{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Er det svindel eller hvad ?? {{forumTopicSubject}}

Hvis man som ny startet FG kører køber en ny Fg bil så er der ingen problem alt virker .
Køber man en brugt og sælger siger at alt er i fin og ny stand, at den er renoveret og opgraderet til den nye model, der er tale om en Fg evo, bør der heller ikke være problemer
Jeg har købt en sådan bil
Men når man så kommer hjem og man gerne vil vise den fede bil frem til klubben, og det er noget skævt pis man har fået sig .

Hvad så nu ????? Hvad mener i


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det svindel eller hvad ??
  • #1   13. nov 2011 Hvad mener du med skævt pis ? det er lidt svært at vurdere om det er svindel ud fra det du skriver smiley

  • #2   13. nov 2011 Umiddelbart lyder det som din egen fejl. Du har ikke kigget det hele efter da du har købt bilen. Men er sælger bekendt med fejlen og sælger den uden at informere om den, så er det hans skyld. Desværre kan du ikke bevise at han eventuelt vidste det... Så du kommer ikke nogle vejene. Tag det som dyre lærepenge.

  • #3   13. nov 2011 Der er desværre ofte meget langt fra hvad sælger mener og hvad køber forventer............

    Og det er rigtigt træls når det er post danmark der levere, har man selv afhentet så ser tingene lidt anderledes ud, for så har man haft mulighed for at tjekke hvor godt noget skal være før sælger mener det er i perfekt stand.

    Havde du spurgt om det var en god ide at tage en med som havde forstand på fg (eller benzin biler generelt) inden besigtigelsen, tror jeg at alle havde sagt ja.

    Men nu står du så med "aben", og hvis sælger mener at bilen var i tip top stand da du hentede den. Og ikke ønsker nogen re forhandling af handlen, så er du nok nød til at bide i det sure æble og udskifte de defekte stumper for egen regning.... surt

    Jeg er måske nok rimelig hysterisk, men har aldrig købt noget brugt som 100% levede op til sælgers forklaring, og handler man rc biler så kan det stå RIGTIG skidt til.. nogle har haft et utal af ejere, som alle har den helt store mekanikker uddannelse i top rep med strips/træskruer/gaffa og hammer,

    Og mener når man kontakter den efter posten har afleveret liget, at den jo godt kan starte hvis man bruger den medfølgende tomme dåse dieselstart og at den teknisk set også køre fint på trods af at den kun kan dreje til venstre og at diffet er fyldt med kontaktlim. for de har kun brugt den til at køre i cirkler på gårdspladsen. og da storebroren total renoverede motoren så brugte han en næsten ny cyl. og alle ved at motor huset revner når man skifter kobling.... tak for kaffe


    nå så fik jeg luft :o) gó aften

    Mvh Brian


  • #4   13. nov 2011 mener bare, når det er tale om en bil der skulle være top renoveret og opgradert til ny model 09 .
    i min verden, betyder renoveret, som nyt og opgraderet til ny model og bilen skulle være fra år 2009 , når jeg så høre at det er en tidlig model 04 .så er der da noget galt

    Hjul ophæng i bag er ikke fg eller tun dele , bærarme i for er skæve , bundplade vrider og er ikke en Fg bund, stødæmper ikke fg, mangler bøs, upright i for, ikke fg , motoren skulle være renovert men kan ikke starte, benzin løber ud af krumtab huset, meget dårlig kompration .....

    Skal jeg have bilen til og være i den stand og model, jeg har købt den for og skulle være, er prisen 10000kr + havde den med forbi Fg hobby


    Jeg har selv lige solgt en 1/10 xray til en, sagde til ham, at den er 100% ok og skulle han finde fejl eller andet så kunne han få penge tilbage eller få de dele der må have fejl , jeg vil aldrig sælge noget der ikke er helt ok .



  • #5   13. nov 2011 Jeg forstår dig til fulde Johnny!!!

    Sælger kan selvfølgelig være en svindler, men han kan også (hvor mærkeligt det end lyder) være af den opfattelse at han har bygget den fedeste fg der findes.

    Vær glad for at det er hans FG du har købt og ikke hans nyrenoverede hus :-))



  • #6   13. nov 2011 Nu ved jeg jo bare hvad han er for en ....
    Håber aldrig jeg kommer ned på det plan hvor han er, men lad os nu se om han ikke kommer til fornuft, så jeg kan sige at han er en fin og reel fyr


  • #7   14. nov 2011 Hvis det er den i din profil, kan de fleste vidst se at der er noget galt. Bundpladen er en normal sportsline, motoren sidder på højkant som en offroader og er 26ccm (onroad er 23 ccm) udstødningen er helt balret osv. Iøvrigt skriver du at den har haft et crash på banen (tænker på din skæve bundplade)

    Så det er åbenlyst for enhver der har set billeder af en evo der er noget helt galt, men surt alligevel. Håber den har været billig smiley


  • #8   14. nov 2011 Kender ikke sælger eller køber, men desværre er det ikke altid lige let at købe brugt her på rcg.. Der er selvfølgelig mange personer med et tvivlsomt væsen der sælger, men der er ligeså mange købere der ikke spørger ind til det de køber, og først efter handlen får hjælp fra en med forstand. Dette kan medfører mange misforståelser. Samtidig er der mange som ikke kender til deres biler, med deraf manglende viden om det de sælger.
    I ovenstående handel mener jeg du er lidt svævende, du skriver den er opgraderet til 09, og bagefter klager du over det ikke er en 09?!?!
    Har du kontaktet sælger og talt med ham om jeres punkter hvor i er uenige ?

    På trods af ovenstående punkter kan jeg dog godt se du lader tIl at være blevet snydt smiley
    Vil sælger lade handlen gå tilbage, du har vel annoncen så du kan holde ham op mod hans beskrivelse?


  • #9   14. nov 2011 Hvis du har været ude ved sælger selv!?
    Så er det på et niveau din egen skyld, de utætheder mm som du beskriver er vel ikke kommet på vejen hjem???? Hvis du ikke selv har forstanden så burde du tage nogen med der har den!
    Ud fra foto er det tydeligt det ikke er en normal bil - radioplade, motorvinkel, luftfilter, tårne mm..
    Mit bud er det er en offroader som man har bygget om med forhåndenværende dele uden det store held!


  • #10   14. nov 2011 hvis det er den i profilen så ligner det noget 4wd, jeg kiggede også noget underligt da jeg så motoren stod op på en onroad, men blev så fortalt at det var normalt på 4wd.. jeg tror at begreberne bliver blandet ret meget rundt, det er jo ikke en normal gt eller tc fg når den har 4wd.

  • #12   14. nov 2011 det er en fg bare i 4wd
    (link fjernet)


  • #13   14. nov 2011 Synes ikke jeg kan se noget diff foran(?) og fås 4wd i evo version?

  • #14   14. nov 2011 prøv at kigge på billed 4 så kan du se remkassen ligge mod bunden og servosaveren ser ud som den svæver

  • #15   14. nov 2011 onroad 4wd fåes kun i sportline ver.

  • #16   14. nov 2011 Hej alle og tak for de fine svar jeg får tilbage smiley
    Nu må jeg jo lige lidt på banen , den evo jeg har problemer med er ikke den bil der er på min profil, den bil der er på min profil er en helt ny Fg 4wd, servo pladen er som nogen har set hjemme strikket, det er lavet for og kunne bruge 2 små server til styretøjet da der ikke fåes nogen færdiglavet plade når det nu er en 4wd .
    Jeg vil lige lave nogle foto af den FG evo der er mit problem


  • #17   14. nov 2011 Brian
    Det er helt rigtig at 4wd*en kun fåes i sportline i nu , så den har intet med evo og gøre


  • #19   14. nov 2011 Ja Brian jeg har lige set dit link og der ses den evo jeg nu har, så kan i jo selv læse lidt om den der, også at der er tale om en årgang 2009 .

    Der er nu nogle foto på min profil af den, under fejlkøb


  • #20   14. nov 2011 Lige et link for en god ordens skyld:
    http://rcgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=17794


  • #21   14. nov 2011 NMRacing

    Tak for hjælpen, kunne ikke lige selv lave dette link
    Det er så den bil der er tale om,


  • #22   14. nov 2011 Ikke for at hælde salt i såret. Men efter min mening burde du selv have kigget bilen efter. Ting er købt som beset som regel.

  • #23   14. nov 2011 Kommer lidt an på hvad du har givet for den? Kommer du og kører DMTC?

  • #25   14. nov 2011 Det er en ommer Magnus smiley

  • #26   14. nov 2011 jeg har også hørt at købeloven gælder for privat handel , men det må jeg jo lige se lidt på

  • #28   14. nov 2011 Synes umiddelbart det ligner en rigtig flot evo 04 (tanken og bundpladen er anderledes på de nyere)

  • #29   14. nov 2011 tja kan jo kun sige at sælger er uærlig og jeg har dummet mig ..
    Kan kun sige til andrer pas på hvis i handler med den mand


  • #31   14. nov 2011 Magnus læs hele tråden :-))

  • #33   14. nov 2011 Hvad skal du have for bilen? I den stand den er i nu? SEnd en pb hvis du vil sælge den

  • #35   14. nov 2011 som jeg har forstået det så er det ( ham Nicklas ) og hans far ( Richard )der havde denne bil

  • #36   14. nov 2011 Ved du ikke hvem du har købt af?!?

  • #37   14. nov 2011 Jeg ved der er skrevet lidt med Nicklas og med Richard, set bilen ved Richard og betalt til Richard. som også skulle være far til Nicklas
    Nu var bilen jo til salg på Nicklas*s profil, men far Richard der havde bilen
    hvordan er det lige reglerne er for handel her på siden,


  • #38   15. nov 2011 Der er ingen regler som du kan bruge retsligt. Du må lærer at se dig for en anden gng, og skal du på et senere tidspunkt i dit liv ud at investerer i noget du ikke har forstand på, så find en at tage med ud til varen.
    Som udgangspunkt prøver alle at sælge deres varer til så høj en pris som muligt.
    Den varer du købte her lader til at have været i den stand som den er, du burde selv have set det ved købet.
    Sælger burde så en anden gang nok lige være mere fair; men i bund og grund er det dig der køber varen som du ser den


  • #39   15. nov 2011 ja må sige jeg har lært noget af det her, nu ved jeg der bor en nar i Århus eller 2 far og søn,
    Når de nu ikke vil komme frem her, med deres side af sagen er der jo nok noget om det jeg har skrevet .

    Jeg siger mange tak for alle de gode svar, for og i mod

    Mvh Johnny S


Kommentér på:
Er det svindel eller hvad ??

Annonce