Sådan får du den bedste søvn

Sådan får du den bedste søvn

4. jun

Søvn er en uundværlig del af hverdagen, da kroppen ikke kan fungere, hvis den ikke får søvn. Har du svært ved at sove om natten? Der er mange forskellige faktorer der kan spille ind, i forhold til din søvn. Måske har du meget tankemylder eller ligger uroligt om natten. Det kan især være frustrerende, hvis du har en aftale med vennerne dagen efter, og ikke føler dig oplagt, da du ikke har sovet nok. Så er det klart, at du måske føler dig lidt sløj eller i dårligere humør end normalt. Vi har samlet tre gode råd til at optimere din søvn, så du kan få det bedste ud af hverdagen, og føle dig helt klar til sjov med vennerne. 

En god seng

En god seng kan være med til at optimere din søvn, så du kan få den bedste søvn. Der findes mange forskellige modeller på markedet. Du kan eksempelvis læse mere om den bedste elevationsseng, hvis du virkelig går op i luksus og ikke mindst komfort. Elevationssenge passer ofte bedst til dig, som ikke vil gå på kompromis med dit velvære. Det er muligt at hæve og sænke en elevationsseng med en fjernbetjening, så du ikke engang behøver at rejse dig op. Derudover kan du selv udvælge hvilken topmadras du vil have, så du opnår den bedste form for komfort. Det er nemlig meget forskelligt fra person til person, om det er en hård eller blød seng der foretrækkes. Det vigtigste er, at du ikke går ned på komfort, da du på den måde kan sikre dig den bedste søvn. 

Sluk for skærmen

Telefonen og computeren er for mange udstyr, som er blevet en del af hverdagen, og som ikke kan undværes. Derfor kan du måske også have tendens til, at tage det elektroniske udstyr med i seng. En ting du kan prøve, hvis du føler dig urolig om natten og ikke rigtig kan falde i søvn er, at slukke for dine skærme og give hovedet helt ro. Det skal gerne være mindst 30 minutter før sengetid, så kroppen rigtig har mulighed for at slappe af. 

Motion

Motion kan forstås på mange måder. Det kan både være i form af en tur i fitness, løb eller blot en dag med vennerne, hvor du er aktiv. Mange oplever at de bedre kan falde til ro om natten, hvis de har fået brændt noget krudt af og været aktive. Derfor kan motion være endnu en måde hvorpå, du kan opnå den bedste søvn. Hvis kroppen er helt udmattet om aftenen, så vil du glæde dig til at skulle i seng. Prøv eventuelt at kombinere en god seng med ingen skærmtid og motion i løbet af dagen, for at få en god nattesøvn.



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


NicoLarsen
NicoLarsen (Kommerciel blogger)
Oprettet 4. jun
NicoLarsen
NicoLarsen (Kommerciel blogger)
Oprettet 20. maj
x