{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Nitro eller benzin? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en RC-bil men inden jeg købe en vil jeg gerne høre lidt om hvad forskellen er på en der bruger nitro og en der bruger benzin og hvad er fordele og ulemper ved de to slags.

Jeg har også kigget lidt på nettet hvad der er for nogle og der faldt jeg over denne:

http://rcfun.dk/product/109074-hpi-savage-xl-octane-20195/

hvad siger i til den? er det en god starter bil eller?

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro eller benzin?
  • #1   17. aug 2014 Den er billigere her smiley

    (link fjernet)



  • #4   17. aug 2014 som karlo siger smiley benzin bliver du gladere for i længden smiley kræver dog lidt mere plads smiley

  • #5   17. aug 2014 Benzin er typisk nemmere end nitro.
    Benzin er tungere end nitro og egner sig ikke så godt til hop og den slags. Deres vægt slår dem i stykker ved lidt hård behandling.
    Benzin er som regel dyrere i reservedele end nitro, da alting er kraftigere pga. den større vægt.
    Benzin har længere kørtid og er billigere i brændstof.
    Benzin kræver MEGET plads, da bilerne er større.
    En nitro buggy er super til bash, hop og med onroaddæk på til en omgang gaderæs.


  • #6   17. aug 2014 Nu er det en 1:8 Benziner der linkes til, jeg vil mene at den er en god mix af de gode egenskaber fra både benzin og nitro bilerne. Jeg tror den er et hit.

    Jeg havde dog nok gået efter el, men det er bare mig der syntes jeg har set det nye lys smiley


  • #7   17. aug 2014 Benzin er nemmere end nitro ingen tvivl om det. Den du har kig på er som Tommy F skriver en 1/8 model fra HPI og Losi har også en 1/8 benzin model dog er jeg lidt i tvivl om den er udkommet herhjemme endnu. Jeg har selv flere benzin modeller der iblandt et par 1/8 biler fra Compagnucci samt nogle MCD'er som er 1/5 og de er som flere skriver en pæn størrelse.
    Vælg du benzin og ha det rigtig sjovt uden at du bliver ruineret af at købe dyr nitro brændstof.
    En anden fordel ved benzin modellerne er at de har ganske lang køretid pr. tank mod nitrobilerne der sluger brændstof som var det saftevand.

    Så kig lige på Losi's benzin model før du bestemmer dig men du kan trygt vælge benzin frem for nitro.


  • #9   17. aug 2014 Hvis nu manden gerne vil have lyden hehe såh er el ikke sagen.
    Men du har ret el er langt det nemmeste og det er også der man kan få mest smæk i køretøjet.


  • #10   17. aug 2014 Jeg var nu også lidt luren ved 3 trins transmission osv. til en nybegynder.
    Men hvis man kan lide en rigtig motor så er det det man skal have.
    Men ja, el er nemmere og i dag også hurtigere.


  • #11   17. aug 2014 Vil sige nitro, det er altså ikke så svært som folk gør det til. Du får sjovere baner og et større udvalg af modeller. Men det kommer jo helt an på hvad du vil.
    At køre el er imo lidt ligesom at købe en 1:1 microbil. Den gør da det den skal, men der er sgu ikke meget sjov ved det ??


  • #12   18. aug 2014 Vil vælge nitro bilen.
    De "billige" nitro motor er u om dage så gode at de ikke kræver konstant justering.
    Når den først er tilkørt og justeret. Så køre den bare der ud af.
    Ang. køretid pr. tank. Ja så køre benzin biler længest, da de har størst ml. tank.
    Men regner man på ml pr. minut. Så tror jeg vist nitro bilerne køre længere pr. ml.

    Og så holder 1/8 nitro bilerne til langt flere tæsk på alle måder.


Kommentér på:
Nitro eller benzin?

Annonce