{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.559 visninger | Oprettet:

Nitro vs El brushless {{forumTopicSubject}}

Hej

Mit spørgsmål går ikke ude på hvilken "brændstof" er bedst men hvilken kan anbefales til mig.

Jeg har desværre ikke så meget tid til det sjove tuning og rep som jeg nok kan forvente.

Ud fra diverse foraer lyder det som nitro kræver væsentlig mere tid end el? Både angående start og vedligeholdelse.

Er det korrekt? Hvad synes i?

Jeg skal til at købe min første RC bil og er kommet meget i tvivl om hvilken type er bedst for mig.

pft


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro vs El brushless
  • #1   20. okt 2011 Hvis du ikke er ude efter den fede lyd fra en nitro-motor, og ikke har tid/lyst til at sætte dig ind i hvordan de fungerer og skal justeres, samt ikke gider lave koblinger og alt det der, så vælg en el-bil.

  • #2   20. okt 2011 El er klart nemmest at have med at gøre, og det er jo bare at lade batteriet, plugge det i og køre.

    Nitro bliver også mindre og mindre, i hvert fald hvis man skal vurdere ud fra releases fra diverse producenter.


  • #3   20. okt 2011 Få noget el så er du godt på vej det er nemt at ha med alle steder og du kan køre uden at genere nogen med støj. Vil klart anbefale el frem for nitro.

    Køb en model med brushless som er så godt som vedligeholdesfri der ska "kun" skiftes lejer i, nogle LiPo'er og en god digital lader og 2.4GHz anlæg så bliver du glad.


  • #4   20. okt 2011 Jeg vil også anbefale en el,fordi der er mere arbejde med nitro,og desuden er det nemmere at få power ud af en el.

  • #5   20. okt 2011 Tak for alle svarene - det tyder på el er vejen frem for mig p.t. Æv, havde ellers lyst til lyden af en nitro...

    Et sidste spørgsmål, hvor længe holder et batteri når der køres? Skal jeg have alle lommerne fyldt med LiPoer?? smiley Ved godt det kan svinge meget, men sådan ca...


  • #6   20. okt 2011 10-20 minutter alt efter brug smiley

  • #7   20. okt 2011 Hvis det er nitro du vil, så køb en nitro. Og jeg er bestemt ikke enig med Jesper K at nitro er på vej ned ad. Inden for bare det sidste år, er der kommet endnu flere mærker med nitro-biler (hvis vi kigger på konkurrence-biler). JQ Products, Team Durango og Agama for bare at nævne nogle stykker.

  • #8   20. okt 2011 det kommer helt an på hvad du er til det billigte er en el bil kontra nitro er et noget dyre bekendt skab da der tit ernoget der går i stykker og skallaves og det kræver meget tid og skrue og det skal man self osse kunne li for det kommer man til også skal de justeres rimlig tit alt efter vejret og tempratur men slid generelt kommer du ikke uden om uanset hvad type rc det er nu ved jeg ikkeom det er forsjovdet du vil køre elelr hvad det er men skal du have noget du ikke skal skrue så meget i som nitro og har pengene til det så kan en fg varmt anbefales det er brændstof og strøm på et par ryk i starteren også køre du men de er som sagt noget dyre i stumper men det er til gengæld osse hammer sjovt også lyder de jo fede

  • #9   20. okt 2011 hvor længe du kan køre på et batteri afhænger jo helt af hvad for et battei for det første og så også hvilken motor du kører med...

    Jeg har en 55T Axial i min SCX og den kan snildt køre en time med et 2000mah nihm batteri... mens en 27T motor *(mener jeg det var der sad i min HBX) sluger strømmen på samme batteri på 10-15min...


  • #10   20. okt 2011 echo du kan sagtens få en længere køretid. det har jeg i hvert fald.

  • #11   20. okt 2011 og ved da at nogle af dem jeg kører med sagtens kan køre i 4 timer med et 5000mah lipo... nu er det så også trail biler vi snakker om, og det går jeg ikke ud fra er det du søger siden du snakker om nitro smiley men det var også mere for at ilustrerer at køretid ikke udelukkende handler om hvilket batteri du har...

    ud over det vil jeg sige at jeg savner min Kyosho DRX sindsygt meget, og så meget arbejde er der sku ikke i nitro biler... jo det kræver lidt men der gør el biler altså også...


  • #12   20. okt 2011 Nu snakker jeg om 1/8 offroad biler.
    El er nemmest at lige og tage med ud og køre. Men det er det dyreste at komme i gang med, da man skal ud og have lipo og lader.
    Ulempen ved el er at man køre ca 15min på 5000mamp 4 cellet lipo, og så skal bilen lige holde lidt pause og blive kold igen inden man kan køre igen.

    Nitro er meget billigere at komme igang med, da man løbene kan købe nitro.
    En god og stabil nitro motor køre bare der ud af. Det er kun hvis man vil have den til at yde 100% man lige skal stille lidt på den.
    En nitro bil er det bare at blive ved med at fylde nitro på og så køre. Den skal nemlig ikke køle af.

    Kig evt. på Losi 8ight 1/8 nitro offroad buggy.
    Der får du komplet køre klar bil, 2.4ghz specktrum sender samt starter boks for blot 5000kr hos Holte modelhobby.
    Bilen holder super godt, og motoren køre ganske fornuftig og stabilt, som er det vigtigste for nye i sporten.


  • #13   20. okt 2011 Tak alle sammen for jeres super svar!

    Jeg regner med at få en tudsegammel nitrobil (onroad) i næste uge jeg kan rode lidt rundt med. Hvis den bider sig fast, må jeg kigge nærmere på den der Losi 8ight og HPI SavageX 4.6 - meget forskellige biler men det er svært at vælge om det er bashing eller om der skal lidt mere fart på.

    Tror humøret siger bashing smiley (og mere vedligeholdelse...)


  • #14   20. okt 2011 tjek oss Kyosho DRX :

    http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?cPath=3_25_5&products_id=17829

    super lækker bil der sagtens kan tage nogle tæsk smiley

    se flere billeder i mit fotoalbum :

    http://www.rcgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=34591


  • #15   20. okt 2011 Du kan køer mede end 10-20 min alt efter størrelden på dit Lipo batteri,er det er 6500 mah lipo du kører 10-20 min på er det en ordentlig røv af en bil du kører med,og så håber jeg den går 200 på toppen.. og husk at de fleste Brushless systemer bruger mindre strøm end brushed...

    God fornøjelde,og pøj pøj med det!!


  • #16   20. okt 2011 Thomas. ( S.S.T.K) .
    Det er ganske normalt for 1/8 offroad buggy el biler at de køre 15-20min på 5000mamp 4 cellet lipo batteri med ca 2000kv motor.

    Men du må da gerne bevise jeg tager fejl smiley
    Jeg køre udelukket på bane med min el losi og nitro losi.

    Tager vi en 1/10 el buggy, så kan jeg køre ca 30min med 2 cellet lipo på 5000mamp.


  • #18   20. okt 2011 der er rigtig mange tråde her på forum om emnet. læs og bliv endnu mere forvirret :-))

Kommentér på:
Nitro vs El brushless

Annonce