{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ladetid på mine 8000 lipo?
  • #1   19. jul 2008 1 time og 45 minutter vil jeg sige

  • #2   19. jul 2008 det vil tage et par timer pr styk. max
    hvis en lader, lader med 1 amp. vil det sige at der kommer 1000 mah på et batteri i timen.
    så et batteri på 4000 mah ville tage fire timer med en lader på 1 amp. to timer med en lader på 2 amp. og så videre


  • #3   19. jul 2008 Jakob A:
    Det du siger passer når man snakker om Ni-Cd og Ni-MH
    Men når vi snakker lipo tager det længere tid, da den langsomt kører op og lader med 4,5 tager nok 1-2 min før den lader med max og så når den har ladet næsten fuld går den langsomt ned og lader med mindre og mindre ampere, så ja når jeg lader et 1000 mAh som er kørt ned til 3,2 volt pr. celle kan det let tage 1½ time selvom jeg lader med 1 A


    Håber jeg besvare dit spørgsmål, eller i hvert fald giver dig en idé om hvordan det virker smiley


  • #4   19. jul 2008 Llipo skal lades med en C, det vil sige en gang kapacitet. I dit tilfælde 8ah.

    I reglen, må det aldrig tage under en time at lade en lipo bat op.


  • #5   19. jul 2008 Rasmus, jeg vil gerne se dokumentation for detder, for har lige købt et batteri hvor der står det tager 90 min at lade med 1 C såe det du siger har jeg svært ved at tro.

  • #6   19. jul 2008 Det er rigtigt nok at de fleste lipo celler ikke må lades med mere en 1C, og det giver jo ca en times ladetid hvis ellers laderen kan følge med, syntes det lyder mærkeligt at det tager en 90 min at lade din celle op thomas, er det med en lader der fulgte med til cellen.. ? det er jo en time og 30 min.



  • #7   19. jul 2008 Det er en graupner ultramat 14 med en graupner LiPo balacer 5 Plus

    Og der står i manualen til batteriet at:
    "Process takes about 90 minutes if the battery was previously discharged"

    Men ja ellers skal det vidst tage en time, så i har ret, jeg tager delvist fejl

    Er noget fordi mit batteri ikke plejer at få så lang pause før det bliver genopladet.


  • #8   19. jul 2008 min lader lader mine batt der er kørt ned til 3 vilt på på ca 70 min? med 4 amp eller så bibber min lader førdig og siger der er 8,3-4 volt på

  • #9   20. jul 2008 at det tager 90min er fordi der kommer mer i, end batteriets størrelse. det sammer er der jo med normale bats....

Kommentér på:
ladetid på mine 8000 lipo?

Annonce