{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Anmeldelse: RDL 1:8 Startbox {{forumTopicSubject}}

Startboxen er testet med 12V blybatteri på 4amp.
Testbilen er en Kyosho Inferno monteret med en Hyper .21 8 ports motor.

Den dag jeg modtog RDL boxen, var jeg ikke et sekundt i tvivl om at det er en kvalitets box. Det hele er udført i aluminium, og det hele ser meget robust ud. Håndtagene er i højste kvalitet, så man har et godt greb og er ikke bange for at de svigter.
På min startbox har jeg valgt at købe en glødestarter til. Det synes jeg var en fordel, fordi så har man altid en med strøm på. Man kan også få startpanel på boxen. Det er lige til at montere imellem håndtaget foran.

Jeg kunne ikke vente med at få sat batteri til. Jeg havde på forhånd skaffet et 12V blybatteri, det er fra en Stiga trimmer, da jeg gik efter et med meget kapacitet, og som ikke vejer noget.
Jeg fik batteriet monteret, det var der ingen problemer med. Det blev fastgjort til boxen, og så var den klar til at starte.

Der medfølger 4 koniske plastik holdere, som kan indstilles i forskellige slidsker. Det gør boxen helt universal, så den virker med mange forskellige biler. Det sikrer desuden og en nem start hver gang!
Det er også en kæmpe fordel når man står i pitten til løb, og skal starte sin bil, så ikke noget med at skulle finde det rigtige punkt. Ned med bilen og tryk, så er den allerede i gang.
Man kan desuden og indstille motorens plads via nogle slidsker i bunden. Det gør boxen helt universal, så den kan starte både 1:8 on- og offroad.

Startboxens tænd/sluk system foregår ved at man trykker pladen ned, og det går så ned og laver forbindelse. (Ses på billedet længere nede), det sikrer at der ikke er nogle løse forbindelser, eller irreterende startproblemer.

Første gang jeg trykkede ned på pladen for at aktivere motoren, blev jeg meget overrasket over motorens kræfter. Hyper .21 8 ports motoren er kendt for at være en motor med meget kompression til start. Så der blev startboxen virkelig prøvet af. Den startede min motor på 2. forsøg. Ingen problemer overhovedet.

Det eneste minus jeg har fundet ved boxen er monteringen af plastik holderne, de sidder standard med en plastik ”møtrik”. Så de kunne finde på at rykke sig. Det jeg har gjort er at jeg har skiftet skruen ud med en skrue med fint geving, og en 3mm møtrik. Så kan de blive strammet extra godt.

Henviser til Hardcore-racing.dk's anmeldelses afdeling hvor anmeldelsen vises med tilhørene billeder.

(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anmeldelse: RDL 1:8 Startbox
Kommentér på:
Anmeldelse: RDL 1:8 Startbox

Annonce