{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Vedligeholdelse af gear, diff., støddæmpere m.m. {{forumTopicSubject}}

Hej RCG.

Jeg har for nyligt erhvervet mig en Maverick Blackout 1:5 benzin bil, og vedligeholdelsen af selve motordelene siger sig selv, synes jeg.

Derimod er jeg, selv efter at have læst manualen fra HPI/Maverick og læst gamle posts her i forummet, lidt i tvivl om vedligeholdelsen af gearbox/-kasse, differentiale, støddæmpere m.v., altså hvad jeg rent praktisk skal gøre.

Skal jeg smøre de store gearhjul i gearboksen med alm. fedt, eller bruger man noget specielt til RC biler? Skal de renses først med et eller andet middel?

Det samme gælder for kardanaksler og differentiale, der for begges vedkommende er ret åbne for støv, grus og skidt.

Jeg kan se, at differential-olierne er benævnt med forskellige tal, fx. 100, 150 osv., er det viskocitet? Og hvad faen vælger man?

Støddæmperne skal selvfølgelig have skiftet olie af og til, men skal jeg smøre dem på ydersiden under fjedrene, altså den del der går ind i stemplet? Der er lidt "grus i maskineriet", kan jeg høre.

Beklager de mange spørgsmål, men er komplet newbie og kan ikke finde nogen side med klar besked a la "Sådan! skal du gøre", så bær over med mig smiley

Hvor tit giver I jeres biler "den store tur" og skiller hele dyret ad?


Mange hilsner

Rune

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Vedligeholdelse af gear, diff., støddæmpere m.m.

Annonce