{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro eller benzin
  • #2   28. sep 2012 Men begge versioner kræver noget motor kendskab, til hvordan en 2-takt motor fungere. Men ellers er det bare at springe ud i det, jeg har begge dele og jeg har ikke haft nogle store problemer med det smiley

  • #3   28. sep 2012 Kør en tur ud på en bane og se hvad det er for noget så kan du nok se hvad du mest er til smiley

  • #5   28. sep 2012 Sikke noget pjat med at nitro skal justeres hele tiden.
    En ordentlig motor og den skal aldrig justeres, med mindre man lige vil have de sidste 5% med - men som regl for man intet ud af de sidste 5% da der er så mange krafter i nitro motor.

    Hvis det er til bane. Så skal benzin biler næsten justeres mere, for at trække ordentlig.


    Vil du køre 1/8 er det nitro
    Hvis du vil køre 1/5 er det benzin.


  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #8   28. sep 2012 Tak for svarene men hvad betyder det der 1/8 og 1/5 og har vist også set at man kan få noget med 1/10

  • #10   28. sep 2012 er det offroad, så glem alt om 1/10. De er for bilige og nogle dårlige motor der sidder på. Så hvis det er der folk har erfaring med nitro, så kan jeg godt forstå de syntes det er dårligt.

    Men 1/8 er størrelsen på bilen, og her køres der med nitro og el.
    1/5 er endnu størrer biler, og de er på benzin.


  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #11   28. sep 2012 Så det er faktisk bare størrelsen på selve bilen, og så ved jeg jo ikke hvad jeg skal vælge.


  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #12   28. sep 2012 Ved godt det ikke er den dyreste bil men er den okay som en start da jeg aldrig har haft en rc bil, men har haft en enkelt båd.

    http://www.morfars.dk/rc/lrp-s8-rebel-bx-p-5492.html


  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #15   28. sep 2012 Tror helst jeg vil have nitro, og så lige en anden ting hvad er forskellen på en buggy og de der andre off-roadbiler.

  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #16   28. sep 2012 Er den der hip baja en fin bil og er det nitro

  • #17   28. sep 2012 Hver eneste gang spørgsmålet dukker op, tjener det INTET formål at en flok voksne teknisk begavede mænd proklamerer at nitro er ingen problem !!!

    Jeg kender mange unge knægte som er rendt helt kold i nitro. Og når man ikke kender til forskellen mellen disse teknikker, så er det sjældent den bedste løsning at købe en nitro bil.

    Det er næsten altid klogere for en ung knægt at købe en el bil til at starte med. Da brændstof biler kræver lidt mere indsigt, og en tykkere tegnedreng smiley

    Men rådet om at aflægge en rc klub et besøg, Bakker jeg 110% op om smiley man er meget klogere efter et par timer blandt sine nye bedste venner ...


  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #18   28. sep 2012 Okay men det vil sige at en el bil vil være det bedste da jeg ingen ting ved om nitro og benzin biler.

  • #20   28. sep 2012 Brian - En del kan jeg følge dig i.
    Også det med at købe en el bil. Problmet er bare at kvalitet 1/8 el biler er langt dyre end 1/8 nitro.

    Har igennem de sidste 6 år kendt rigtig mange børn og vokse der har købt en nitro bil uden at vide noget om det.
    Men med en person der er god til at forklar og giver sig tid til at hjælpe dem.
    Så har de haft ngod oplevelse med deres nitro bil og været rigtig glade for det.


  • #21   28. sep 2012 Yep Nick.

    Kig efter en El bil med brushless motor og lipo batterier. De er lige så hurtige ( eller hurtigere smiley ) end nitro. Og meget mere simple at holde kørende. Og kan anskaffes til en billigere pris.

    Den nitro fra morfars ville jeg ikke eje....


  • #22   28. sep 2012 helt klart som kim og brian siger start med en EL buggy det er bare plug and play !

  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #23   28. sep 2012 Okay er den nitrobilen fra morfars noget skrot eller hvad. Jeg regner med at købe en el bil. kan du komme med bare et godt link til en fin el bil da jeg ikke ved noget som helst om det ville jeg bare kigge på om den er flot eller fed, hvilket ikke hjælper mig med at finde en der er noget værd.

  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #26   28. sep 2012 Link meget gerne ellers så finder jeg det aldrig smiley

  • #28   28. sep 2012 1/8 RB E One 4wd EL buggy
    det er den jeg vil anbfale super fed og hurtig den købes hos TCHOBBY.DK ring og hør nærmer tlf :21465363


  • #30   29. sep 2012 Bare kig på brændstof prisen.( forskelen mellem nitro og benzin)
    Det er også nemmere og skaffe benzin


  • #31   29. sep 2012 Jeg har haft lidt af det hele, El, benzin, nitro, og de har alle fordele/ulemper.

    Hvis du aldrig har haft dine fingre i en 2-takts motor, så ville jeg nok starte ud med at vælge en El-bil.
    El biler er overhovedet ikke kedelige, bare de får et godt motorsæt og en høj spænding smiley De mangler dog lyden smiley


  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #32   29. sep 2012 Når i siger en 2-takts motor gælder det så også knallert to tak er det det samme eller hvad. Og kan stadig ikke bestemme mig hvad jeg skal købe om jeg skal købe el, nitro eller benzin.


  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #33   29. sep 2012 Tror jeg heldet mest til el lige nu da man sagtens kan få en høj fart med el-biler.


  • #35   29. sep 2012 Hånden på hjertet - Så er el biler det nemmest at komme i gang med.
    Dog kan det koste lidt ekstra penge, da man skal have ordentlig batterier, og nok batterier så an kan holde sig kørende + ordentlig lader.


  • Nick L
    Nick L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #37   29. sep 2012 Okay tror det bliver en el-bil og tak for hjælpen alle sammen smiley

Kommentér på:
Nitro eller benzin

Annonce