duty slipper clutch (Traxxas-Hop Up)
True Track Rear End Kit (RPM)
Suspension Arms front (RPM)
Bulkheads front (RPM)
Rod ends (RPM)
Heavy Duty servo saver spring (Traxxas-Hop Up)
Røde Alu Push Rods (Traxxas-Hop Up)
Røde Alu Tow Link (Traxxas-Hop Up)
Front Bumper black (RPM)
Rear Bumper black (RPM)
Front springs blue (Traxxas-Hop Up)
Rear springs purple (Traxxas-Hop Up)
Swaybar komplet (Traxxas-Hop Up)
Wheelie bar (Traxxas-Hop Up)
Hjul:
4 x HPI Phaltline på krom fælge.
6 x Traxxas Response Pro på competition fælge.
4 x VTEC Kamikaze Truggy LP på competition fælge.
4 x Offroad dæk med pig mønster på lilla alufælge.
4 x Traxxas Sportstrax Talon
4 x Proline Max Paddle på hvide plastfælge.
Sender: Sanwa MT-4 med telemtri.
Temperatur måler på motoren.
Omdrejnings måler på spur gear.
Tuning:
Trækaklser fra en Summit (Traxxas-Hop Up)
Kardanaksler i stål (Traxxas-Hop Up)
Heavy duty slipper clutch (Traxxas-Hop Up)
True Track Rear End Kit (RPM)
Suspension Arms front (RPM)
Bulkheads front (RPM)
Rod ends (RPM)
Heavy Duty servo saver spring (Traxxas-Hop Up)
Røde Alu Push Rods (Traxxas-Hop Up)
Røde Alu Tow Link (Traxxas-Hop Up)
Front Bumper black (RPM)
Rear Bumper black (RPM)
Front springs blue (Traxxas-Hop Up)
Rear springs purple (Traxxas-Hop Up)
Swaybar komplet (Traxxas-Hop Up)
Wheelie bar (Traxxas-Hop Up)
Hjul:
4 x HPI Phaltline på krom fælge.
6 x Traxxas Response Pro på competition fælge.
4 x VTEC Kamikaze Truggy LP på competition fælge.
4 x Offroad dæk med pig mønster på lilla alufælge.
4 x Traxxas Sportstrax Talon
4 x Proline Max Paddle på hvide plastfælge.
Bemærkninger
Det er mit første Traxxas produkt og må indrømme at jeg er meget tilfreds med kvaliteten og holdbarheden. Der er et hav af indstillingsmuligheder man kan lege med for at finde det bedste setup.
Stumperne er ikke billige, men er af god kvalitet og de er til at få fat i, også kan der fås en masse opgraderinger til de originale dele.
Denne Traxxas E-Revo er købt med to stk 12T Titan motorer, men da den ene stod af, valgte jeg at bygge den om til "single motor" med en brushless motor som jeg er godt tilfreds med.
Jeg bruger den primært til offroad og powerdrifting, men indimellem også til onroad kørsel.
Jeg har ikke prøvet at hoppe så meget med den endnu, men det skal da prøves.
Mit udgangspunkt til setup når jeg kører offroad er:
Progressive 2 rockers
Laveste eller midterste "ride height"
For: 1,5 graders negativ "camber" og 1,5 graders "tow out".
Bag: 1 grads negativ "camber" og 2 graders "tow in".
30.000 Diff oil Foran.
50.000 Diff oil Bag
Men en super fed bil som jeg er blevet rigtig glad for og der er masser af power til en vild kørestil;)
Stumperne er ikke billige, men er af god kvalitet og de er til at få fat i, også kan der fås en masse opgraderinger til de originale dele.
Denne Traxxas E-Revo er købt med to stk 12T Titan motorer, men da den ene stod af, valgte jeg at bygge den om til "single motor" med en brushless motor som jeg er godt tilfreds med.
Jeg bruger den primært til offroad og powerdrifting, men indimellem også til onroad kørsel.
Jeg har ikke prøvet at hoppe så meget med den endnu, men det skal da prøves.
Mit udgangspunkt til setup når jeg kører offroad er:
Progressive 2 rockers
Laveste eller midterste "ride height"
For: 1,5 graders negativ "camber" og 1,5 graders "tow out".
Bag: 1 grads negativ "camber" og 2 graders "tow in".
30.000 Diff oil Foran.
50.000 Diff oil Bag
Men en super fed bil som jeg er blevet rigtig glad for og der er masser af power til en vild kørestil;)

Off-Roader Traxxas E-Revo (Brushless)
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 20 RC-enheder: 11 Svar: 1
dec 2009
Følgere: 201 RC-enheder: 29 Svar: 1