{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Billig strømforsyning til lipo lader. {{forumTopicSubject}}

Hejsa Rcgalleri.

Jeg har en fin Turnigy lipo lader som jeg aldrig for brugt fordi jeg ingen strøm forsyning har til den. Så jeg ville høre jer om i ved hvor man kan købe en billig strømforsyning. Den skal kun kunne trække en lader da jeg ikke har behov for mere smiley

Her er et link til laderen !

http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028&Product_Name=Turnigy_Accucel-6_50W_5A_Balancer/Charger

Håber i kan hjælpe mig hilsen Miké smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig strømforsyning til lipo lader.
  • #1   10. jan 2010 Den her: http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6256 den brugte jeg med min lader også lånte jeg bare min fars strømforsynings stik fordi det passede.. Det her ligner det 100% så det skulle gerne passe: (link fjernet)

  • #2   10. jan 2010 Piraten - hva skal han med en 12a strømforsyning når han kun vil bruge en 50watt lader... prøv nu og vær lidt realistisk...

    Miké - jeg tror næppe det bliver billigere end den fra hobbyking forudsat at du køber andet med. skal den købes her i danmark ender det et sted imellem 2-300 kr.


  • #3   17. okt 2013 Liver lige den her tråd op igen.


    Jeg har selvsamme Turnigy lader som trådstarter referer til. Lige nu bruger jeg den med en strømforsyning fra en gammel stor ekstern harddisk der har et output på 12V~3A. (Det er det der står bag på den.)

    Jeg er helt på bar bund med volt, ampere osv, føles det som om, så det letteste måde er nok at forklare hvad det er jeg gerne vil opnå.

    Jeg vil gerne kunne følgende, spørgsmålet er så bare om det kan lade sig gøre.

    Jeg vil gerne kunne lade mine lipo batterier hurtigere op, uanset om det så er når jeg balancerer dem, eller, ved fast charge, det kunne bare være lækkert om det gik hurtigere.
    vil den større strømforsyning kunne hjælpe mig med det?

    Der står på den at den kan lade med op til 6ampere, kræver det så ikke en strømforsyning der har et output på minimum 6 ampere?

    Når jeg skal lade batterierne op kan jeg vælge antal ampere, jeg har stillet ampere tallet på det antal ampere, eller lavere som der er angivet på batteriet.

    Har jeg f.eks. et 5200mah batteri, stiller jeg den til 5,2ampere.

    Går det hurtigere at lade batteriet op, jo flere ampere jeg sætter den til? Har det nogen betydning hvor mange mah batteriet har?


    En masse spørgsmål, håber der er en derude der kan hjælpe en forvirret mandsperson som mig.




  • #4   17. okt 2013 Jeg bruger en strømforsyning til en IBM bærbar 16 volt købt på dba for 50kr. Stik til lader købt hos BRINCK elektronik.
    Husk at tage lader med når du køber stik da det ikke er helt almindeligt.

    Fordel ved IBM er at den er på 16 volt og ikke 12 v som standard så laderen skal ikke bruge effekt på at forøge spændingen hvis du skal lade et 4S batteri.
    IBM er også


  • #5   17. okt 2013 http://www.rcecho.com/SKYRC-RC-Model-AC-DC-15V-4A-Battery-Charger-Power-Supply-Adapter-EU-Plug-PS600-.html

    Den er billig, passer til dit forbrug og der kommer ikke told og skat på, medmindre du går amok og køber mere fra butikken på samme tid.

    Ps. bruger den selv til nøjagtig samme lader jeg har derhjemme, eller lige nu her på kontoret hvor jeg oplader til i aften smiley


  • #6   17. okt 2013 Du kan os lave en psu fra en computer om til en strømforsyning til din lader:)

  • #7   17. okt 2013 Folkens, det jeg efterspørger er det viden om hvor stor en lader jeg kan bruge som minimum.

    Den lader jeg har ikke nu, har et output på 3ampere, det betyder vel at jeg ikke kan lade med mere end 3 ampere uanset hvad, eller hvad?


    Ekstra spørgsmål :
    Det billede jeg har lagt ind er fra manualen, når man lader lipo så er der en skærm med 6 typer information.
    Den info der står nederst til højre (charged capacity), hvad betyder den?


    profilbillede
Kommentér på:
Billig strømforsyning til lipo lader.

Annonce