{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Losi 1/14 Mini 8IGHT vs. Traxxas Slash 1/16???? {{forumTopicSubject}}

Hvad skal man vælge?

Traxxas Slash VXL 1/16 Brushless 7008 - Pris 2300,-
Losi 1/14 Mini 8IGHT - Pris 2000,-

Den skal bruges til hyggekørelse on-road (p-plads og offentlig vej) og let off-road såsom græsplæne, småsten og løs jord (til off- off-road har jeg min Twin Hammers).
Jeg ved godt at Mini 8ight'en har nogle ting der skal opgraders, men den er jo også lidt billigere.
Og som jeg ser de videoer man kan finde om Slash'en, så er den "god" til at vælte. Gider altså ikke løbe efter den, for at rette den op hele tiden.
Og for at få ligevægt i Slash'en, så skal de jo have 2 batterier. Kan den køre med 2 lipo'er?

Den skal også kunne holde til lidt "UPS" kørelse, for lad mig bare være ærlig, jeg er ikke verdens bedste køre.

Høre helst fra nogen som har en af dem, eller har prøvet dem (for se video'er og læse om dem, kan jeg selv).


Så hvad mener i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Losi 1/14 Mini 8IGHT vs. Traxxas Slash 1/16????
  • #1   16. maj 2013 Følger lige med smiley

  • #2   16. maj 2013 Losi'en kræver en del opgraderinger for at kunne holde, det gør Traxxas'en ikke. Jeg blev personligt vildt skuffet over mini 8ight'en, da jeg brækkede en masse dele, samt knækkede akslen på motoren. Jeg har haft en E-revo 1:16 VXL og den har en langt større funfaktor end Losi'en og desuden holder den også bedre! En Slash 1:16 kan desuden snildt håndtere 3s LiPo, hvor en mini Losi 8ight bliver skræmmende varm på 3s LiPo.

    Jeg siger vælg traxxas'en! smiley


  • #3   16. maj 2013 Kan man parallelforbinde 2 Lipo'er for ligevægt og bedre køretid?

  • #4   16. maj 2013 Ved ikke med ligevægt. Men køretid vil nok hjælpe. Prøv at vent til kristian l skriver han har vist prøvet at skifte bat men pga vægten gav det ikke så meget.

  • #5   17. maj 2013 Hej Dan....
    Du kan sagtens parallel forbinde 2 stk 2s lipo for længere kører tid..
    Det giver jo bare mere vægt i slæden, og har indvirkning på køreindskaberne....
    Det giver bedre lige vægt på køkkenbordet, men ikke noget du kan mærke under kørelsen......

    Ellers kan jeg komme med min mening, da jeg har haft en slash 1/16 og har en losi mini 8ight nu.....

    Har været rigtig glad for begge biler..

    Brugte slashen til bash og hygge kørelse på jord/grus
    Den fik max tæv og holdte rigtigt godt, efter jeg havde smidt mange opgraderinger i den....
    Bruger mini 8ight til jord bane kørelse..
    Den holder osse rigtig godt efter opgraderinger, og har ikke knækket noget på den efter lang tid's seriøst bane race..

    Som du skriver, lyder det ikke til at du kører på bane..
    Mini 8ight vil klart være total overlegne på bane, meget bedre køreegenskaber end slashen..
    Du kan se video af min losi mini 8ight på bane her: http://www.rcgalleri.dk/video/diverse_rc/18616-losi_mini_8ight_og_turbo_der

    Ja mini 8ight skal opgraderes, men skal du have slashen til at kører godt, skal den osse opgraderes...

    Ang motor/esc så er mini 8ight perfekt til 2s, den bliver varm på 3s men osse fuldstændig ustyrlig...
    Slashen kørte jeg på både 2s og 3s, den blir osse varm på 3s

    Er sikker på du brænder motor/esc af af på begge modeller på 3s efter længere tid's brug..
    Jeg brændte både motor og esc af på slashen...

    Slashen har et karosseri der beskytter den godt til bash.
    Mini 8ight har ikk et karosseri der beskytter den, og kører du meget, bukker du hurtigt begge tårne, de er dog til at rette ud igen...
    Jeg har sat proline's bobble karosse på min losi mini 8ight og bukker ikke mine tårne me'r...

    Det er 2 vidt forskellige biler, med hver deres køre egenskaber og med opgraderinger ville de begge være sjove til bash...
    Er det mere super præsice styre/køreregenskaber og race er det klart losi mini 8ight der bliver nr 1.

    Lige et foto af slashen efter en hård våd dag, og det holdte den til...
    Min mini 8ight kan du se på min side...

    Hilsen turbo



    profilbillede
  • #7   17. maj 2013 Brugt kan vi li.......:-)

    Købte min slash for 1000kr, hos morfar's, spritny demo model...
    Og købte min mini 8ight for 1000kr af en gut herinde, kørt 15min på gulvtæppe.

    Lige et foto af mini 8ight i luften de'r


    profilbillede
Kommentér på:
Losi 1/14 Mini 8IGHT vs. Traxxas Slash 1/16????

Annonce