{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Anmeldelse: RDL SHO RTR {{forumTopicSubject}}

<b>Indledning:</b>
Der har været lidt snak i diverse fora, om hvorvide denne buggy overhovedet kunne betragtes som kvalitet eller om det ikke bare var noget bras.

Med denne anmeldelse vil jeg forsøge at klarlægge min mening til bilen.

<b>Testplatform:</b>
Bilen der anmeldes er en RDL SHO RTR med team Infinity motor. Det skal dog nævnes at standard radioen er udskiftet med en Aggressor II.

<b>Førstehåndsindtryk:</b>
Jeg må indrømme at jeg har været lidt skeptisk overfor denne buggy. Jeg har hidtil sat min lid til min Hobao Hyper 7 PBS og den er derfor referenceramme for denne anmeldese.

Da jeg første gang tog "dyret" i hånden efterlod den mig med et overraskende indtryk af solid kvalitet. Bilen virkede ekstremt robust og godt opbygget.

karakter: 10 ud af 10

<b>Montering:</b>
Da bilen er en RTR er mængden af monteringsarbejde begrænset til næsten ingenting, så det vil jeg ikke kommentere.

<b>Sammenligning:</b>
I en direkte sammenligning med Hyper 7 PBS virker SHO'en stort set lige så robust og solid som Hyper. Dog er motoren på Hyper 7 væsentlig mere hidsig og yder bedre. Men skal denne anmeldelse være fair, så skal prisen tages i betragtning og så er det nærmere en Hyper 7 TQ man skal sammenligne med, og så vinder SHO'en klart.

SHO'en har ligesom Hyper'en PBS. Det eneste jeg vil sig her, er at SHO'en drejer meget bedre end Hyper'en.

Bilen er indtil nu kun blevet testet på GRCC's store asfaltbane, da der var arbejdsdag på off-road banen. Men til min store overraskelse viser den sig faktisk som en helt værdig on-roader også :). Den kunne ikke følge med på langsiderne, men den hentede det tabte i svingene.

I sammenligning med en Hyper 7 PBS giver jeg SHO'en 8 ud af 10.

<b>Konklusion:</b>
RDL SHO RTR er et rigtig godt bud på en buggy som kan følge en helt fra begynderstadiet, men også sagtens deltage på lidt højere niveau. Til prisen er det en rigtig god buggy.

<b>Efterord:</b>
Der kan ses billeder af bilen her:
http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7313

aktion billeder fra GRCC's off-road bane kommer senere.

Spørgsmål er naturligvis velkomne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anmeldelse: RDL SHO RTR
  • #1   31. okt 2005 Fin anmeldelse af SHO'en, en kanon buggy til pengene. Klar overvejelse når der skal indkøbes ny buggy

  • #2   31. okt 2005 Som en meget tilfreds ejer af en RDL SHO, vil jeg da lige komme med et indskud.

    Jeg vil også mene at denne buggy er kvalitet. Der er masser af alu, og robust plastik fra standard. Jeg har nu haft min i en 3-4 måneder, hvor den både har fløjet lidt rundt på asfalt og rimelig hård jordbane. Der er ikke sket det mindste, det var bare at rejse den op, og så køre videre. Og hvis uheldet nu skulle være ude, er det godt man kan få stort set alt til den, hos Hardcore-racing.dk.
    Motoren vil jeg ikke kommentere, for jeg købte min med en Hyper 8port motor, som iøvrigt rykker for vildt smiley

    Det er en kanon buggy til de penge. Jeg er ikke blevet skuffet over købet, og vil vove at påstå, jeg aldrig bliver det.

    Mvh. LiKKa


  • #3   31. okt 2005 Ja, så mangler vi kun at se den deltage i Dasu og andre løb. Der er intet at finde i den store www. verden om denne fornuftige RTR Buggy. Rex-x har fået en værdig efterfølger !

Kommentér på:
Anmeldelse: RDL SHO RTR

Annonce